PKP Zielone Wgórza Pętla przy ul. Zielonogórskiej bliżej torów? Dla wygody pasażerów planowanego tu przystanku PKP

Tomasz Mikulicz
Tomasz Mikulicz
Tak wygląda rejon przejścia pod torami, które łączy ul. Starosielce z ul. Zielonogórską. Wojciech Wojtkielewicz
Agnieszka Rzeszewska z PiS prosi władze miasta, by zapewniły swobodny dojazd i dojście do przyszłego przystanku PKP Białystok Zielone Wzgórza. Chodzi m.in. o przesunięcie pętli autobusowej przy ul. Zielonogórskiej bliżej torów. Sekretarz miasta Krzysztof Karpieszuk podkreśla jednak, że trzeba byłoby przebudować sieć ciepłowniczą, a obecna pętla oddalona jest jedynie 100 metrów od torów.

Przesunąć pętlę autobusową od strony ul. Zielonogórskiej bliżej torów, wybudować wejście na peron w ciągu Trasy Niepodległości i przebudować infrastrukturę, tak by możliwe było kursowanie autobusów od ronda przy ul. Transportowej do pętli przy ul. Octowej.

Między innymi takie sugestie zgłosiła do władz miasta radna PiS Agnieszka Rzeszewska. A chodzi o rejon przejście pod torami, które łączy ul. Starosielce z ul. Zielonogórską. Właśnie tam PKP Polskie Linie Kolejowe planuje wybudować przystanek kolejowy Białystok Zielone Wzgórza.

Istniejące przejście zostanie rozebrane, a nowe będzie wybudowane zgodnie z obowiązującymi normami. Powstaną też perony. Wszystko po to, by mogły się tu zatrzymywać pociągi regionalne i dalekobieżne kursujące w kierunkach: Ełk, Warszawa i Czeremcha. Jako, że harmonogram zapowiada PKP rozpoczęcie prac jeszcze w 2020 roku, to zdaniem radnej do czasu zakończenia robót miasto powinno dostosować infrastrukturę do nowej sytuacji.

Czytaj też: Nowy przystanek PKP w Białymstoku powstanie na Zielonych Wzgórzach

Jak informuje sekretarz miasta Krzysztof Karpieszuk wojewoda wydał już kolejom decyzję lokalizacyjną. Podkreśla, że w miarę postępu prac, miasto będzie podejmowało działania w ramach swoich kompetencji, by zintegrować infrastrukturę miejską z kolejową.

- Wszelkie działania uzależnione będą od wysokości środków przeznaczonych w budżecie miasta - zaznacza jednak.

Szczegółowo odnosi się zaś do sprawy przesunięcia pętli od strony ul. Zielonogórskiej. Podkreśla, że pobliskie tereny należą w większości do osób prywatnych, więc najpierw miasto musiałoby je wykupić. Poza tym zgodnie z planem miejscowym tych okolic, tereny te przeznaczone są pod zabudowę produkcyjną i usługową. Przesunięcie pętli bliżej torów może więc uniemożliwić budowę nowych dróg, które prowadziłyby do tych potencjalnych terenów produkcyjno-usługowych.

Czytaj też: Białystok-Stadion. Z przystanku kolejowego trzeba iść kilkaset metrów do najbliższego przystanku BKM. A jeszcze niedawno była tu pętla

Według Krzysztofa Karpieszuka przesunięcie pętli oznaczałoby też konieczność przebudowy sieci ciepłowniczej. Poza tym pętla w obecnej lokalizacji oddalona jest jedynie 100 m od torów. - Pozwala to zapewnić odpowiednią integrację pasażerów korzystających z komunikacji kolejowej z miejskim transportem zbiorowym - uważa sekretarz.

Tu oglądasz: Koronawirus w Polsce. Zachowajmy czujność i zdrowy rozsądek

Wideo

Komentarze 2

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Radni jak zwykle mają bzdurne pomysły ! Kiedy wreszcie ruszy budowa ul Jachtowej z przedłużeniem do Sztormowej ?? Kiedy okoliczni mieszkańcy planowanej drogi doczekają się kanalizacji i wodociągu ??

J
Janek

Droga pani chciaż całym sercem popieram PiS to uważam że to bzdurny pomysł tam często jeżdżę rowerem pracy i widzę lepiej niech się pani zajmie mpk 6 od składowej do przystanku w wiosce starosielce otóż jedzie ona praktycznie pusta w obie strony i tak jest od kilku lat uważam że raz na godzinę.by mogła jedzić a pozostałe powinni kńczyć bieg i zjeżdżać do mpka i stamtąd wyjeżdżać ile paliwa by zostało od składowej do petli jest co najmniej 1.5 km więc można łatwo policzyć pracuje przy sejneńskiej i widzę to marnotrawstwo

Dodaj ogłoszenie