MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Fiat 600 1.2 Hybrid 100 KM vs Mitsubishi ASX 1.0 91 KM. Porównanie miejskich crossoverów

Kamil Rogala
Oba modele zasadniczo należą do tego samego segmentu, ale diametralnie różnią się charakterem i ofertą. Fiat 600 ma ogromną przewagę pod postacią wsparcia miękkiej hybrydy MHEV oraz automatycznej skrzyni biegów. To przekłada się na lepsze osiągi, wyższy komfort jazdy i niższe spalanie, ale czy każdy będzie w stanie dopłacić za to około 20 000 złotych? Jeśli nie, Mitsubishi ASX stanie się naprawdę godną uwagi alternatywą.
Oba modele zasadniczo należą do tego samego segmentu, ale diametralnie różnią się charakterem i ofertą. Fiat 600 ma ogromną przewagę pod postacią wsparcia miękkiej hybrydy MHEV oraz automatycznej skrzyni biegów. To przekłada się na lepsze osiągi, wyższy komfort jazdy i niższe spalanie, ale czy każdy będzie w stanie dopłacić za to około 20 000 złotych? Jeśli nie, Mitsubishi ASX stanie się naprawdę godną uwagi alternatywą. Archiwum
Miejskich crossoverów jest na rynku bez liku, więc wybór konkretnego może być dość skomplikowany. Dziś na tapet wzięliśmy dwa dość różne modele – Fiata 600 i Mitsubishi ASX. Włoska propozycja ma nieco więcej mocy, automatyczną przekładnię, ale wyraźnie wyższą cenę. ASX z kolei to Renault Captur w przebraniu ze słabszym silnikiem i manualną przekładnią. Zaletą jest jednak niższa cena. Porównajmy te dwie ciekawe propozycje.

Fiat 600 vs Mitsubishi ASX. Nadwozie i wnętrze

Fiat 600e przypomina swojego poprzednika, 500X, co może wywołać uczucie déjà vu. Mimo to, włoski charakter jest w nim wyraźnie zaznaczony. Charakterystyczne
Fiat 600e przypomina swojego poprzednika, 500X, co może wywołać uczucie déjà vu. Mimo to, włoski charakter jest w nim wyraźnie zaznaczony. Charakterystyczne podwójne światła z okrągłymi sygnaturami LED, miękkie linie i interesujące detale (choć mniej liczne niż w Jeepie) tworzą estetycznie przyjemną całość. Fiat 600 jest zauważalnie większy niż elektryczny model 500, lecz zawiera liczne odniesienia do mniejszego brata, co sprawia, że oba modele doskonale się uzupełniają. Fiat

Niewątpliwie, Fiat 600 i Jeep Avenger mają wiele wspólnego, w tym podzespoły, elementy konstrukcyjne, a także płytę podłogową i napęd. Wnętrza obu pojazdów wykazują podobieństwa, które omówię bardziej szczegółowo w następnym fragmencie. Różnice w designie zewnętrznym są jednak znaczące: włoski model odbiega od amerykańskiego odpowiednika. Fiat pozostaje wierny swojej esencji – jest to prosty, ale trafny sposób opisania tej marki. Włoscy projektanci nie poszukiwali szokujących rozwiązań czy stylistycznych eksperymentów. Zamiast tego, Fiat 600e przypomina swojego poprzednika, 500X, co może wywołać uczucie déjà vu. Mimo to, włoski charakter jest w nim wyraźnie zaznaczony. Charakterystyczne podwójne światła z okrągłymi sygnaturami LED, miękkie linie i interesujące detale (choć mniej liczne niż w Jeepie) tworzą estetycznie przyjemną całość. Fiat 600 jest zauważalnie większy niż elektryczny model 500, lecz zawiera liczne odniesienia do mniejszego brata, co sprawia, że oba modele doskonale się uzupełniają.

