Nowe ścieżki rowerowe w centrum Białegostoku. W najbliższym czasie ich długość zwiększy się o 5 kilometrów

Adam Kupryjaniuk
Adam Kupryjaniuk
Nowe ścieżki rowerowe w centrum Białegostoku są już prawie ukończone. Adam Kupryjaniuk
Nowe ścieżki rowerowe w centrum Białegostoku są już prawie gotowe. Do zrobienia pozostały jeszcze oznaczenia drogowe, a przy ulicy Kalinowskiego brakuje jedynie kilkumetrowego fragmentu asfaltu. To nie koniec inwestycji w infrastrukturę tras rowerowych w mieście. - W najbliższym czasie planowane jest wykonanie ok. 5,0 km nowych ścieżek rowerowych i ścieżek pieszo-rowerowych - mówi Anna Kowalska z Departamentu Komunikacji Społecznej Urzędu Miejskiego w Białymstoku.

Obecnie w Białymstoku mamy 159,1 km ścieżek rowerowych. W ostatnich miesiącach powstają ich nowe fragmenty w centrum miasta. Chodzi o odcinki przy ulicy prezydenta Ryszarda Kaczorowskiego, od ulicy Cieszyńskiej do ulicy ks. kard. Stefana Wyszyńskiego oraz droga rowerowa wiodąca wzdłuż ulic Rynek Sienny, J. Marjańskiego, Plac Niezależnego Zrzeszenia Studentów, K. Kalinowskiego. Obie te inwestycje mają zakończyć się do 29.06.2021.

Jednak już teraz większość nowo wybudowanych tras jest przejezdna i widać na nich pierwszych rowerzystów. Brakuje jeszcze oznaczeń drogowych, natomiast asfalt już został położony. Jedynie fragment przy ulicy Kalinowskiego obok skweru Anny Markowej jest dalej rozkopany.

Jak mówi Anna Kowalska z Departamentu Komunikacji Społecznej Urzędu Miejskiego w Białymstoku to nie koniec inwestycji w ścieżki rowerowe w najbliższym czasie.

- Obecnie miasto Białystok realizuje budowę ścieżek rowerowych oraz ścieżek pieszo-rowerowych na ulicach: al. Tysiąclecia Państwa Polskiego, Depowa i Słoneczna. W najbliższym czasie zostaną rozpoczęte prace związane z budową nowej infrastruktury rowerowej w ramach rozbudowy ulic Łomżyńskiej, Bohaterów Monte Cassino, Św. Rocha, Wł. Raginisa oraz budowa przejścia podziemnego pieszo–rowerowego pod torami PKP wraz z rozbudową ulicy Kolejowej i Zwycięstwa. Realizowane będą również działania związane ze zwiększeniem bezpieczeństwa oraz poprawą czytelności obowiązującej organizacji ruchu na istniejących ścieżkach rowerowych oraz ścieżkach pieszo-rowerowych, które uzależnione są od ilości dostępnych środków budżetowych - mówi Anna Kowalska.

Po tych pracach długość tras rowerowych w naszym mieście zwiększy się o około 5 kilometrów i będzie wynosiła ponad 164 km.

Spis Powszechny 2021: są pierwsze kary za odmowę spisania się

Wideo

Komentarze 5

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

S
Stefan Nurek
30 maja, 20:56, Stefan Kłos:

Pierwsze zdjęcie i piękna ścieżka do nikąd. Choć mogli pasy na przejazd rowerowy przy malować lub śluzę dla rowerów zrobić.

To o czym myślisz - to nie jest śluza. To przejazd. Śluza to zupełnie inna bajka i działa wzdłuż jezdni, ie w poprzek :)

S
Stefan Kłos

Pierwsze zdjęcie i piękna ścieżka do nikąd. Choć mogli pasy na przejazd rowerowy przy malować lub śluzę dla rowerów zrobić.

G
Gość

A jeździć będą jezdnią lub chodnikem. Na przekór.

w
www.Koncerty.Bialystok.pl

A wszystko co zrobiły Tur=Tusk=olaskie jest g...warte i się wali?

Jak zwykle gdy pojawia się problem wychodzi niekompetencja, czy to śnieg, smog, czy zatapianie ulic w mieście, brak dotacji z UE=bankructwo.

Czemu bankrut Tur=Tusk=olaski nie POda się do dymisji? Jego wojna z rządem szkodzi mieszkańcom! Tur=Tusk=olaski: nieprawidłowości, łamanie prawa, oszustwa, kłamstwa od lat? Skończyły się dotacje z Unii Europejskiej i okazuje się że zostały rozkradzione na absurdalne deficytowe przedsięwzięcia, na których utrzymanie brak teraz pieniędzy. Przykłady w Białymstoku: rakotwórcza spalarnia śmieci zamiast recyklingu, stadion z dachem grożącym zawaleniem, pseudoobwodnice w mieście zamiast poza miastem, pseudolotnisko bez możliwości przedłużenia pasa startowego do wymaganych 2,5 km. Firmy uciekają poza miasto z powodu korupcji, inne miasta stać na bezpłatna komunikację a Białystok bez kolei miejskiej możliwej do uruchomienia od jutra staje się zakorkowaną nekropolia zamiast metropolią, z wiceprezydentem zatrudnionym z firmie za rzecz której przetargi rozstrzygał. Do tego sfałszowane wybory na prezydenta i dający poczucie bezkarności mafijny układ władzy z policją, sądami i prokuraturą.

