Nasza Loteria

Przebudowa al. Tysiąclecia Państwa Polskiego. Przetarg na roboty budowlane znów został przesunięty [ZDJĘCIA]

(mg)
Na przebudowę tego fragmentu al. Tysięclecia PP jeszcze poczekamy
Na przebudowę tego fragmentu al. Tysięclecia PP jeszcze poczekamy Wojciech Wojtkielewicz
Nie ma szans na szybkie rozpoczęcie przebudowy al. Tysiąclecia PP od Wileńskiej do Poleskiej. Miasto po raz kolejny przesunęło termin otwarcia ofert na tę inwestycję. Trwa za to przebudowa fragmentu od Wileńskiej do trasy generalskiej.

Oferty od firm budowlanych na przebudowę al. Tysiąclecia Państwa Polskiego od ul. Wileńskiej do terenów kolejowych przy Poleskiej miały zostać otwarte w czwartek, 27 czerwca. Termin został jednak przesunięty do 30 sierpnia. Co takiego się stało?

- Obecnie trwa przygotowywanie raportu o środowiskowych uwarunkowaniach, który jest wymagany przez wojewodę na etapie wydania pozwolenia na realizację inwestycji - informuje Anna Kowalska.

O tym, że taki raport jest konieczny było wiadomo już w styczniu. Jego przygotowanie nakazał wojewoda podlaski. Dostrzegł bowiem odmienne rozwiązania techniczne, wykazane w projekcie budowlanym, niż te określone w decyzji środowiskowej.

Czytaj więcej: Przebudowa alei Tysiąclecia Państwa Polskiego wstrzymana. Wojewoda podlaski mówi stop!

- W decyzji środowiskowej są ronda, a w dokumentacji - zwykłe skrzyżowania, które zostały uznane za lepsze rozwiązanie - wyjaśniała nam wtedy Anna Kowalska z białostockiego magistratu.

Kiedy uda się dopiąć dokumentację? Nie wiadomo. Nie ma też pewności, że przebudowa ruszy w tym roku.

A w planach jest nowa jezdnia i po dwa pasy ruchu w każdą stronę. Do tego zjazdy, chodniki, ścieżki rowerowe oraz zatoki autobusowe. Skrzyżowania będą rozbudowane, a most na ul. Radzymińskiej nad rzeką Białą zostanie rozebrany i wybudowany na nowo. Wzdłuż drogi staną ekrany akustyczne i nowe oświetlenie.

Czytaj także: Ulice obok Lotniska Krywlany są gotowe, ale ciągle zamknięte. Bo nie ma jeszcze decyzji nadzoru budowlanego

Al. Tysiąclecia PP to jedna z najbardziej ruchliwych tras w mieście. Jak kilka miesięcy temu wyliczył magistrat, średnio przejeżdża tamtędy ponad 23 tysiące pojazdów na dobę, z czego około 3,5 tysiąca to ciężarówki.

Dobra informacja dla kierowców jest taka, że trwa modernizacja fragmentu alei od Wileńskiej do trasy generalskiej. Oficjalnie przebudowa ma się zakończyć 24 listopada.

Zobacz też:

Ul. 1000-lecia Państwa Polskiego. Wypadek taxi. 28-latek w c...

Tu oglądasz: Trasa Niepodległości Białystok z lotu ptaka - 23.06.2019 (źródło: NB Sutuła)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo

Komentarze 17

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

P
Piotr
Przeczytałem że mają powstać ekrany akustyczne. Kogo mają chronić i przed czym? Lepiej posadzić drzewa i krzewy, chronią podobnie dobrze a są przyjazne człowiekowi. Ekrany jeśli już mają być to przezroczyste i nie wyższe niż 2 m . Wygłuszą wystarczająco dobrze a nie zniszczą krajobrazu.
G
Gość
2019-06-28T09:10:21 02:00, Gość:

Czas na reforme departamentu dróg. Ostatnio same opóźnienia i problemy. Trasa niep. 10 mcy po terminie, tunel pod torami do Ełku wstrzymany, NSZ/JPII bez pozwolenia na budowe.

2019-06-28T09:49:09 02:00, Gość:

Tez tak mysle , to jest po prostu żenada !!!

a kiedy sam wybudujesz ulicę pokaż jak to się robi mądry taki i pyskaty hahaha

G
Gość
2019-06-28T10:53:49 02:00, analityk:

A pisalem dawno ze nie potrafia prowadzic robot w waznych punktach miasta...

