Mlekovita. Nauka dla zdrowia i rozwoju

Redakcja
Działalność Mlekovity jest dobrym przykładem tego, co czeka beneficjentów w nowej perspektywie. Zgodnie z wymogami Komisji Europejskiej, działalność badawczo-rozwojowa w przedsiębiorstwach będzie jedną z najważniejszych dziedzin wspieranych z funduszy unijnych

W październiku ub. roku Spółdzielnia Mleczarska Mlekovita uroczyście otworzyła w Wysokiem Mazowieckiem swoje Centrum Badań i Rozwoju. Inwestycja kosztowała prawie 6 mln zł, w tym 1 mln zł z programu regionalnego. Centrum zajmuje się specjalistycznymi badaniami nad nowymi produktami i ich jakością. Znajduje się tu wysokiej jakości sprzęt laboratoryjny, dzięki któremu można tam m.in. robić badania fizykochemiczne, mikrobiologiczne czy bakteriologiczne.

Podczas uroczystości otwarcia CBiR Dariusz Sapiński, prezes Mlekovity przypomniał, że w ostatnich latach firma zainwestowała w rozwój ok.500 mln zł i były to w zdecydowanej większości środki własne.
Podobnie było przy stawianiu CBiR: centrum zostało zbudowane za pieniądze Mlekovity – ale już na zakup infrastruktury i urządzeń laboratoryjnych przedsiębiorstwo otrzymało wsparcie z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego. W ramach projektu, współfinansowanego z RPO WP, powstał tu Zakład Fizykochemiczny oraz Zakład Mikrobiologii i Bakteriologii.

–Ta dotacja była dla nas bardzo ważna i nam potrzebna

– podkreślał prezes Sapiński. – Przyczyniła się bowiem do utrzymania przez naszą firmę pozycji lidera na rynku krajowym i rozwinięcia tej pozycji na rynkach międzynarodowych.

Dzięki dotacji Mlekovita mogła zwiększyć kwotę zainwestowaną w CBiR, a w dodatku Centrum szybciej było gotowe: nie trzeba było rozkładać inwestycji na etapy.
Urządzenia, kupione dzięki dotacji, pozwalają na badania z zakresu lepszego wykorzystania cennych składników mleka. –Ważne są dla nas szczególności prace specjalistyczne dotyczące gęstości, twardości i lepkości produktów, ich wartości odżywczej, identyfikacji grup drobnoustrojów, składu chemicznego mleka i produktów mlecznych, m.in. witamin,  minerałów – wyliczał Dariusz Sapiński.
Wszyscy pracownicy Centrum zostali zatrudnieni na etatach badawczych: to laboranci, technolodzy, specjaliści z zakresu analiz i badań rynkowych oraz wdrażania innowacji.

Zarząd spółdzielni od dawna widział korzyści płynące z prac badawczych. Dzięki nim firma wielokrotnie była wyróżniana jako lider innowacji w zakresie stosowanych rozwiązań technicznych i technologicznych. Jednym z przykładów takich nagród jest zdobyty w 2013 roku tytuł w konkursie dla przedsiębiorców „Ambasador  Polskiej Gospodarki”, organizowanym przez Business Centre Club, w kategorii Kreator Rozwiązań XXI wieku.
A w marcu 2015 roku firmie przyznane zostało godło Lidera Jakości Żywności.
Liderzy Jakości Żywności to pozarządowy program funkcjonujący od 2002r. i promujący przedsiębiorstwa, które w swojej działalności kładą nacisk na markę i bezpieczeństwo wytwarzanych produktów. Stanowi on wspólny projekt redakcji miesięcznika „Bezpieczeństwo i Higiena Żywności”, Klastra SGGW Innowacji w Agrobiznesie oraz środowisk propagujących wysoką jakość.
Przyznanie godła Mlekovicie stanowi uznanie dla starań firmy mających na celu dostarczanie konsumentom produktów najwyższej jakości i bezpiecznych pod względem zdrowotnym. To również potwierdzenie efektywności wdrożonego w Mlekovicie Zintegrowanego Systemu Zarządzania, w tym Systemu Bezpieczeństwa Żywności FSSC 22000.

–Jesteśmy jedynym w Polsce producentem masła klarowanego, czyli bezwodnego tłuszczu mlecznego oraz jako pierwsi w Polsce wprowadziliśmy na rynek m.in. sery mierzwione czy ser miękki solankowy – wylicza prezes Sapiński. I dodaje: – A wszystko dzięki badaniom. Wpływają one na wartość naszej marki, a z nią na zadowolenie konsumentów.
Dariusz Sapiński wielokrotnie podkreślał, że własne centrum badawcze jest dla jego przedsiębiorstwa koniecznością, ponieważ firma o tak mocnej pozycji potrzebuje ciągłego doskonalenia i rozwoju, aby utrzymać pozycję kluczowego gracza na rynku.
–Dane wyraźnie pokazują, że branża mleczarska w Polsce jest jedną z największych gałęzi przemysłu spożywczego, a udział tego sektora w sprzedaży przemysłu spożywczego sięga około 17 proc.–zaznacza Dariusz Sapiński.

Mlekovita
to firma o długoletniej tradycji i ugruntowanej marce na rynku polskim i zagranicznym. Tworzy ją 14 zakładów produkcyjnych i 29 własnych centrów dystrybucyjnych, w tym pierwsza w branży hurtownia Cash&Carry. Mlekovita wytwarza szeroki asortyment ponad 500 markowych produktów (m.in.: sery twarde dojrzewające, topione i wędzone, mleka UHT, mleka pasteryzowane, śmietanki UHT, twarogi i twarożki smakowe, śmietany i śmietanki, masła i miksy maślane).Według rankingu Rzeczpospolitej Mlekovita jest obecnie najcenniejszą marką w produkcyjnym sektorze polskiej gospodarki.

Co dziesiąty Polak kupuje podróbki

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie