MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Droga S61. Odcinek Łomża Zachód-Kolno. To fragment trasy Via Baltica, a zarazem obwodnica Łomży. Zobacz, postęp prac

OPRAC.: wal
S61. Odcinek Łomża Zachód-Kolno. Trasa Via Baltica. Coraz bliżej puszczenia ruchu jedną nitką obwodnicy Łomży. Na zdjęciu: estakada nad doliną Narwi
S61. Odcinek Łomża Zachód-Kolno. Trasa Via Baltica. Coraz bliżej puszczenia ruchu jedną nitką obwodnicy Łomży. Na zdjęciu: estakada nad doliną Narwi GDDKIA/Strona kontraktu
Niemal 69 proc. zaawansowanie finansowe i o nieco ponad 3 proc. mniejsze rzeczowe - tak na początku lipca przedstawia się postęp prac przy budowie ostatniego fragmentu trasy Via Baltica. Chodzi o 13 kilometrowy odcinek S61 od Łomża Zachód do węzła Kolno. Obwodnica Łomży ma być przejezdna jedną nitką we wrześniu tego roku. Wszystkie roboty powinny się zakończyć w połowie przyszłego roku.

Spis treści

W ramach zadania powstanie również nowy fragment DK64 na odcinku od węzła Łomża Północ do Elżbiecina o długości prawie 7 km. Odcinek DK64 będzie miał jedną jezdnię, a skrzyżowania w postaci rond zbudowane zostaną w rejonie miejscowości Marianowo (z istniejącą DK61) oraz w rejonie miejscowości Elżbiecin (z istniejącą DK64).

Tak powstaje ostatni odcinek trasy Via Baltica, czyli S61 Łomża Zachód-Kolno

Unijne wsparcie na S61

Budowa drogi ekspresowej S61 pomiędzy węzłami Łomża Zachód i Kolno, otrzyma unijne dofinansowanie w wysokości blisko 245,9 mln zł. Planowany całkowity koszt realizacji tego projektu wynosi ok. 448,1 mln zł, kwota wydatków kwalifikowalnych to ok. 289,3 mln zł.

W ramach inwestycji powstają:

  • trzy węzły drogowe (Łomża Zachód, Nowogród i Łomża Północ),
  • obiekty inżynierskie (m.in. mosty, wiadukty, przepusty),
  • a także drogi lokalne do obsługi przyległych terenów.

Inwestycja obejmuje również budowę i przebudowę odcinków innych dróg poprzecznych (wojewódzkich, powiatowych, gminnych) krzyżujących się z budowaną drogą ekspresową. Powstaje także systemu odprowadzania wód deszczowych wraz z budową kanalizacji deszczowej, oświetlenia drogowego, urządzeń organizacji ruchu i bezpieczeństwa ruchu drogowego (bariery energochłonne, ogrodzenia), oznakowanie poziome i pionowe.

Ostatni odcinek trasy Via Baltica

Celem projektu jest budowa odcinka drogi ekspresowej S61 wchodzącej w sieć bazową TEN-T w korytarzu Morze Północne – Bałtyk. Projekt zlokalizowany jest w woj. podlaskim, w powiatach: łomżyńskim oraz Miasta Łomża (miasta na prawach powiatu), na terenie gmin – Łomża, miasto Łomża oraz Piątnica. Odcinek S61 Łomża Zach. – węzeł Kolno będzie stanowił najdłuższy fragment obwodnicy Łomży. Cała droga ma być ukończona w 2025 roku. To ostatni fragment Via Baltiki w budowie.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Trzęsienie ziemi na Wyspach. Partia Pracy wraca do władzy

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny