Fatalna ulica Wołyńska w Białymstoku. Magistrat przygotowuje przetarg na przebudowę

Adam Kupryjaniuk
Adam Kupryjaniuk
- To jest zdecydowanie najgorsza ulica. Nawet na Młynowej nie jest tak źle - mówi Hieronim Rybołowicz, taksówkarz. Adam Kupryjaniuk
Kocie łby, wysokie krawężniki, dziury w nawierzchni. Tak wygląda fragment ulicy Wołyńskiej na osiedlu Skorupy w Białymstoku. - Chcą budować lotnisko, a drogi nie potrafią naprawić - denerwuje się Jan Słowikowski, mieszkaniec domu w okolicy. - Będzie przetarg na przebudowę - odpowiada magistrat.

Fragment ulicy Wołyńskiej, między Warmińską, a Nowowarszawską od dawna nadaje się do remontu. Jazda autem po nawierzchni nie jest przyjemna. I nawet doświadczeni kierowcy mają problem z ominięciem dziur.

- Na tej ulicy urwałem zderzak - skarży się Hieronim Rybołowicz, białostocki taksówkarz. - Z racji mojej pracy wiem dużo o drogach w Białymstoku. To jest zdecydowanie najgorsza ulica w mieście. Nawet na Młynowej nie jest tak źle. - Największym problem jest jazda w nocy. Wtedy w ogóle nie widać tych dziur - dodaje.

Spostrzeżenia taksówkarza potwierdza Rafał Olszewski, elektromechanik samochodowy, posiadający warsztat przy ulicy Wołyńskiej.

- Klienci przyjeżdżają i narzekają. Mówią, że droga jest fatalna - podkreśla Rafał Olszewski.

- Wszystkie drogi w okolicy są zmodernizowane, a nasza nie - żali się Jan Słowikowski, mieszkaniec domu przy ulicy Wołyńskiej.

- Ta ulica jest straszna, można tu łatwo uszkodzić zawieszenie auta. To ruina - mówi Jan Słowikowski. - Jeśli mnie pamięć nie myli, to ostatni remont drogi był w 1973 albo 1974 roku. Było parę przymiarek do naprawy, ale nic nie ruszyło.

Problem mieszkańców ma zostać rozwiązany. Magistrat zarezerwował środki na przebudowę.

- W budżecie miasta na rok 2021 zostały zarezerwowane środki finansowe na przebudowę przedmiotowego odcinka ulicy (od ul. Nowowarszawskiej do ul. Warmińskiej) w zakresie budowy nawierzchni jezdni, chodnika, opasek, sieci kanalizacji deszczowej. W ramach powyższej inwestycji zostanie wykonana infrastruktura związana z obsługą pasa drogowego. Posiadamy już decyzję pozwolenia na budowę. Ogłoszenie postępowania przetargowego na wyłonienie wykonawcy robót drogowych planowane jest na II kwartał 2021 r. - informuje Anna Kowalska z Departamentu Komunikacji Społecznej Urzędu Miejskiego w Białymstoku.

Dodatkowo Wodociągi Białostockie planują przebudowę sieci wodno-kanalizacyjnej znajdującej się pod ulicą.

- Spółka jest na etapie przygotowania postępowania przetargowego, zadanie znajduje się w planie techniczno-ekonomicznym na rok 2021, planowany termin realizacji do 13 miesięcy od podpisania umowy - wymienia Barbara Tarasewicz, kierownik biura zarządu Wodociągów Białostockich.

Kliknij w naszą galerię i zobacz jak wygląda ulica Wołyńska.

Wideo

Komentarze 5

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Miasto robi ulice developerom a nie mieszkańcom !

G
Gość

Gdzie się podział specjalista od Białegostoku jak najlepszego miejsca w UE?

g
gość

hehe, każdy ma swoją najgorszą ulicę,

ul.Ogrodniczki (łączna długość od Konstytucji do Antoniukowskiej to ok. 1300m) w środku ma odcinek ok. 300m kompletnie bez utwardzonej nawierzchni; dwa razy do roku (wiosną i jesienią) miasto zleca jej wyrównanie, przyjeżdża spychacz-równiarka, 2-3 tygodnie jest ok, a potem po opadach znowu takie doły że kierowcy wolą omijać ten odcinek kierując się na ul. Rzemieślniczą,

i tak od co najmniej 20-30 lat

G
Gość

Pokazuje drobne kałuże i mówi, że zła nawierzchnia.

w
www.i.Bialystok.pl

Budimex asfaltuje przy wilgoci i przymrozkach, by pękający asfalt wymagał remontów? https://youtu.be/lq1bX0sp-Lw

17.02.2019 Białystok budowa Trasy Niepodległości węzeł drogowy ul. Armii Krajowej osiedle Leśna Dolina: sobota godz. 2 w nocy: Prognoza pogody na sobotę/niedzielę 16-17 luty 2019: „pojawi się słaby mróz - ok. -3; -1 stopni”

A gwarancja na te drogie drogi to tylko 3-7 lat by szybko zarobić na ich remoncie? Czemu prywatne autostrady mają po 20 lat gwarancji? Budowę dróg w Polsce hamują nie ekolodzy czy Chińczycy ale korupcja łapówki przekręty na przetargach urzędników i firm drogowych ich niska jakość by firmy zarabiały na remontach poprawkach itd. Podobno minimum 10% wartości zamówienia wraca jako łapówki do urzędników dlatego ciągle cos budują remontują nieważne ze bezsensu ważne by jak najdrożej i najdłużej jeżeli kryterium na przetargu jest tylko cena a nie np. długość gwarancji to drogi specjalnie robi się byle jak by potem zarabiać na ich niekończących się remontach. Jest nawet polska specjalność: sposób kładzenia asfaltu przy wilgoci/przymrozkach by szybko te dziury powstawały: „Grube miliony za cienki asfalt- Podmieniliśmy te próbki do nadzoru które były. Na wszelki wypadek. I tak podmieniliśmy, że też wyszło, że za mało asfaltu znowu na tej dwójce - tłumaczył się szefowi kierownik budowy na drodze krajowej nr 2. Jakość nawierzchni zaniżano w całej Polsce notorycznie”

Warstwa ścieralna asfaltu powinna być kładziona wiosną lub latem, bezwzględnie przy dodatnich temperaturach i przy bezwietrznej i bezdeszczowej pogodzie - mówi Mieczkowski.” https://moto.wp.pl/wine-za-dziurawe-drogi-ponosi-kalendarz-6066975503832193a

Dodaj ogłoszenie