Chodniki na dojlidach to wasz target!

trzeba było samemu to zrobić anie pouczać kogoś założyć firme budowlaną i kasę zbierać z ulicy hahaha mądry taki

o
obywatel
Od Trasy Generalskiej do stacji paliw po dwa pasy, w rejonie Wileńskiej po jednym pasie a dalej znów po dwa pasy. Gdzie tu logika żeby robić wąskie gardło na odcinku ledwie 100 metrów> Nie lepiej było wykupić raptem dwie posesje i zrobić bez tego wąskiego gardła? To będzie tworzyć niebezpieczne sytuacje bo będzie blokować płynność ruchu a że kierowcy też nie umieją jeździć na tzw. zamek to będą stłuczki. Będzie narzekanie jak ze skrętem z trasy generalskiej do Augustowa tyle że to przynajmniej za kilka lat się skończy jak zrealizują węzeł od Sochoń do Choroszczy.
S
Stanley
Żeby napisali, że coś oddadzą w terminie, to jest wiadomość!
a
analityk
A pisalem dawno ze nie potrafia prowadzic robot w waznych punktach miasta...

Chodniki na dojlidach to wasz target!
G
Gość
Po co ta przebudowa, jak tam i tak jest mały ruch. Mam wrażenie, że urzędnicy nabijają kieszenie producentom betonu.
G
Gość
Żenada !!! Urzędasy siedzą i nic nie robią !
G
Gość
2019-06-28T09:10:21 02:00, Gość:

Czas na reforme departamentu dróg. Ostatnio same opóźnienia i problemy. Trasa niep. 10 mcy po terminie, tunel pod torami do Ełku wstrzymany, NSZ/JPII bez pozwolenia na budowe.

Tez tak mysle , to jest po prostu żenada !!!

H
Hmm ?
Brawo patałachy z urzędu.... A w przyszłym roku okaże się że oferty firm przekraczają znacząco przeznaczony budżet na tą inwestycję.. I kolejne unieważnienia.... Obecna droga budowana z wąskim gardłem, wszędzie dwie drogi pwa pasy a tu zonk nagle schodzi do jednego pasa.... Same rewelacyjne rozwiązania, wszędzie się poszerza drogi żeby zwiększyć przepustowość i płynność jazdy a ty zwęża się drogę, ktoś w ogóle widział projekt przed zatwierdzeniem?
G
Gość
Czas na reforme departamentu dróg. Ostatnio same opóźnienia i problemy. Trasa niep. 10 mcy po terminie, tunel pod torami do Ełku wstrzymany, NSZ/JPII bez pozwolenia na budowe.
G
Gość
prezydęt multi-dlugopis z IQ 28pkt
G
Gość
2019-06-28T06:40:51 02:00, Gość:

Na swiatlach jest wiecej wypadków, dłużej się czeka, sa droższe w budowie i utrzymaniu. Tak są lepsze ciekawe dla kogo.

Jak to dla kogo? Lepsze dla Wacków i innych szwagrów. Zarobią na "projektowaniu", na utrzymaniu itd, zarobią to wyrażą wdzięczność.

Każde światła to spowolnienie ruchu, to tony CO2 emitowane przez samochody czekające na zielone.

Poza tym, rondo można nazwać imieniem ulubionego znajomego, skrzyżowanie jeszcze nie.

G
Gość
2019-06-28T07:41:07 02:00, Gość:

Wywalić urzędników od najwyższego szczebla (prezydent). Takiej niekompetencji nigdy nie było. Jakby to był prywatny inwestor to urząd nie wyraził zgody na taką budowę.

Wszystko gra i burczy przed wyborami. Rozpoczynane na gwałt inwestycje, mantry w rodzaju "terminy zakończenia są niezagrożone".

Po wyborach nadchodzi rzeczywistość : realizacje z min rocznym poślizgiem, nikt nic nie wie co , jak i kiedy itd.

G
Gość
Wywalić urzędników od najwyższego szczebla (prezydent). Takiej niekompetencji nigdy nie było. Jakby to był prywatny inwestor to urząd nie wyraził zgody na taką budowę.
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny