MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Budowa odcinka S61 Podborze-Śniadowo. To przedostatni fragment trasy Via Baltica. Trwają prace wykończeniowe

OPRAC.: wal
Co prawda główna trasa jest przejezdna od jesieni 2023 roku, ale trwają roboty przy węzłach, styku z drogami wojewódzkimi, serwisowymi. I przede wszystkim przy przebudowie 3-kilometrowego odcinka S8 w rejonie obwodnicy Ostrowi Mazowieckiej.  Drogowcy planują zakończyć prace jeszcze latem tego roku.
Co prawda główna trasa jest przejezdna od jesieni 2023 roku, ale trwają roboty przy węzłach, styku z drogami wojewódzkimi, serwisowymi. I przede wszystkim przy przebudowie 3-kilometrowego odcinka S8 w rejonie obwodnicy Ostrowi Mazowieckiej. Drogowcy planują zakończyć prace jeszcze latem tego roku. GDDKIA/Strona kontraktu/M. Kulesza
97,31 proc. - tyle wynosi zaawansowanie prace przy budowie przedostatniego odcinka trasy Via Baltica. To odcinek drogi ekspresowej S61 Podborze-Śniadowo. Biegnie przez granicę województw podlaskiego i mazowieckiego. W ramach tego samego zadania trwa przebudowa 3 kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S8 w rejonie Ostrowi Mazowieckiej. Zakończenie prac sierpień 2024.

Ruch na S8 z jednej nitki został przerzucony na obie jezdnie, na tzw. wolne pasy. Umożliwia to prowadzenie dalszych robót w pasie dzielącym.

Koniec wszystkich prac: sierpień 2024 roku informuje białostocki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, który pilotuje inwestycję.

Zobacz długi finisz prac na S61

W jej ramach jesienią udostępniono kierowcom 19 kilometrowy odcinek Śniadowo- Podborze. To na tym węźle spotykają się dwie drogi ekspresowe: przebudowywana S8 i wybudowany od podstaw odcinek Podborze-Śniadowo. Zaawansowanie prac na całym kontrakcie wynosi 97,31 proc.

Najbardziej zaawansowane są roboty mostowe - wykonane je prawie w 100 proc. Jeśli chodzi o roboty drogowe (96, 33 proc.), to najwięcej pozostało jeszcze do zrobienia przy układaniu nawierzchni. Tutaj postęp prac przekroczył nieznacznie 92 proc. Z kolei w robotach branżowych (96,27 proc. zaawansowania) najmniej wykonano jeśli chodzi o oświetlenie (96,20 proc.)

Obecnie na S61 trwają jeszcze prace przy budowie ostatniego w województwie podlaskim i zarazem ostatniego na całej drodze S61 odcinka od węzła Łomża Zachód do węzła Kolno (12,9 km). To obwodnica Łomży. Wykonawca ma za zadanie udostępnić ją do ruchu – na zasadzie przejezdności jedną nitką mostu na Narwi – w trzecim kwartale 2024 roku. To pozwoli na ruch samochodów ciężarowych po S61 do granicy z Litwą z ominięciem Łomży. W całości odcinek zostanie oddany w 2025 roku. Wtedy zakończy się budowa trasy Via Baltica śladem S61.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Zastrzeż PESEL - Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny