Pierwszy raport dotyczący działalności sponsoringowej w Polsce. Orlen to firma najczęściej angażująca się w działalność sponsoringową

OPRAC.: RED.
Orlen
Według badań przeprowadzonych na zlecenie ORLEN, właśnie ta spółka jest liderem w rankingu sponsorów sportu, kultury i projektów społecznych.

W badaniach przeprowadzonych przez ARC Rynek i Opinia w grudniu 2020 roku 54% badanych wskazało ORLEN jako firmę najczęściej angażującą się w działalność sponsoringową. PKN zanotował tym samym znaczny wzrost o 11 p.p. w stosunku do roku 2019 i w sposób znaczący wyprzedził pozostałe analizowane marki.

W 2020 roku ORLEN zaangażował wspieranych przez siebie sportowców – w tym między innymi Roberta Kubicę czy Bartłomieja Marszałka – w działania, które zastępowały często odwoływane z powodu pandemii zawody. Jedną z takich inicjatyw były obchody stulecia Cudu nad Wisłą. Dzięki unikalnemu konceptowi oraz wieloetapowym działaniom w mediach i digital, projekt odnotował rekordowe zasięgi w historii działań sponsoringowych PKN ORLEN.

– Od trzech lat budujemy koncern multienergetyczny, który będzie mógł skutecznie konkurować na międzynarodowych rynkach, a przy tym wzmocni polską gospodarkę. Jednym z narzędzi, które aktywnie wspiera nasze działania biznesowe, jest sponsoring sportu i kultury. W ten sposób budujemy globalną rozpoznawalność marki ORLEN, z którą jesteśmy już obecni w ponad 110 krajach na 6 kontynentach. W 2020 roku łączny ekwiwalent reklamowy wynikający z naszej działalności sponsoringowej w obszarze sportu i kultury wyniósł niemal 800 milionów złotych – mówi Daniel Obajtek, Prezes Zarządu PKN ORLEN

– Dla nas sponsoring sportu to coś więcej niż ekspozycja logotypu. To transfer wartości i budowanie pomostu łączącego obecnych i przyszłych mistrzów sportu. Raport, który przygotowaliśmy, wskazuje, że istotnie przyczyniamy się do rozwoju polskiego sportu i kultury, jednocześnie skutecznie wspierając realizację celów biznesowych – mówi Agata Pniewska, dyrektor Biura Marketingu Sportowego, Sponsoringu i Eventów.

PKN ORLEN jest także aktywnym mecenasem instytucji kultury. Wspiera między innymi Narodowy Instytut Fryderyka Chopina, którego główną misją jest ochrona twórczości i dziedzictwa najwybitniejszego polskiego kompozytora. Zaangażowanie Koncernu w projekty sponsoringowe ma również wymiar społeczny. W 2020 roku ORLEN wsparł 70 instytucji, przedsięwzięć, klubów i stowarzyszeń sportowych. Z tej pomocy skorzystało ponad 320 tysięcy dzieci w całym kraju.

Raport roczny poświęcony działalności sponsoringowej to pierwsza tego typu publikacja na rynku. Zawiera szeroki opis projektów wspieranych przez ORLEN, efekty działalności sponsoringowej oraz opis wypracowanych przez lata dobrych praktyk w zakresie współpracy ze sportowcami, instytucjami kultury i partnerami społecznymi.

Religia i etyka w szkole. Kto ma kształcić nauczycieli etyki?

Wideo

Materiał oryginalny: Pierwszy raport dotyczący działalności sponsoringowej w Polsce. Orlen to firma najczęściej angażująca się w działalność sponsoringową - Polska Times

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie