Mlekovita. Nauka dla zdrowia i rozwoju

Redakcja
Działalność Mlekovity jest dobrym przykładem tego, co czeka beneficjentów w nowej perspektywie. Zgodnie z wymogami Komisji Europejskiej, działalność badawczo-rozwojowa w przedsiębiorstwach będzie jedną z najważniejszych dziedzin wspieranych z funduszy unijnych

W październiku ub. roku Spółdzielnia Mleczarska Mlekovita uroczyście otworzyła w Wysokiem Mazowieckiem swoje Centrum Badań i Rozwoju. Inwestycja kosztowała prawie 6 mln zł, w tym 1 mln zł z programu regionalnego. Centrum zajmuje się specjalistycznymi badaniami nad nowymi produktami i ich jakością. Znajduje się tu wysokiej jakości sprzęt laboratoryjny, dzięki któremu można tam m.in. robić badania fizykochemiczne, mikrobiologiczne czy bakteriologiczne.

Podczas uroczystości otwarcia CBiR Dariusz Sapiński, prezes Mlekovity przypomniał, że w ostatnich latach firma zainwestowała w rozwój ok.500 mln zł i były to w zdecydowanej większości środki własne.
Podobnie było przy stawianiu CBiR: centrum zostało zbudowane za pieniądze Mlekovity – ale już na zakup infrastruktury i urządzeń laboratoryjnych przedsiębiorstwo otrzymało wsparcie z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego. W ramach projektu, współfinansowanego z RPO WP, powstał tu Zakład Fizykochemiczny oraz Zakład Mikrobiologii i Bakteriologii.

–Ta dotacja była dla nas bardzo ważna i nam potrzebna

– podkreślał prezes Sapiński. – Przyczyniła się bowiem do utrzymania przez naszą firmę pozycji lidera na rynku krajowym i rozwinięcia tej pozycji na rynkach międzynarodowych.

Dzięki dotacji Mlekovita mogła zwiększyć kwotę zainwestowaną w CBiR, a w dodatku Centrum szybciej było gotowe: nie trzeba było rozkładać inwestycji na etapy.
Urządzenia, kupione dzięki dotacji, pozwalają na badania z zakresu lepszego wykorzystania cennych składników mleka. –Ważne są dla nas szczególności prace specjalistyczne dotyczące gęstości, twardości i lepkości produktów, ich wartości odżywczej, identyfikacji grup drobnoustrojów, składu chemicznego mleka i produktów mlecznych, m.in. witamin,  minerałów – wyliczał Dariusz Sapiński.
Wszyscy pracownicy Centrum zostali zatrudnieni na etatach badawczych: to laboranci, technolodzy, specjaliści z zakresu analiz i badań rynkowych oraz wdrażania innowacji.

Zarząd spółdzielni od dawna widział korzyści płynące z prac badawczych. Dzięki nim firma wielokrotnie była wyróżniana jako lider innowacji w zakresie stosowanych rozwiązań technicznych i technologicznych. Jednym z przykładów takich nagród jest zdobyty w 2013 roku tytuł w konkursie dla przedsiębiorców „Ambasador  Polskiej Gospodarki”, organizowanym przez Business Centre Club, w kategorii Kreator Rozwiązań XXI wieku.
A w marcu 2015 roku firmie przyznane zostało godło Lidera Jakości Żywności.
Liderzy Jakości Żywności to pozarządowy program funkcjonujący od 2002r. i promujący przedsiębiorstwa, które w swojej działalności kładą nacisk na markę i bezpieczeństwo wytwarzanych produktów. Stanowi on wspólny projekt redakcji miesięcznika „Bezpieczeństwo i Higiena Żywności”, Klastra SGGW Innowacji w Agrobiznesie oraz środowisk propagujących wysoką jakość.
Przyznanie godła Mlekovicie stanowi uznanie dla starań firmy mających na celu dostarczanie konsumentom produktów najwyższej jakości i bezpiecznych pod względem zdrowotnym. To również potwierdzenie efektywności wdrożonego w Mlekovicie Zintegrowanego Systemu Zarządzania, w tym Systemu Bezpieczeństwa Żywności FSSC 22000.

–Jesteśmy jedynym w Polsce producentem masła klarowanego, czyli bezwodnego tłuszczu mlecznego oraz jako pierwsi w Polsce wprowadziliśmy na rynek m.in. sery mierzwione czy ser miękki solankowy – wylicza prezes Sapiński. I dodaje: – A wszystko dzięki badaniom. Wpływają one na wartość naszej marki, a z nią na zadowolenie konsumentów.
Dariusz Sapiński wielokrotnie podkreślał, że własne centrum badawcze jest dla jego przedsiębiorstwa koniecznością, ponieważ firma o tak mocnej pozycji potrzebuje ciągłego doskonalenia i rozwoju, aby utrzymać pozycję kluczowego gracza na rynku.
–Dane wyraźnie pokazują, że branża mleczarska w Polsce jest jedną z największych gałęzi przemysłu spożywczego, a udział tego sektora w sprzedaży przemysłu spożywczego sięga około 17 proc.–zaznacza Dariusz Sapiński.

Mlekovita
to firma o długoletniej tradycji i ugruntowanej marce na rynku polskim i zagranicznym. Tworzy ją 14 zakładów produkcyjnych i 29 własnych centrów dystrybucyjnych, w tym pierwsza w branży hurtownia Cash&Carry. Mlekovita wytwarza szeroki asortyment ponad 500 markowych produktów (m.in.: sery twarde dojrzewające, topione i wędzone, mleka UHT, mleka pasteryzowane, śmietanki UHT, twarogi i twarożki smakowe, śmietany i śmietanki, masła i miksy maślane).Według rankingu Rzeczpospolitej Mlekovita jest obecnie najcenniejszą marką w produkcyjnym sektorze polskiej gospodarki.

500 plus nie pomogło, dzieci rodzi się coraz mniej

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3