reklama

Hajnówka ma nowy znak graficzny. Logo nawiązuje do przyrody i lokalnej architektury. Jego autorką jest hajnowianka

mgZaktualizowano 
Można się w nim doszukać nawiązań do lokalnej architektury, ludowego rękodzieła i oczywiście do przyrody. Taki jest znak graficzny Hajnówki, którym będą oznaczane regionalne produkty. Zwycięską pracę przygotowała Hajnowianka.

Konkurs na znak dla Hajnówki, zorganizowany został przez Ośrodek Wspierania Organizacji Pozarządowych oraz władze miasta. Wygrała go Agata Łuksza. Graficzka pochodzi z Hajnówki. Pokonała 64 profesjonalistów i amatorów z całej Polski, którzy nadesłali w sumie 90 prac. Za przygotowanie zwycięskiego projektu otrzymała 4 tysiące złotych.

Co ciekawe, nowe logo nawiązuje do istniejącego już logotypu miasta.

- Było to jak najbardziej zamierzone. Chciałam, by znak z nim korespondował i był jego dynamiczniejszą, bardziej energetyczną i pogodniejszą wersją – mówi autorka zwycięskiego projektu, która na co dzień prowadzi Pracownię Bobra. Przyznała, że do udziału w konkursie namówili ją znajomi: - Zarwałam weekend i w ostatniej chwili wysłałam swoje zgłoszenie. Kiedy zadzwonił telefon z urzędu z informacją, że wygrałam, w pierwszej chwili pomyślałam czy aby nie zalegam z jakimiś opłatami - dodaje.

W jej prostym logo można się doszukać nawiązań do lokalnej architektury, ludowego rękodzieła i oczywiście do przyrody. Widać na nim liście, słońce, krzyż, który nie jest przypisany do tylko jednego z chrześcijańskich kultów.

Konkursowe jury przyznaje, że było bardzo zdziwione, ale pozytywnie, kiedy już po dokonaniu wyboru, otworzyło kopertę o numerze 43 i zwyciężczynią okazała się Hajnowianka.

- Nie miało to na nasz werdykt żadnego wpływu, ale to zamienne, że tak właśnie się stało – komentował przewodniczący jury prof. Jarosław Perszko, artysta, prorektor Politechniki Białostockiej. – Wybraliśmy trzy ciekawe projekty, ale nasza decyzja była jednoznaczna. Zwycięska praca była bezkonkurencyjna. Przy bardzo uproszczonej formie graficznej niesie ogromny potencjał przekazu.

Hajnówka czeka na swój dobry znak. Każdy może go przygotować. Do wygrania 4 tysiące złotych

Prof. Perszko podkreślał, że poziom był bardzo wysoki. Dlatego przyznano jeszcze dwa wyróżnienia. Otrzymali je Błażej Krzepina ze Szczecina i Maciej Burda z Poznania. Organizatorzy nie spodziewali się, że na konkurs napłynie aż 90 prac z różnych stron Polski.

- Okazało się to też znakomitą promocją dla miasta. Wiele osób musiało wejść na stronę, przeczytać regulamin, zobaczyć co się u nas dzieje, czym żyjemy – przyznała Magdalena Chirko, członek jury i przedstawiciel urzędu miejskiego w Hajnówce.

Znak graficzny zaprojektowany przez Agatę Łukszę posłuży głównie do sygnowania produktów wytworzonych lokalnie.

- Laureatka doskonale pokazała to podczas swojej prezentacji. Logotyp może się znaleźć np. na wydawnictwach, w filmach, rękodziele czy na wyrobach spożywczych, np. miodach, herbatach itd. – wyjaśnia Katarzyna Łotowska, prezes Ośrodka Wspierania Organizacji Pozarządowych, który jest liderem projektu. – Chcielibyśmy, by mieszkańcy miasta z chęcią z niego korzystali i utożsamiali się z jego przekazem. Przy takim pogodnym i ciekawym motywie jest na to duża szansa.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 3

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
4 listopada, 15:58, Gość:

Nic nadzwyczajnego ,krzyż i (słoneczko) tęczowa hajnołka,to wszystko jest powielone już było,a nagroda oczywiście dla swajakow jak insze.

Co to za słownictwo, do szkoły było pod górkę?

G
Gość

W imieniu organizatorów konkursu dziękujemy za zainteresowanie miastem Hajnówka. Cieszymy się, że logo Hajnówki istnieje już od dwóch lat, a powstało w ramach tworzenia Strategii Marki Miasta Hajnówka (http://www.hajnowka.pl/urzad1/strategia-marki-hajnowka.html). Nie zmieniamy istniejącego znaku Hajnówka. Duchowa Witalność, który znakomicie identyfikuje miasto i jest dobrze odbierany przez mieszkańców i osoby z zewnątrz. Nowa propozycja ma go wzmacniać i uzupełniać. Jeżeli chodzi o nową propozycję znaku graficznego, stworzonego na potrzeby realizowanego projektu, to ma on podkreślić znaczenie pewnej grupy usług społecznych i wyrobów regionalnych w kontekście rozwoju miasta. Znak ma służyć głównie innym podmiotom niż samorząd, np. ngo, przedsiębiorcy. Zastosowanie całej gamy motywów opracowanych w ramach nowego znaku ma za zadanie w łatwy sposób identyfikować te usługi i produkty dla ich odbiorców. Uznano, iż istniejący logotyp może posiadać submarki na tych, szczególnych polach eksploatacji, gdzie często główny logotyp nie do końca będzie miał zastosowanie. W najbliższych miesiącach nowy znak będzie testowany na wybranych usługach, z zainteresowaniem oczekujemy na efekty fazy testów. Więcej informacji o konkursie na znak graficzny: (http://www.hajnowka.pl/rewitalizacja/aktualnosci/12320-konkurs-na-znak-graficzny.html).

G
Gość

Nic nadzwyczajnego ,krzyż i (słoneczko) tęczowa hajnołka,to wszystko jest powielone już było,a nagroda oczywiście dla swajakow jak insze.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3