Nasza Loteria

Hajnówka ma nowy znak graficzny. Logo nawiązuje do przyrody i lokalnej architektury. Jego autorką jest hajnowianka

mg
materiały organizatora konkursu
Można się w nim doszukać nawiązań do lokalnej architektury, ludowego rękodzieła i oczywiście do przyrody. Taki jest znak graficzny Hajnówki, którym będą oznaczane regionalne produkty. Zwycięską pracę przygotowała Hajnowianka.

Konkurs na znak dla Hajnówki, zorganizowany został przez Ośrodek Wspierania Organizacji Pozarządowych oraz władze miasta. Wygrała go Agata Łuksza. Graficzka pochodzi z Hajnówki. Pokonała 64 profesjonalistów i amatorów z całej Polski, którzy nadesłali w sumie 90 prac. Za przygotowanie zwycięskiego projektu otrzymała 4 tysiące złotych.

Co ciekawe, nowe logo nawiązuje do istniejącego już logotypu miasta.

- Było to jak najbardziej zamierzone. Chciałam, by znak z nim korespondował i był jego dynamiczniejszą, bardziej energetyczną i pogodniejszą wersją – mówi autorka zwycięskiego projektu, która na co dzień prowadzi Pracownię Bobra. Przyznała, że do udziału w konkursie namówili ją znajomi: - Zarwałam weekend i w ostatniej chwili wysłałam swoje zgłoszenie. Kiedy zadzwonił telefon z urzędu z informacją, że wygrałam, w pierwszej chwili pomyślałam czy aby nie zalegam z jakimiś opłatami - dodaje.

W jej prostym logo można się doszukać nawiązań do lokalnej architektury, ludowego rękodzieła i oczywiście do przyrody. Widać na nim liście, słońce, krzyż, który nie jest przypisany do tylko jednego z chrześcijańskich kultów.

Konkursowe jury przyznaje, że było bardzo zdziwione, ale pozytywnie, kiedy już po dokonaniu wyboru, otworzyło kopertę o numerze 43 i zwyciężczynią okazała się Hajnowianka.

- Nie miało to na nasz werdykt żadnego wpływu, ale to zamienne, że tak właśnie się stało – komentował przewodniczący jury prof. Jarosław Perszko, artysta, prorektor Politechniki Białostockiej. – Wybraliśmy trzy ciekawe projekty, ale nasza decyzja była jednoznaczna. Zwycięska praca była bezkonkurencyjna. Przy bardzo uproszczonej formie graficznej niesie ogromny potencjał przekazu.

Hajnówka czeka na swój dobry znak. Każdy może go przygotować. Do wygrania 4 tysiące złotych

Prof. Perszko podkreślał, że poziom był bardzo wysoki. Dlatego przyznano jeszcze dwa wyróżnienia. Otrzymali je Błażej Krzepina ze Szczecina i Maciej Burda z Poznania. Organizatorzy nie spodziewali się, że na konkurs napłynie aż 90 prac z różnych stron Polski.

- Okazało się to też znakomitą promocją dla miasta. Wiele osób musiało wejść na stronę, przeczytać regulamin, zobaczyć co się u nas dzieje, czym żyjemy – przyznała Magdalena Chirko, członek jury i przedstawiciel urzędu miejskiego w Hajnówce.

Znak graficzny zaprojektowany przez Agatę Łukszę posłuży głównie do sygnowania produktów wytworzonych lokalnie.

- Laureatka doskonale pokazała to podczas swojej prezentacji. Logotyp może się znaleźć np. na wydawnictwach, w filmach, rękodziele czy na wyrobach spożywczych, np. miodach, herbatach itd. – wyjaśnia Katarzyna Łotowska, prezes Ośrodka Wspierania Organizacji Pozarządowych, który jest liderem projektu. – Chcielibyśmy, by mieszkańcy miasta z chęcią z niego korzystali i utożsamiali się z jego przekazem. Przy takim pogodnym i ciekawym motywie jest na to duża szansa.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo

Komentarze 3

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
4 listopada, 15:58, Gość:

Nic nadzwyczajnego ,krzyż i (słoneczko) tęczowa hajnołka,to wszystko jest powielone już było,a nagroda oczywiście dla swajakow jak insze.

Co to za słownictwo, do szkoły było pod górkę?

G
Gość

W imieniu organizatorów konkursu dziękujemy za zainteresowanie miastem Hajnówka. Cieszymy się, że logo Hajnówki istnieje już od dwóch lat, a powstało w ramach tworzenia Strategii Marki Miasta Hajnówka (http://www.hajnowka.pl/urzad1/strategia-marki-hajnowka.html). Nie zmieniamy istniejącego znaku Hajnówka. Duchowa Witalność, który znakomicie identyfikuje miasto i jest dobrze odbierany przez mieszkańców i osoby z zewnątrz. Nowa propozycja ma go wzmacniać i uzupełniać. Jeżeli chodzi o nową propozycję znaku graficznego, stworzonego na potrzeby realizowanego projektu, to ma on podkreślić znaczenie pewnej grupy usług społecznych i wyrobów regionalnych w kontekście rozwoju miasta. Znak ma służyć głównie innym podmiotom niż samorząd, np. ngo, przedsiębiorcy. Zastosowanie całej gamy motywów opracowanych w ramach nowego znaku ma za zadanie w łatwy sposób identyfikować te usługi i produkty dla ich odbiorców. Uznano, iż istniejący logotyp może posiadać submarki na tych, szczególnych polach eksploatacji, gdzie często główny logotyp nie do końca będzie miał zastosowanie. W najbliższych miesiącach nowy znak będzie testowany na wybranych usługach, z zainteresowaniem oczekujemy na efekty fazy testów. Więcej informacji o konkursie na znak graficzny: (http://www.hajnowka.pl/rewitalizacja/aktualnosci/12320-konkurs-na-znak-graficzny.html).

G
Gość

Nic nadzwyczajnego ,krzyż i (słoneczko) tęczowa hajnołka,to wszystko jest powielone już było,a nagroda oczywiście dla swajakow jak insze.

Wróć na poranny.pl Kurier Poranny