Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Tradis: trwa ekspansja podlaskiej hurtowni

(peż)
W związku z otwarciem nowego magazynu w ubiegłym roku, dwa razy większego niż poprzedni, Makroregion Północno Wschodni Tradis sprzedaje kilka nieruchomości w miejscowościach, gdzie spółka ograniczyła lub  zlikwidowała działalność.
W związku z otwarciem nowego magazynu w ubiegłym roku, dwa razy większego niż poprzedni, Makroregion Północno Wschodni Tradis sprzedaje kilka nieruchomości w miejscowościach, gdzie spółka ograniczyła lub zlikwidowała działalność.
Spółka Tradis (część dystrybucyjna Emperia Holding) będzie obsługiwała sieć ponad 1,4 tys. stacji benzynowych PKN Orlen, zaopatrując je w towary FMCG. Jedno z najnowocześniejszych i najnowszych centrów Tradis znajduje się w Porosłach pod Białymstokiem. Tu ma też siedzibę dyrekcja Makroregionu Północny Wschód firmy.

- W tej chwili nasza działalność skupia się na kilku kierunkach – mówi Jarosław Rudnicki, członek zarządu Tradis i dyrektor Makroregionu Północny Wschód. – W związku z otwarciem nowego magazynu w ubiegłym roku, dwa razy większego niż poprzedni, sprzedajemy kilka nieruchomości w miejscowościach, gdzie ograniczyliśmy lub zlikwidowaliśmy działalność. Przykładowo wyzbywamy się tartaku w Hajnówce, a w Ostrołęce oddaliśmy w dzierżawę nieruchomość, z której korzysta obecnie producent kaszy. Podobnie dzieje się z kilkoma nieruchomościami w pozostałych makroregionach Tradisu, których utrzymywanie przestało się nam opłacać z chwilą konsolidacji spółki.

Jak mówi dyrektor Rudnicki w ten sposób firma uwalnia pieniądz, który można zainwestować gdzie indziej.

Innym rozwijanym w tej chwili kierunkiem jest rozszerzanie sieci franczyzowej.

- Na razie jest to głównie miękka franczyza, czyli taka gdy klient bierze od nas np. 10-15 procent towaru – wyjaśnia Jarosław Rudnicki, - Ale naszym celem jest twarda franczyza, gdzie od nas trafia na półki sklepu większy procent towaru, w zamian oczywiście za określone lepsze warunki. współpracy.

Zobacz: Franczyza. Pomysł na biznes można kupić

Dyrektor przyznaje, że idealnym modelem byłby 60-procentowy udział Tradisu w zaopatrzeniu sklepów związanych z nim franczyzą , ale nie wszędzie spółka jest w stanie z własnych zasobów dostarczyć klientom np. mięso, pieczywo czy papierosy.

Coraz wyraźniej w zakresie zainteresowań Tradis są sklepy sieci Społem. Dla zacieśnienia współpracy z nimi Tradis powołał specjalną spółkę pod nazwa PSD, czyli Partnerski Serwis Detaliczny z siedzibą w Warszawie.

- W naszym regionie związaliśmy się już współpracą np. z PSS Hajnówka, Łapy czy Grajewo – wylicza dyrektor Rudnicki. - W ciągu ostatnich 12 miesięcy w sieci tej znalazło się już 50 peesesów. Nie tylko z Podlasia. Również z Mazowsza czy województwa warmińsko-mazurskiego.

- Szukamy też sposobów na rozwój oferty atrakcyjnej dla małych sklepów, do 50-60 metrów kwadratowych, którym bardzo teraz zagraża konkurencja wielkich sieci handlowych, budujacych zarówno hipermarkety, jaki i małe obiekty – dodaje Jarosław Rudnicki. - Pracujemy nad specjalnym programem, który wkrótce ogłosimy. Bo Tradis jest po to, żeby zaopatrywać detal.

 

 

Firma w liczbach
przychody w roku 2009 – 5 mld 544 mln, w roku 2008 – 5 mld 257 mln zł
zysk (odpowiednio) – 68,2 mln zł i 59,2 mln zł
Dane dotyczą całej grupy Emperia Holding

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Rewolucyjne zmiany w wynagrodzeniach milionów Polaków

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na poranny.pl Kurier Poranny