Młodzi programiści z Podlasia udowodnili, że należą do czołówki kreatywnych umysłów w Polsce i Europie, a ich projekt może mieć realny wpływ na przyszłość edukacji.
Tegoroczny Hackathon Hackyeah odbył się na przełomie września i października w Tauron Arenie w Krakowie. Impreza, która należy do największych w Europie, przyciągnęła talenty z całej Polski i Europy. Zadaniem uczestników było rozwiązanie wyzwań z obszaru technologii w 24 godziny.
Białostocki zespół AEXOL wystąpił w składzie:
- Aleksander Bondar (absolwent kierunku mechatronika na Wydziale Mechanicznym Politechniki Białostockiej)
- Adrianna Gregorczuk (absolwentka socjologii Uniwersytetu w Białymstoku)
- Arkadiusz Kuryło (student informatyki z UwB)
- Adam Michałowski (student automatyki i robotyki na Wydziale Mechanicznym Politechniki Białostockiej)
- Jakub Sowa (absolwent kognitywistyki i komunikacji UwB)
- Monika Szyperska (studentka zdrowia publicznego i epidemiologii Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku).
Studenci wykorzystali w swoim projekcie sztuczną inteligencję i stworzyli rozwiązanie dla zadania GovTech. Dzięki innowacyjnemu podejściu do wyzwań edukacyjnych, zaproponowana przez nich aplikacja webowa zwróciła uwagę zarówno uczestników, jak i sędziów konkursu. Zespół AEXOL znalazł się na trzecim miejscu podium w konkurencji „Education in Innovation”. Wygrał 20 tys. złotych i szansę na wdrożenie pomysłu.
– Nauczyliśmy czat GPT pewny stałych wypowiedzi tak, że zaczął pełnić funkcję doradcy zawodowego – tłumaczy Aleksander Bondar, absolwent mechatroniki Politechniki Białostockiej. – Dodatkowo użyliśmy kilku usprawnień, które wchodzą w panel robota i tego czatu. Gromadząc informacje w bazach danych, które przygotowaliśmy, trenowaliśmy nasz model non stop. Dążyliśmy też do tego, żeby nasz czat wychodził z inicjatywą i pierwszy zadał pytanie typu „Cześć, jakie masz zainteresowanie, do czego chcesz dążyć w życiu?”. Naszą aplikację rozbudowaliśmy również o wirtualny model 3D, który dodał jej atrakcyjności.
Każdy z członków zespołu miał przydzielone zadanie. Jedna osoba była odpowiedzialna za back-end, czyli za obsługę serwera i łączenie się z interfejsem czatu GPT.
- Ja i kolega, który skończył studia inżynierskie w Politechnice Białostockiej budowaliśmy front-end. Mieliśmy jedną osobę od designu oraz jedną osobę w roli projekt menadżera, który zaprezentował nasz projekt przed jury i ogarniał sprawy organizacyjne podczas Hackathonu – mówi Adam Michałowski, student automatyki i robotyki na Wydziale Mechanicznym PB.
Studenci z zespołu AEXOL po raz pierwszy wzięli udział w tego typu przedsięwzięciu. Na turniej pojechali jedynie z ogólnym zarysem projektu i wiedzą na temat technologii, które chcieli wykorzystać. Jak mówią, chodziło bardziej o zdobycie unikalnego doświadczenia i nauczenie się czegoś nowego. Rozwiązanie, którego stworzenie zajęło im zaledwie 24 godziny, może jednak zrewolucjonizować sektor doradztwa zawodowego i edukacji. Chodzi o wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji do zestawienia zainteresowań, pasji oraz ogólnych preferencji młodych ludzi z kierunkami studiów. W efekcie kandydaci mogliby wybierać swoją przyszłą drogę edukacji na podstawie samouczących się algorytmów.
Zobacz też:
echodnia.eu Świętokrzyskie tulipany
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?