Wnętrze Fiata 600 jest przytulne, choć nieco mniej „włoskie” w charakterze. Fotele z logo „FIAT”, zaokrąglenia i delikatne linie są obecne, jednakże
Wnętrze Fiata 600 jest przytulne, choć nieco mniej „włoskie” w charakterze. Fotele z logo „FIAT”, zaokrąglenia i delikatne linie są obecne, jednakże podobieństwa do Jeepa Avengera są zauważalne. Włoscy projektanci wykorzystali niektóre elementy z Jeepa, takie jak funkcjonalne i pojemne schowki w konsoli środkowej z elegancką, magnetyczną klapką, ale zrezygnowali z półki na desce rozdzielczej. Zamiast oświetlenia skrajnych części deski rozdzielczej, wprowadzili subtelny pasek LED ciągnący się przez całą szerokość. Nad cyfrowymi zegarami umieszczono charakterystyczny dla serii 500 okrągły daszek. Fiat

Wnętrze Fiata 600 jest przytulne, choć nieco mniej „włoskie” w charakterze. Fotele z logo „FIAT”, zaokrąglenia i delikatne linie są obecne, jednakże podobieństwa do Jeepa Avengera są zauważalne. Włoscy projektanci wykorzystali niektóre elementy z Jeepa, takie jak funkcjonalne i pojemne schowki w konsoli środkowej z elegancką, magnetyczną klapką, ale zrezygnowali z półki na desce rozdzielczej. Zamiast oświetlenia skrajnych części deski rozdzielczej, wprowadzili subtelny pasek LED ciągnący się przez całą szerokość. Nad cyfrowymi zegarami umieszczono charakterystyczny dla serii 500 okrągły daszek. Wiele elementów, takich jak przyciski, panel klimatyzacji czy kierownica, pozostaje standardowe dla marek wchodzących w skład koncernu – to wynik dążenia do oszczędności. Bagażnik w Fiacie 600 według producenta pomieści od 385 do 1256 litrów, co jest wartością adekwatną dla tego segmentu. Wymiary Fiata 600 to 4171 mm długości, 1781 mm szerokości i 1523 mm wysokości, co świadczy o jego przyzwoitej przestronności. Rozstaw osi to 2557 mm.

Mitsubishi ASX to tak naprawdę Renault Captur ze zmienionym grillem, innym logo i kilkoma detalami. O ile w przypadku Fiata 600 i Jeepa Avengera zmiany
Mitsubishi ASX to tak naprawdę Renault Captur ze zmienionym grillem, innym logo i kilkoma detalami. O ile w przypadku Fiata 600 i Jeepa Avengera zmiany są radykalne, tak tutaj nie ma ich prawie wcale. Być może dla niektórych to spory problem, ale jeśli ktoś szuka auta tego pokroju i zależy mu na czasie i dobrej gwarancji, Mitsubishi kusi swoją ofertą. Wracając do wyglądu, trudno odmówić ASX-owi estetycznej prezencji, bowiem już w 2019 roku, gdy debiutował na rynku Renault Captur, trudno było mieć do wyglądu jakiekolwiek obiekcje. Mitsubishi

Mitsubishi ASX to tak naprawdę Renault Captur ze zmienionym grillem, innym logo i kilkoma detalami. O ile w przypadku Fiata 600 i Jeepa Avengera zmiany są radykalne, tak tutaj nie ma ich prawie wcale. Być może dla niektórych to spory problem, ale jeśli ktoś szuka auta tego pokroju i zależy mu na czasie i dobrej gwarancji, Mitsubishi kusi swoją ofertą. Wracając do wyglądu, trudno odmówić ASX-owi estetycznej prezencji, bowiem już w 2019 roku, gdy debiutował na rynku Renault Captur, trudno było mieć do wyglądu jakiekolwiek obiekcje. Ba! Moim zdaniem to wciąż jeden z najładniejszych przedstawicieli crossoverów segmentu B. Płynne linie, dynamicznie narysowane światła, liczne nakładki na nadwozie z tworzywa sztucznego, chromowane akcenty i miłe dla oka detale. Jeśli komuś nie przeszkadza, że Mitsubishi ASX to udawany Captur i nie ma problemu z tym, że auto ma zmienione praktycznie tylko znaczki, na pewno będzie cieszył oko widokiem tego auta na parkingu.

