Spis treści
Rail Baltica. Kierowcy i piesi nie muszą stać przed torami
Mieszkańcy gminy Szepietowo mogą w nowym miejscu bezpiecznie przejechać pod torami linii Warszawa – Białystok. Lepszą komunikację we wsi Średnica-Maćkowięta zapewnia wiadukt kolejowy oraz przebudowany układ dróg. Dwupoziomowe skrzyżowanie zastąpiło przejazd w poziomie szyn, a kierowcy i piesi nie muszą już zatrzymywać się przed torami. Gotowa jest przebudowana droga powiatowa na łącznym odcinku prawie 800 metrów oraz chodniki i ciąg pieszo-rowerowy.
– Inwestycje PKP Polskich Linii Kolejowych S.A w gminie Szepietowo zwiększają bezpieczeństwo w ruchu kolejowym. Lepsza infrastruktura transportowa przekłada się też na jakość życia mieszkańców. Efektywne wykorzystanie środków z instrumentu CEF Łącząc Europę – buduje pozycję kolei jako ekologicznego i bezpiecznego środka transportu – mówi Andrzej Bittel, sekretarz Stanu w Ministerstwie Infrastruktury.
Nowe, bezkolizyjna skrzyżowania na trasie Rail Baltica na odcinku Białystok-Warszawa
Bezkolizyjne skrzyżowania zapewniają sprawny ruch kolejowy i drogowy. To jeden z wymiernych rezultatów budowy linii Rail Baltica.
- Dzięki zastąpieniu wszystkich przejazdów w poziomie szyn na odcinku z Czyżewa do Białegostoku skrzyżowaniami bezkolizyjnymi, znacznie wzrośnie bezpieczeństwo – mówi Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Prace prowadzone w gminie Szepietowo przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zakładają przebudowę łącznie 3,4 km dróg, w tym ul. Kolejowej w Szepietowie.
Bezpieczeństwo ruchu kolejowego i samochodowego zwiększy łącznie sześć bezkolizyjnych skrzyżowań:
- wiadukt drogowy w Szepietowie w ciągu DK 66 – dostępny od stycznia 2022 r.;
- gotowe dwa wiadukty kolejowe we wsi Średnica-Maćkowięta (jeden nowy, jeden przebudowany);
- trzy wiadukty drogowe we wsiach Dąbrowa-Łazy, Szepietowo-Janówka i Szymbory – w budowie.
Finisz prac na stacji PKP Szepietowo
Na stacji w Szepietowie prowadzone są ostatnie prace. Podróżni korzystają już z dwóch nowych peronów oraz przejścia podziemnego. Trwają także prace na dwóch największych stacjach na podlaskim fragmencie Rail Baltiki. Zarówno w Białymstoku, jak i Łapach zostaną ukończone w 2024 roku.
Inwestycja prowadzona jest w ramach projektu „Prace na linii E75 na odcinku Czyżew – Białystok”. Wartość całej inwestycji to prawie 3,4 mld zł, zakończenie większości prac zaplanowano do końca 2023 r.; na stacji Łapy i Białystok na 2024 r. Projekt współfinansowany ze środków instrumentu CEF „Łącząc Europę” – (Connecting Europe Facility – CEF).
Strefa Biznesu: Takie plany mają pracodawcy. Co czeka rynek pracy?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?