lotnisko w mieście zamiast poza miastem, a co się z tym wiąże bez możliwości rozbudowy np. przedłużenia zbyt krótkiego pasa startowego,

pseudoobwodnice w mieście zamiast poza miastem

firmy uciekają z Białegostoku poza miasto

zakup autobusów miejskich z silnikami diesla zamiast np. na gaz lub na prąd o co wnioskuje od wielu lat, co od 2004 r roku spowodowało około 200 mln zł strat

brak utworzenia kolei miejskiej

wykorzystywanie stanowiska prezydenta do np. spraw uniwersytetu w Białymstoku – miejsca pracy prezydenta

działanie spalarni śmieci zamiast ich recyklingu

rowery miejskie kosztujące w przeliczeniu ponad 13 000 zł za sztukę

Jak widać gdy kończą się pieniądze z Unii Europejskiej Białystok nie jest moim zdaniem miastem sprawnie i gospodarnie zarządzanym, porównując do innych miast jak np. Olsztyn, który w tym samym czasie zbudował sieć linii tramwajowych, ma prawdziwe lotnisko czy np. jak Lublin, Rzeszów.

Nawet mniejsze miasta mają np. bezpłatną komunikację dla mieszkańców np. Bielsk Podlaski."

ustawianie ekranów akustycznych zamiast przy np. torze wschodzący Białystok w sposób odcinający dojazd do firm np. przy ul. Wiklinowej 10

w
www.i.Bialystok.pl

A największym bublem jest brak dróg rowerowych przy poprzednich budowach, przebudowach i remontach ulic sprzeczny z prawem Polski i Unii Europejskiej np. przy przebudowie ul. Jurowieckiej, Sienkiewicza, Wasilkowskiej, Częstochowskiej, Antoniukowskiej, Legionowej, Rynek Kościuszki Mickiewicza itd. nie zaplanowano dróg rowerowych to działanie niegospodarne i zagrażające bezpieczeństwu słowem urzędniczy kryminał chociaż było na nie miejsce i dobra okazja na ich wykonanie. Czy rowerzyści mają dalej ginąć pod kołami samochodów lub potrącać pieszych na chodnikach/deptaku bo Urząd Miasta nie potrafi od wielu lat poradzić sobie z tak prostymi sprawami które nie sprawiają kłopotu władzom innych miast jak drogi rowerowe czy np. rozstawienie przenośnych toalet toi- toi?

Skandal: 23 lata za późno: „Oficer rowerowy” [email protected] bez kontaktu z organizacją rowerzystów? 03.10.2019 Białystok https://youtu.be/MPc7NA8H1Xg https://youtu.be/QvvijHKn9yg Obok Komendy Wojewódzkiej Policji w Białymstoku wbrew prawu droga rowerowa bez oddzielenia od drogi samochodowej. Przy samej Komendzie Wojewódzkiej Policji w Białymstoku droga rowerowa jest już oddzielona barierkami i przepisowym odstępem 50 cm od drogi dla aut. Pomimo moich pism do Komendy Miejskiej Policj w Białymstoku i winnemu temu Urzędu Miasta w Białymstoku grożące wypadkiem bezprawne rozwiązanie istnieje od wielu miesięcy https://www.facebook.com/rafal.kosno.zielony/posts/1378854345473903 Rafał Kosno 11 kwietnia 2016 • Tak samo wzdłuż nowej drogi do Supraśla

Drogi rowerowe powinny powstawać ze względu na bezpieczeństwo, płynność ruchu i ochronę środowiska przy budowie, przebudowie i modernizacji każdej drogi, na której samochody poruszają się z prędkością powyżej 30 km/h, z sieci dróg rowerowych korzystaliby też niepełnosprawni na wózkach matki z dziećmi itp. Pas rowerowy na al. Pilsudskiego w Białymstoku został wytyczony w 1998 r z inicjatywy www.FederacjaZielonych.pl jako przykład, że pomimo braku miejsca w centrum, drogi rowerowe powinny powstawać tam gdzie są najbardziej potrzebne (jest największy ruch rowerzystów i najwięcej wypadków), tak jak na całym świecie służyć bezpieczeństwu i komunikacji, a nie tylko turystyce poza miastem. Kosztowała miasto zaledwie kilkaset złotych (farba znaki). Drogi rowerowe budowane z kostki brukowej za miliony złotych za 1 km np. przy ul. Kołłątaja, Nowohetmańskiej to buble (dziury, rozłażąca się kostka polbrukowa zamiast asfaltu stawiająca opór przy toczeniu)

Dodaj ogłoszenie