We wnętrzu również nie ma większych zmian i jeśli ktoś siedział w Renault Captur, tutaj nie odnajdzie praktycznie żadnych różnic. Oczywiście poza logo
We wnętrzu również nie ma większych zmian i jeśli ktoś siedział w Renault Captur, tutaj nie odnajdzie praktycznie żadnych różnic. Oczywiście poza logo na kierownicy. Deska rozdzielcza jest ładnie narysowana a jej centralnym punktem jest spory ekran systemu info-rozrywki, który umieszczono pionowo, a jego obrys wyraźnie wystaje poza szczyt kokpitu. Cechą szczególną jest także wysunięta wyspa w konsoli centralnej, na której znajdziemy lewarek zmiany biegów, schowek na smartfona, porty USB, AUX oraz gniazdo zapalniczki. Mitsubishi

We wnętrzu również nie ma większych zmian i jeśli ktoś siedział w Renault Captur, tutaj nie odnajdzie praktycznie żadnych różnic. Oczywiście poza logo na kierownicy. Deska rozdzielcza jest ładnie narysowana a jej centralnym punktem jest spory ekran systemu info-rozrywki, który umieszczono pionowo, a jego obrys wyraźnie wystaje poza szczyt kokpitu. Cechą szczególną jest także wysunięta wyspa w konsoli centralnej, na której znajdziemy lewarek zmiany biegów, schowek na smartfona, porty USB, AUX oraz gniazdo zapalniczki. Pokrętła klimatyzacji, przyciski funkcyjne, materiały etc. – wszystko znamy z Renault. Warto docenić niezłą jakość materiałów, choć projekt włoskiego konkurenta wydaje się bardziej wyszukany i dający więcej przyjemności podczas codziennej eksploatacji. Zaletą jest także pojemność bagażnika, która wynosi od 422 do 1275 litrów. Mitsubishi ASX mierzy 4227 mm długości, 1797 mm szerokości oraz 1567 mm wysokości. Rozstaw osi to 2639 mm.

Fiat 600 vs Mitsubishi ASX. Dane techniczne, osiągi i spalanie

Fiat 600e przypomina swojego poprzednika, 500X, co może wywołać uczucie déjà vu. Mimo to, włoski charakter jest w nim wyraźnie zaznaczony. Charakterystyczne
Fiat 600e przypomina swojego poprzednika, 500X, co może wywołać uczucie déjà vu. Mimo to, włoski charakter jest w nim wyraźnie zaznaczony. Charakterystyczne podwójne światła z okrągłymi sygnaturami LED, miękkie linie i interesujące detale (choć mniej liczne niż w Jeepie) tworzą estetycznie przyjemną całość. Fiat 600 jest zauważalnie większy niż elektryczny model 500, lecz zawiera liczne odniesienia do mniejszego brata, co sprawia, że oba modele doskonale się uzupełniają. Fiat

Pod maską Fiata 600 zamontowano silnik 1.2 Hybrid o mocy 100 KM i momencie obrotowym 205 Nm. To prosta trzycylindrowa jednostka benzynowa ze wsparciem w postaci miękkiej hybrydy. Dla jednych to zaleta, dla innych wada, bowiem 100 KM w połączeniu z 6-biegową przekładnią automatyczną nie zapewnia specjalnie porywających osiągów. Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje 10,9 sekundy, a prędkość maksymalna to 184 km/h. Do miasta wystarczy, w trasie będzie trzeba uzbroić się w większą cierpliwość. Średnie spalanie wg. producenta to 4,9 l/100 km, co jest wynikiem naprawdę zadowalającym.

Mitsubishi ASX to tak naprawdę Renault Captur ze zmienionym grillem, innym logo i kilkoma detalami. O ile w przypadku Fiata 600 i Jeepa Avengera zmiany
Mitsubishi ASX to tak naprawdę Renault Captur ze zmienionym grillem, innym logo i kilkoma detalami. O ile w przypadku Fiata 600 i Jeepa Avengera zmiany są radykalne, tak tutaj nie ma ich prawie wcale. Być może dla niektórych to spory problem, ale jeśli ktoś szuka auta tego pokroju i zależy mu na czasie i dobrej gwarancji, Mitsubishi kusi swoją ofertą. Wracając do wyglądu, trudno odmówić ASX-owi estetycznej prezencji, bowiem już w 2019 roku, gdy debiutował na rynku Renault Captur, trudno było mieć do wyglądu jakiekolwiek obiekcje. Mitsubishi

