Miasto planuje nowe inwestycje rowerowe
Sieć ścieżek rowerowych w mieście ma 151 km., a w 2021 wydłuży się o kolejne 5,6 km. Rozpoczęte są budowy nowych tras w centrum (od ul. prezydenta R. Kaczorowskiego - do ul. K. Kalinowskiego) oraz na al. 1000- lecia Państwa Polskiego. W marcu 2021 rozstrzygnięty zostanie przetarg na wykonanie części drogowej Intermodalnego Węzła Komunikacyjnego (centrum przesiadkowe w okolicy dworców PKP i PKS). W ramach inwestycji powstanie infrastruktura rowerowo-piesza w ciągu ulic ul. Bohaterów Monte Cassino, ul. Łomżyńskiej, część ul. M. Kopernika oraz część ul. Św. Rocha.
Oprócz budowy nowych ścieżek miasto deklaruje:
- wprowadzenie korekt oznakowania pionowego oraz poziomego dotyczących infrastruktury rowerowej
- wykonanie nawierzchni przejazdów rowerowych w kolorze czerwonym
- montaż luster drogowych
- współpracę z Komendą Miejską Policji w Białymstoku w celu zwiększenia bezpieczeństwa, w szczególności niechronionych uczestników ruchu drogowego
Dużo inwestycji, ale i drogowych absurdów
Działania magistratu w popularyzację turystyki rowerowej przyniosły miastu nagrodę w plebiscycie “Gmina Przyjazna Rowerzystom 2020”. Krytycznym okiem na niektóre zaniedbania patrzą natomiast białostoccy miłośnicy dwóch kółek.
- Główne problemy to: brak infrastruktury na Wiadukcie Dąbrowskiego (inwestycja "Wygodnie pieszo i na kołach przez Wiadukt Dąbrowskiego - realizacja zaplanowana w ramach Budżetu Obywatelskiego 2021- red.), utrzymanie ścieżek rowerowych zimą, dyskryminacja rowerzystów na sygnalizacjach świetlnych - wylicza Piotr Tarasiuk
Nie brakuje też swoistych absurdów drogowych, które w rezultacie mogą doprowadzić do niebezpiecznych sytuacji.
- Nowy ciąg pieszo-rowerowy (CPR) do Olmont dochodzi do granicy miasta, gdzie nie jest z niczym powiązany. Ciąg pieszo-rowerowy na Wiadukcie Dąbrowskiego kończy się chodnikiem po stronie dworca PKP, z którego rowerzysta nie może nawet zjechać na jezdnię, bo wjedzie pod prąd. Idiotyczne jest sytuacja na skrzyżowaniu Popiełuszki i Hetmańskiej. Jadąc zgodnie z przepisami musimy objechać skrzyżowanie, bo do jazdy na wprost nie wykonano przejazdu rowerowego. Pomimo wielu nierozwiązanych problemów, wypada mi pochwalić miasto za szybkie reakcje na nasze uwagi zgłaszane w związku z niewłaściwym oznakowaniem - kończy Piotr Tarasiuk.
W tym roku na ulicach miasta doszło do 21 wypadków i 170 kolizji z udziałem rowerzystów. Rannych zostało 19 osób, a jedna poniosła śmierć.
Swoją opinię o infrastrukturze rowerowej w Białymstoku wyrazić można wypełniając ankietę na stronie Badanie Klimatu Rowerowego 2020
Sprawdźcie w naszej Galerii, jak wyglądają obecne i powstające inwestycje rowerowe w Białymstoku.
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?