Laptop i mp3 za scenariusz

Janusz bakunowicz
Fot. Archiwum
Szkoła Podstawowa nr 2 w Bielsku Podlaskim zwycięzcą ogólnopolskiego konkursu o edukacji konsumenckiej. W nagrodę otrzymała odtwarzacze mp3, programy multimedialne, sprzęt sportowy, zestawy słowników, a nauczyciel laptop.

Konkurs "Czy wiesz, co kupujesz? Zorganizowała Federacja Konsumentów, Głos Nauczycielski i firma Tesco. Skierowany był do nauczycieli szkół podstawowych i gimnazjów. Polegał na przygotowaniu scenariuszy zajęć szkolnych, których tematem była szeroko rozumiana edukacja konsumencka (np. rozsądne planowanie wydatków, prawa konsumenta, itd.).

Jury, do składu którego weszli przedstawiciele Federacji Konsumentów i Głosu Nauczycielskiego, oceniało nie tylko scenariusze zajęć, ale i sposób ich realizacji.
Uroczysta gala z wręczeniem dyplomów oraz nagród odbyła się 16 stycznia w Warszawie. Przyjechali na nią laureaci konkursu - nauczyciele, uczniowie i dyrektorzy szkół (ponad 100 osób) oraz przedstawiciele samorządów zwycięskich gmin i miast. Po części oficjalnej uczniowie zostali zaproszeni do centrum rozrywki, gdzie przez wiele godzin grali w kręgle, bawili się na symulatorach komputerowych i innych atrakcjach oferowanych przez centrum.

Podzielą się radością

Scenariusz do konkursu przygotowała Alina Jakubowska, nauczycielka klas I-III w bielskiej "dwójce". Nagroda w konkursie o edukacji konsumenckiej nie jest jej pierwszą nagrodą. W różnych konkursach, szczególnie z edukacji ekologicznej, wygrała aż sześć komputerów. Nie dla siebie. Stanowią one wyposażenie sali lekcyjnej, w której prowadzi zajęcia.

- Można osiągać wysokie noty w sferze dydaktycznej, ale jednocześnie zaniedbać tak podstawowe rzeczy jak radzenie sobie z różnymi problemami życiowymi - mówi Alina Jakubowska, zwycięzca konkursu. - W swojej pracy edukacyjnej zwracam uwagę na to, co najbardziej przydatne będzie w życiu. Przygotowuję dzieci do twórczego rozwiązywania problemów przy wykorzystaniu niewielkich pieniędzy i zwracam uwagę na kształtowanie postaw proekologicznych. Dzieci są wnikliwymi obserwatorami i za kilka lat będą powielać to, co w chwili obecnej obserwują wśród dorosłych.

Szkoła otrzymała 30 odtwarzaczy mp3. Część z nich przekażemy do szpitala dla dzieci z chorobami nowotworowymi.

- W ten sposób powielimy nasza radość ze zwycięstwa i podzielimy się tym, co sami wypracowaliśmy - dodaje Alina Jakubowska.

Świadomie wybierz towar

Szkoła Podstawowa nr 2 przygotowała zajęcia pt. "Aniołowie się radują ... konsumencką mądrość czują", a jury konkursu uznało je za najlepsze w całym kraju i przyznało szkole zaszczytne 1. miejsce w kategorii klas I-III.

- Zależy nam na tym, aby przyszli konsumenci - dzisiejsza młodzież i dzieci, umieli mądrze robić zakupy. Aby umieli świadomie wybierać, kierując się rzetelną informacją i znali swoje prawa jako klienci - mówi Dorota Komar-Karwata z Tesco Polska. - Dlatego Tesco zdecydowało się wspierać inicjatywy z zakresu edukacji konsumenckiej, fundując nagrody w drugiej edycji konkursu.

Konkurs organizowany jest od września 2007 roku. Do tej pory wzięło w nim udział ponad 4 tys. uczniów. Pierwsz edycja konkursu została wyróżniona w ramach Najlepszej Kampanii Konsumenckiej 2007 roku, a nagrodę wręczyła organizatorom Vivianne Redding, komisarz UE ds. Społeczeństwa Informacyjnego i Mediów.

Wideo

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

r
rodzic

Pani Alino. Jest Pani naprawdę WIELKA. Jeden z moich synów miał kiedyś zaszczyt być Pani uczniem. Dziękuję.

Dodaj ogłoszenie