Nasza Loteria - pasek na kartach artykułów

Nowy mural w parku przemysłowym Accolade w Białymstoku. Symbole Podlasia upiększyły przestrzeń przemysłową

OPRAC.:
Magda Ciasnowska
Magda Ciasnowska
Nowy mural w Białymstoku
Nowy mural w Białymstoku Accolade Białystok
Po ukończeniu i pełnym wynajęciu drugiego nowoczesnego parku przemysłowego w województwie podlaskim, Accolade zaprezentował nowy mural w regionie. Praca, która powstała w Parku Białystok II jest kolejną odsłoną programu Accolade Industrial Art promującego sztukę w przestrzeniach przemysłowych.

Nowy mural jest największym zrealizowanym tego typu projektem w kolekcji Accolade. Zajmuje powierzchnię aż 700 mkw. i został umieszczony na trzech obiektach zlokalizowanych w Paku Białystok II. Na grafice można zobaczyć charakterystyczne dla Podlasia symbole, gatunki zwierząt i roślinność.

- Białystok jest dla Accolade wyjątkowym miejscem. To właśnie tutaj, w 2018 r. jako pierwsi otworzyliśmy nowoczesny park przemysłowy. Obecnie, w województwie podlaskim posiadamy dwa, w pełni wynajęte parki o łącznej powierzchni około 80 000 mkw. Także w Białymstoku w 2021 r. rozpoczęliśmy program Accolade Industrial Art, w ramach którego powstał pierwszy mural. Cieszę się, że nasz drugi białostocki park również dołączył do programu, a nowy mural w atrakcyjny sposób symbolizuje nasze zaangażowanie w zrównoważony rozwój - mówi Alicja Cholewa, senior asset manager Accolade w Polsce.

Mural został zaprojektowany i namalowany przez Jakuba Bitkę i Łukasza Chwałkę.

- Projektując mural zależało nam na stworzeniu wizualnej opowieści o symbiozie i wzajemnym przenikaniu się światów człowieka i natury. Na grafice możemy zaobserwować, jak symboliczni strażnicy Podlasia, czyli żubr i ryś, spacerując między ludźmi ukazują harmonię tych światów. Na muralu wiele elementów odnosi się do tego regionu i mam nadzieję, że każdy z nich, jak i całe dzieło, przyniosą dużo radości pracownikom parku i jego gościom - powiedział Łukasz Chwałek.

Cały mural zrealizowany został na trzech różnych obiektach. Grafiki powstały na zbiorniku wodnym, budynku przepompowni oraz murze oporowym, a całość tworzy spójną narrację.

- Ta nietypowa koncepcja wymagała od nas kilku tygodni przygotowań i projektowania, ale efekt końcowy przyniósł nam ogromną satysfakcję - powiedział Jakub Bitka.

Program Accolade Industrial Art, w ramach którego powstał mural, zakłada również edukację dzieci i młodzieży. Dlatego w trakcie tworzenia muralu inwestor zorganizował warsztaty dla uczniów z Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Nowym Aleksandrowie. Podczas zajęć młodzież w wieku 12-15 lat poznała technikę malowania murali sprayami. Artyści podzielili się wiedzą opowiadając o procesie tworzenia grafik oraz znaczeniu sztuki w przestrzeniach przemysłowych. Uczniowie mieli także okazję samodzielnie eksperymentować z tą techniką, ćwicząc malowanie sprayami na przygotowanych podłożach.

Accolade Industrial Art

Inwestor w ramach programu Accolade Industrial Art stworzył dziewięć murali, w tym pięć w polskich parkach przemysłowych:

  • dwa w Białymstoku
  • Zielonej Górze
  • Mińsku Mazowieckim
  • Gorzowie Wielkopolskim

Pierwsza taka grafika powstała w Białymstoku w 2021 r., a projekt wybrano w ramach konkursu, przy udziale najemców parku. Wszystkie murale w parkach przemysłowych Accolade powstały przy współpracy z lokalnymi społecznościami oraz artystami.

Zobacz też:

Accolade Holding

Accolade Holding działa w siedmiu krajach w Europie, gdzie inwestuje w nowoczesną i zrównoważoną infrastrukturę, przeznaczoną dla biznesu globalnych marek, głównie z obszarów e-commerce, produkcji i logistyki. Jest właścicielem sieci ponad 50 parków przemysłowych w Czechach, Polsce, Niemczech, Hiszpanii, Holandii i Słowacji.

Grupa posiada obecnie nieruchomości o łącznej powierzchni 2,8 mln mkw., które są wynajmowane niemal 300 najemcom dostarczając 138 mln euro przychodu z najmu rocznie. Accolade inwestuje również w rewitalizację terenów poprzemysłowych, które stanowią ponad jedną trzecią portfela Grupy.

Sprawdź:W Białymstoku pojawił się mural przedstawiający Izabelę Branicką. Fundacja Pro Anima upamiętniła dobrodziejkę miasta

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: „Wojna cenowa” sklepów. Ile sklepy na tym zarabiają?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny