MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Pyszne brokuły z masłem orzechowym na zieloną przystawkę. Idealny przysmak na diecie niskowęglowodanowej. Glukozowa Rewolucja w praktyce

Anna Daniluk
Anna Daniluk
Na zieloną przystawkę autorka metody Glucose Goddess proponuje zjeść brokuły w sosie na bazie masła orzechowego.
Na zieloną przystawkę autorka metody Glucose Goddess proponuje zjeść brokuły w sosie na bazie masła orzechowego. materiały prasowe Wydawnictwo Marginesy/© Fanny Latour-Lambert
Metoda Glucose Goddess promowana przez Jessie Inchauspé nie jest dietą, a sposobem zmiany myślenia o odżywianiu poprzez wdrożenie kilku prostych wskazówek. Wśród nich jest zielona przystawka, którą biochemiczka poleca zjeść przed posiłkiem złożonym z białka i węglowodanów. Jednym z prostszych przepisów jest sposób na brokuły z sosem na bazie masła orzechowego.

W skrócie

Jessie Inchauspé przekazuje wiele cennych informacji na temat „oswojenia” spożywania cukru i węglowodanów. Stara się ich nie demonizować, choć zauważa, że większość osób zjada za dużo cukru. Więcej niż przewiduje Światowa Organizacja Zdrowia, uwzględniając słodycze i produkty wysoko przetworzone. Anna Rokicka-Żuk w serwisie Strona Zdrowia podpowiada, że dla kobiety na diecie 2000 kalorii jest to 10 łyżeczek cukru na dzień.

Jednym z zaleceń jest jedzenie zielonej przystawki, której nazwa nie jest ściśle związana z kolorem jedzenia, a z zawartością warzyw. Jessie Inchauspé między innymi poleca zjedzenie sałatki z pomidorów przed pizzą. Ponadto Jessie Inchauspé we wstępie do przepisu na brokuły w sosie orzechowym deklaruje:

Ze względu na wysoką zawartość błonnika brokuły są jednym z najlepszych zawodników w kategorii zielonych przystawek. Dzięki dressingowi na bazie masła orzechowego (tak, naprawdę!) ten przepis zaskoczy wasze kubki smakowe i doskonale wpłynie na glikemię.

Brokuły z sosem orzechowym – prosta przystawka na zdrowie

Liczba porcji: dla 1 osoby.
Czas przygotowania: 3 minuty + całkowity czas gotowania: 3 minuty.
Stopień trudności: łatwy.
Przepis bezglutenowy, wegański.

Składniki:

  • 1 łyżka sosu sojowego (lub tamari, jeśli jesteście na diecie bezglutenowej),
  • 1 łyżka sosu sriracha,
  • 1 łyżeczka niesłodzonego masła orzechowego (upewnijcie się, że zawiera 100% orzechów ziemnych) + 1 łyżka ciepłej wody,
  • 6–7 brokułów gałązkowych (lub różyczek zwykłych brokułów) bez twardych końców,
  • posiekane dowolne orzechy (opcjonalnie).

Czytaj także:

Jak zrobić brokuły z sosem orzechowym?

Sposób przygotowania:

  1. W małej misce wymieszajcie widelcem sos sojowy (lub tamari), sos sriracha, masło orzechowe i ciepłą wodę.
  2. Na początku składniki mogą nie chcieć się połączyć, ale mieszajcie je aż do osiągnięcia gładkiej konsystencji.
  3. Wlejcie wodę do małego rondelka i zagotujcie ją na dużym ogniu.
  4. Włóżcie brokuły do wody i blanszujcie je przez dwie minuty, aby lekko zmiękły. Odcedźcie brokuły, wyłóżcie je na talerz, polejcie obficie sosem i podawajcie.
  5. Jeśli macie pod ręką orzechy, posypcie nimi brokuły, by urozmaicić konsystencję dania.

Wśród przepisów, które poleca Glukozowa Bogini, jest sałatka z San Francisco oraz peperonata z ciecierzycą i stekiem.

Przepis z książki „Metoda Glucose Goddess. 4 tygodnie na to, aby opanować zachcianki, odzyskać energię i czuć się rewelacyjnie” Jessie Inchauspé w przekładzie Anny Brzostowskiej udostępniamy dzięki uprzejmości Wydawnictwa Marginesy.

Zobacz także inne tematy kulinarne ze Strony Kuchni:

Odmierzaj składniki precyzyjnie

Materiały promocyjne partnera
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Upalne dni bez stresu. Praktyczne sposoby na zdrowe lato

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Pyszne brokuły z masłem orzechowym na zieloną przystawkę. Idealny przysmak na diecie niskowęglowodanowej. Glukozowa Rewolucja w praktyce - Strona Kuchni

Wróć na poranny.pl Kurier Poranny