Bazowa wersja napędowa Mitsubishi ASX przewiduje silnik 1.0 o mocy 91 KM i momencie obrotowym 160 Nm. Niestety silnik nie posiada żadnego wsparcia ze strony miękkiej hybrydy, a przekładnia manualna na pewno nie wpływa pozytywnie na komfort podróży szczególnie w mieście. Poza tym osiągi tego modelu są przeciętne, bowiem sprint od 0 do 100 km/h zajmuje aż 14 sekund, a prędkość maksymalna to 168 km/h. Również zużycie paliwa jest gorsze niż u konkurenta, bowiem średnio jest to 5,7 l/100 km. To wciąż niezły wynik, ale włoska propozycja spisuje się lepiej w każdym aspekcie. O wiele lepsze osiągi (sprint do setki w 10,3 sekundy) oferuje silnik 1.3 o mocy 140 KM (260 Nm), ale cena takiego wariantu jest już wyższa niż opisywanego tutaj Fiata 600.

Fiat 600 vs Mitsubishi ASX. Ceny i wyposażenie

Fiat 600e przypomina swojego poprzednika, 500X, co może wywołać uczucie déjà vu. Mimo to, włoski charakter jest w nim wyraźnie zaznaczony. Charakterystyczne
Fiat 600e przypomina swojego poprzednika, 500X, co może wywołać uczucie déjà vu. Mimo to, włoski charakter jest w nim wyraźnie zaznaczony. Charakterystyczne podwójne światła z okrągłymi sygnaturami LED, miękkie linie i interesujące detale (choć mniej liczne niż w Jeepie) tworzą estetycznie przyjemną całość. Fiat 600 jest zauważalnie większy niż elektryczny model 500, lecz zawiera liczne odniesienia do mniejszego brata, co sprawia, że oba modele doskonale się uzupełniają. Fiat

Porównanie obu tych modeli jest dość trudne, bowiem z jednej strony Mitsubishi ASX jest wyraźnie tańszy od Fiata 600, ale z kolei włoska propozycja oferuje lepsze osiągi, niższe spalanie oraz automatyczną skrzynię biegów. A jak to się przedstawia cenowo. Bazowy wariant benzynowy Fiata 600 kosztuje 108 000 złotych i będzie to wersja o nazwie – po prostu – 600 z silnikiem 1.2 Hybrid o mocy 100 KM i z 6-biegową skrzynią automatyczną. W podstawie dostajemy m.in.:

  • 16-calowe felgi stalowe;
  • czujnik deszczu;
  • klimatyzację manualną;
  • tempomat;
  • czujniki parkowania z tyłu;
  • przednie reflektory LED;
  • światła do jazdy dziennej LED;
  • system multimedialny z ekranem 10,25 cala etc.

Jest dość skromnie, ale można dokupić kilka pakietów, aby zdecydowanie podnieść komfort podróży np.:

  • Pakiet Style (17-calowe felgi aluminiowe, kierunkowskazy LED, oświetlenie wnętrza LED etc.) – 7000 złotych;
  • Pakiet Komfort (klimatyzacja automatyczna, kamera cofania, czujniki parkowania 360 stopni etc.) – 7000 złotych;
  • tapicerka z czarnej tkaniny – 7000 złotych;
  • opcjonalny lakier – od 2500 do 3000 złotych.

Po doposażeniu Fiat 600 robi się drogi, ale posiada w zasadzie wszystko, co niezbędne i prezentuje się naprawdę dobrze.

Mitsubishi ASX to tak naprawdę Renault Captur ze zmienionym grillem, innym logo i kilkoma detalami. O ile w przypadku Fiata 600 i Jeepa Avengera zmiany
Mitsubishi ASX to tak naprawdę Renault Captur ze zmienionym grillem, innym logo i kilkoma detalami. O ile w przypadku Fiata 600 i Jeepa Avengera zmiany są radykalne, tak tutaj nie ma ich prawie wcale. Być może dla niektórych to spory problem, ale jeśli ktoś szuka auta tego pokroju i zależy mu na czasie i dobrej gwarancji, Mitsubishi kusi swoją ofertą. Wracając do wyglądu, trudno odmówić ASX-owi estetycznej prezencji, bowiem już w 2019 roku, gdy debiutował na rynku Renault Captur, trudno było mieć do wyglądu jakiekolwiek obiekcje. Mitsubishi

Mitsubishi ASX z kolei startuje z cennikiem od kwoty 96 990 złotych i w standardzie dostaje m.in.:

  • skórzaną kierownicę (eko);
  • system z ekranem 7-calowym;
  • kamerę cofania;
  • tylne i przednie czujniki parkowania;
  • automatyczną klimatyzację;
  • tempomat;
  • 17-calowe felgi stalowe;
  • światła do jazdy dziennej i reflektory Bi-LED etc.

