Targi Kooperacji Przemysłowej Subcontracting odwiedziły podlaskie przedsiębiorstwa (zdjęcia)

(ew)
Targi Kooperacji Przemysłowej Subcontracting odwiedziły podlaskie przedsiębiorstwa materiał organizatora
Kilkanaście przedsiębiorstw z Polski Wschodniej, Politechnika Białostocka i Suwalska Specjalna Strefa Ekonomiczna prezentowały swoją ofertę wraz z Klastrem Obróbki Metali (KOM) podczas tegorocznych Targów Kooperacji Przemysłowej Subcontracting w Poznaniu. Odbyły się one w dniach 6-9 czerwca. Wspólna ekspozycja odniosła sukces – zainteresowanie stoiskiem przerosło oczekiwania.

Pod wspólnym logo Klastra, który był partnerem merytorycznym Subcontracting 2017, wystawiły się: Biuro KOM, Malinex, Darmet, Zakrem, Technology Applied, Roztocze, AC SA, Ferrox, A+ Ceramics, Demex, Agwo Serwis, ALEX, White Hill, Jobimet, Faber, Budrad oraz partnerzy strategiczni jak Suwalska Specjalna Strefa Ekonomiczna i Politechnika Białostocka. Stoisko podzielone było na cztery części o łącznej powierzchni około 200 metrów kwadratowych. Dla porównania, w ubiegłym roku było to 18 metrów, a obok Klastra wystąpiły 3 firmy.

- Jako Politechnika Białostocka byliśmy obecni przede wszystkim w ramach współpracy z naszym podlaskim przemysłem, działającym razem z Klastrem Obróbki Metali, bo tam główny nacisk kładziemy na współpracę. Klaster Obróbki Metali, jak wiemy, zrzesza ponad 70 firm i współpraca z nimi jest naszą siłą, która daje nam bezpośredni kontakt z przemysłem. W ramach tej współpracy prowadzimy zarówno część badań naukowych, które zlecają nam firmy, jak również wspólne działania w kierunku kształcenia studentów, szkolenia ich, ustalania programów. Ta współpraca daje realne efekty. Mało tego, przez Klaster załatwiamy większość staży, praktyk dla studentów i poszukujemy dla nich zatrudnienia – podkreśla prof. Roman Kaczyński, prorektor ds. rozwoju PB.

- W Targach Kooperacji Przemysłowej Subcontracting 2017 wzięliśmy udział, aby pochwalić się tym, co robimy, przedstawić swoją ofertę - mówi Artur Oziębło, prezes spółki A+ Ceramics z Białegostoku. - Liczymy, że efektem naszego uczestnictwa będą nowe zlecenia; zwłaszcza, że nasza działalność związana jest z podwykonawstwem. Głównym profilem jest ceramika techniczna, bioceramika i usługi

związane z ekspertyzami materiałowymi. Obecność na takich targach daje nam również możliwość wysondowania, czego oczekują klienci, rynek. Takie wydarzenia są najlepszą formą bezpośredniego kontaktu, rozmowy z klientem. Kiedy zamówienia trafiają do nas przez pośredników, niekiedy następuje efekt tzw. głuchego telefonu, informacje zwrotne są niepełne, a oczekiwania niedoprecyzowane. W konsekwencji, gdy pojawiają się pytania, wydłuża się cały proces ofertowania. Natomiast pobyt na targach pozwala na lepsze zrozumienie potrzeb i oczekiwań klienta. Ponadto uczestnictwo w takich wydarzeniach pozwala na rozeznanie, w którym miejscu znajdujemy się w stosunku do konkurencji.

Jak tłumaczy Artur Oziębło, choć Subcontracting nie są imprezą stricte dla branży ceramicznej, to pozwoliły przeprowadzić szereg rozmów m.in. z wytwórcami maszyn, których przedstawiciele firmy starali się przekonać, że warto stosować ceramikę techniczną wszędzie tam, gdzie występuje zużycie cierne lub wysoka temperatura.

- Mam nadzieję, że targi przyczynią się do promocji spółki i sprawią, że zaistniejemy w świadomości potencjalnych

klientów, co nie byłoby możliwe, gdybyśmy nie brali w nich udziału – dodaje prezes A+ Ceramics.

Z kolei Jarosław Kozak wyjaśnia, że choć jego firma - Technology Applied - jest młoda, to prężnie się rozwija.

- Chcemy być obecni na rynku przede wszystkim dostawców usług profesjonalnych, wykonywania części do maszyn i urządzeń nowymi technologiami; zajmujemy się drukiem trójwymiarowym. Nie wyobrażamy sobie, by zabrakło nas na tych targach dlatego, że temat jest niszowy, jeszcze nie do końca znany i chcemy budować świadomość naszych i potencjalnych klientów na temat tego, jak wiele się już na rynku zmieniło i jak wiele nowych możliwości się przed nimi otwiera. To jest powód, dla którego znaleźliśmy się w Poznaniu - tłumaczy Jarosław Kozak. - Po tych targach oczekujemy wzrostu liczby potencjalnych klientów. Bo umówmy się - domykanie sprzedaży w tego typu branżach nie jest prostą sprawą. To nie jest tak, że ktoś zobaczył, co możemy zaoferować i od razu składa zamówienie. Raczej idziemy w kierunku budowania świadomości tego, czym się zajmujemy, w związku z czym chcemy ludzi zainteresować, później będziemy przeprowadzać prezentacje w firmach i być może wprowadzać implementację lub aplikację danych rozwiązań w druku trójwymiarowym już po dostosowaniu procesu produkcyjnego.

Targi Kooperacji Przemysłowej Subcontracting odbywały się równolegle z targami ITM Polska, 3D Solutions oraz Modernlog. W pawilonie nr 7, gdzie miały miejsce targi Subcontracting, zgromadziło się około 100 wystawców, a wszystkie wydarzenia targowe odwiedziły tysiące osób.

Współpraca merytoryczna z Klastrem Obróbki Metali zaowocowała przygotowaniem dwudniowych paneli dyskusyjnych Speaker's Corner. Szereg wystąpień w jego ramach poświęcony był działaniom i procesom związanym z konsolidacją oraz wzrostem konkurencyjności polskiej branży podwykonawstwa i kooperacji.

- Była to przestrzeń do merytorycznych dyskusji m.in. na temat współpracy nauki i biznesu w praktyce, tego, jak konsolidować polską branżę metalowo-maszynową oraz jak rozwijać biznes przy wsparciu środków z UE - mówi Sebastian Rynkiewicz, koordynator-członek zarządu Klastra Obróbki Metali.

Wyjazd Klastra Obróbki Metali na targi Subcontracting został wsparty z Działania 2.3.3. Internacjonalizacja Krajowych Klastrów Kluczowych Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój. Wsparcia finansowego udzieliły także Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego oraz Miasto Białystok.

Podatek cukrowy. Podreperuje budżet czy zdrowie Polaków?

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3