Według pierwszych zapowiedzi budowa przedłużenia ul. Andersa miała zakończyć się około 20 września, potem była mowa o końcu tamtego miesiąca. Ostatecznie termin wyznaczono na 8 października. Jednak on też nie został dotrzymany. Teraz nie ma już oficjalnej daty zakończenia inwestycji.
- Liczę, że wykonawca postara się ten pozaumowny termin jak najbardziej skrócić - ma nadzieję Janusz Ostrowski.
Szczególnie powinno na tym zależeć wykonawcy, czyli firmie Eurovia. Miasto już nalicza kary. To 274 tys. zł za każdy dzień zwłoki.
- Dwa razy przedłużaliśmy termin zakończenia inwestycji. Za każdym razem o dziewięć dni. Ale było to uzasadnione. Najpierw chodziło o dodatkowe roboty, które nie były wcześniej planowane, potem wystąpiły ulewne deszcze. Teraz nie ma już powodów do dalszego przedłużania prac. Zegar tyka - podkreśla Janusz Ostrowski.
A do zrobienia jeszcze jest sporo. Trzeba wybudować dwie ścieżki rowerowe. Jedną na odcinku od ul. Syczewskiego do uliczki za ogrodami działkowymi, drugą przy ul. 42. Pułku Piechoty. Brakuje też niektórych chodników i parkingów, należy dokończyć prace związane z zielenią. W kilku miejscach na dwóch jezdniach trzeba jeszcze namalować znaki poziome, na przykład na łącznicach dwupoziomowego skrzyżowania przy ul. Wasilkowskiej.
Budowa tego skrzyżowania jest już praktycznie zakończona. Gotowe jest także przejście podziemne przy ul. Jesiennej czy kładka dla pieszych nad nową ulicą.
- Trudno powiedzieć, dlaczego pozostałych robót nie udało się wykonać w terminie. Może mobilizacja wykonawcy nastąpiła zbyt późno. Teraz na placu budowy jest sporo ludzi. Nie chcę tutaj robić porównania, ale na innej bardzo ważnej dla miasta inwestycji drogowej mobilizacja wykonawcy trwa już na trzy miesiące przed zakończeniem modernizacji - dodaje Janusz Ostrowski.
Po zakończeniu robót budowlanych potrzebne będzie jeszcze pozwolenie na użytkowanie nowej drogi. Może uda się je uzyskać jeszcze w tym miesiącu.
Budowa przedłużenia rozpoczęła się w 2011 roku. Biegnie od ul. Andersa w stronę Zaścianek. To jeden z fragmentów tzw. trasy generalskiej, czyli wewnętrznej obwodnicy Białegostoku.
Koszt tej inwestycji to 143 mln zł. Cała trasa ma być gotowa w przyszłym roku.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?