Jak widać już w standardzie wyposażenie jest bardzo bogate i obejmuje w zasadzie to, co dostajemy w Fiacie 600 po dopłatach. Fakt, mamy mniej mocy, gorsze osiągi i manualną skrzynię, ale w kieszeni zostaje około 20 000 złotych. Możemy dokupić w zasadzie tylko opcjonalny lakier w cenie od 2500 do 3000 złotych, jeden z kilku pakietów np. Styling za 3299 złotych czy też 18-calowe felgi za 1474 złote. Tak czy inaczej cena nie przekroczy kwoty, którą trzeba zapłacić za doposażonego Fiata 600.

Fiat 600 vs Mitsubishi ASX. Podsumowanie

Oba modele zasadniczo należą do tego samego segmentu, ale diametralnie różnią się charakterem i ofertą. Fiat 600 ma ogromną przewagę pod postacią wsparcia miękkiej hybrydy MHEV oraz automatycznej skrzyni biegów. To przekłada się na lepsze osiągi, wyższy komfort jazdy i niższe spalanie, ale czy każdy będzie w stanie dopłacić za to około 20 000 złotych? Jeśli nie, Mitsubishi ASX stanie się naprawdę godną uwagi alternatywą.

Podstawowe dane techniczne obu modeli:

 

Fiat 600 1.2 HYBRID 100 KM (AT6)

Mitsubishi ASX 1.0 91 KM (MT6)

Euro NCAP

b.d.

5/5 (Renault Captur)

Wysokość (mm)

1536

1567

Rozstaw osi (mm)

2557

2639

Długość/szerokość (mm)

4171/1781

4227/1797

Pojemność bagażnika (l)

385/1256

422/1275

Cena (zł, brutto)

od 108 000

od 96 990

Typ nadwozia/liczba drzwi

crossover/5

crossover /5

Liczba miejsc

5

5

Masa własna (kg)

1280

1249

Układ napędowy

benzyna (mHEV)

Benzyna

Pojemność zbiornika paliwa (l)

44

48

Napędzana oś

przednia

przednia

Skrzynia biegów typ/liczba przełożeń

automatyczna, 6-stopniowa

manualna, 6-stopniowa

Osiągi

 

 

Moc (KM)

100

91

Moment obrotowy (Nm)

205

160

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)

10,9

14

Prędkość maksymalna (km/h)

184

168

Średnie zużycie paliwa (l/100 km) - dane fabryczne

4,9

5,7

Emisja CO2 (g/km)

110

129

Wyposażenie seryjne wybranych wersji:

 

Fiat 600 1.2 HYBRID 100 KM (AT6)

Mitsubishi ASX 1.0 91 KM (MT6)

Poduszki powietrzne

6

6

Układ ABS

S

S

Układ ESP

S

S

Wspomaganie układu kierowniczego

S

S

Centralny zamek

S

S

Elektrycznie sterowane szyby p/t

S/S

S/S

Lusterka zewnętrzne sterowane elektr./podgrzewane

S/S

S/S

Klimatyzacja manualna/automatyczna

-/S

-/S

Radioodtwarzacz /CD/MP3

S/-/S

S/-/S

S wyposażenie standardowe
O wyposażenie za dopłatą
-   wyposażenie niedostępne
*   opcje dostępne w pakietach wyposażeniowych 

Nasza ocena: 

 

Fiat 600 1.2 HYBRID 100 KM (AT6)

Mitsubishi ASX 1.0 91 KM (MT6)

Przestronność wnętrza


*

Silnik

*


Osiągi

*


Podwozie

*

*

Poziom hałasu (odczuwalny)

*

*

Zużycie paliwa

*


Wyposażenie


*

Cena


*

Wynik końcowy

***** (5)

***** (5)

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Kraków: testy miniautobusu elektrycznego PEV6 marki King Long

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Fiat 600 1.2 Hybrid 100 KM vs Mitsubishi ASX 1.0 91 KM. Porównanie miejskich crossoverów - Motofakty

Wróć na poranny.pl Kurier Poranny