Węzeł intermodalny. Szykuje się wielka przebudowa w centrum miasta. Kilka ulic do poważnej modernizacji

(mg)
W tym miejscu miał powstać Intermodalny Węzeł Komunikacyjny Białystok
W tym miejscu miał powstać Intermodalny Węzeł Komunikacyjny Białystok Marcin Jakowiak / UM Białystok Następne
Rozbudowa ul. Kopernika od skrzyżowania nową Łomżyńską do skrzyżowania z Młynową, czy oraz rozbudowa ul. Młynowej od Łomżyńskiej do Wyszyńskiego. Magistrat szykuje się do wielkiej przebudowy w centrum miasta. Właśnie głoszony został przetarg na budowę Intermodalnego Węzła Komunikacyjnego.

Węzeł intermodalny to kluczowa inwestycja w centrum miasta. Zakłada budowę centrum przesiadkowego w okolicach dworów PKP i PKS oraz przebudowę kilkunastu ulic i skrzyżowań. Miasto zrobiło właśnie pierwszy krok do realizacji tej inwestycji. Został ogłoszony przetarg na wykonanie części prac – układu drogowego. Zainteresowane firmy mogą zgłaszać się do 22 sierpnia.

- Zamówienie zostało podzielone na dwie części. Część pierwsza dotyczy rozbudowy ul. Kopernika na odcinku od skrzyżowania z ul. „Nową Łomżyńską” do skrzyżowania z ul. Młynową oraz rozbudowy ul. Młynowej na odcinku od skrzyżowania z Łomżyńską do skrzyżowania z ul. Wyszyńskiego. Te prace mają być zrealizowanie w czasie 16 miesięcy od przekazania placu budowy wyłonionemu w przetargu wykonawcy - informuje Anna Kowalska z białostockiego magistratu.

Część druga obejmuje rozbudowę ul. Łomżyńskiej na odcinku od skrzyżowania z ul. Kopernika do skrzyżowania z „Nową Łomżyńską” i ul. Bohaterów Monte Cassino, a także rozbudowę ul. Bohaterów Monte Cassino na odcinku od skrzyżowania z Łomżyńską do skrzyżowania z ul. św. Rocha. Roboty potrwają 14 miesięcy od przekazania placu budowy.

– Naszym celem jest zbudowanie nowoczesnego centrum przesiadkowego wraz z korytarzami publicznego transportu zbiorowego, co umożliwi efektywniejsze wykorzystanie komunikacji miejskiej. Pierwszy etap prac będzie polegał na przebudowie układu drogowego - mówi zastępca prezydenta Białegostoku Przemysław Tuchliński.

W ramach przedsięwzięcia zaplanowano kompleksową rozbudowę skrzyżowań oraz budowę nowej nawierzchni ulic. Powstaną nowe chodniki, ścieżki rowerowe i ciągi pieszo-rowerowe. Na jezdniach zostaną wytyczone buspasy dla autobusów komunikacji miejskiej, zostanie tez zbudowana niezbędna infrastruktura techniczna.

Węzeł Intermodalny w Białymstoku. Miasto rezygnuje z budowy tunelu między ul. św. Rocha, a Zwycięstwa

Całkowita wartość projektu wynosi ponad 183 mln zł. Miasto uzyskało dofinansowanie unijne na tę inwestycję w wysokości ponad 135 mln zł.

Początkowo w ramach węzła miasto chciało też budować tunel pod torami, który miał połączyć ul. św. Rocha z ul. Zwycięstwa. W ubiegłym roku pojawiła się informacja, ze miasto rezygnuje z tunelu z powodu kosztów.

Marlena Maląg o programach dla seniorów - iPolitycznie plus

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze 41

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
no to w końcu będzie to połączenie św. Rocha ze Zwycięstwa, czy nie będzie (wersja "nie będzie" i "będzie tylko dla autobusów" jest tożsama) - obojętnie mostem, tunelem czy jakkolwiek?

A druga kwestia: dlaczego przystanek MPK ma być większy niż PKS? Dla 3 czy 4 linii jeżdżących raz na godzinę?
d
dhfhggg
2019-07-27T08:40:04 02:00, Gość:

Ścieżki rowerowe i buspasy są najważniejsze. Na produkcyjnej przebudowa rozpoczęła się od dróżki rowerowej. Po co ulice ?

2019-07-27T11:04:32 02:00, Gość:

A w czym przeszkadzają ścieżki rowerowe? Przynajmniej rowerzyści nie jeżdżą po jezdni.

2019-07-27T11:10:50 02:00, Gość:

Jeżdżą po ścieżkach i po chodnikach.

Jak pieszy idzie ścieżką to cykliści mało szału nie dostają. Dlaczego cykliści nie zatrzymują się przed zebrą wymalowaną na trasie ścieżki rowerowej by przepuścić pieszych? Na przejściu dla pieszych pieszy ma pierwszeństwo.

2019-07-27T11:50:19 02:00, Gość:

guzik prawda, na przejściu na ścieżce rowerowej pierszeństwo ma rowerzysta, zapoznaj się z przepisami

2019-07-27T16:03:45 02:00, Gość:

Na przejsciu dla pieszych pieszy ma zawsze pierwszenstwo. Dotyczy to zarowno ulicy jak i sciezki rowerowej. Inaczej przepis bylby do dvpy bo narazalby pieszych na niebezpieczenstwo - nie moze byc dwoch regul.

pieszy, który znajduje się na przejściu (na asfalcie z pasami). Ten który stoi na chodniku nie ma pierwszeństwa, co więcej, jak wymusi pierwszeństwo, to chyba dostanie mandat.

G
Gość
2019-07-27T13:44:04 02:00, nasza_dotacja:

To nie jest wyciąganie środków od Unii ale od mieszkańców Białegostoku i regionu. Pieniądze unijne w regionie są dzielone przez urząd Marszałkowski. Unii nie obchodzi czy te pieniądze będą zmarnowane na przebudowy czy będą przeznaczane młodym przedsiębiorcom czy na modernizację i docieplenie komunistycznych bloków. Kasa jest jedna. Dokładnie tyle ile dostaje miasto tyle jest odbierane innym beneficjentom. W dziwny sposób w Białymstoku są oni z tego zadowoleni.

Skoro urząd marszałkowski dzieli to Białystok nie powinien być zadowolony. Marszałek z PiS A prezydent z KO, nieprawdaż?

G
Gość
2019-07-27T17:13:15 02:00, Gość:

Po co marnować pieniądze na ten węzeł, jak autobusy i tak (wolno) jeżdżą raz na godzinę?

2019-07-27T17:14:23 02:00, Gość:

dokładnie :)

Przyszłość ... Przyszłość ....

G
Gość
Z artykułu nic nie zrozumiałam, zdjęcia i zamiary z 2016 r. nic nie mają wspólnego z 2019 rokiem. Nie wiem o co chodzi.Anna
G
Gość
2019-07-27T12:44:26 02:00, Janusz Drogownictwa:

Oby pomyśleli projektanci o dwóch pasach w jedną stronę plus buspas a nie tak jak na Sienkiewicza

2019-07-27T13:20:44 02:00, Mefi:

Sienkiewicza to można jeszcze traktować jako wyciąganie środków na remont z Unii (projekty z drogami rowerowymi, buspasami itp. są lepiej punktowane niż zwykła droga) i nie ma miejsca na dodatkowy pas. Sitarska jest lepszym przykładem. Tam był projekt od zera, miejsce też to zrobili po jednym pasie buspas.

I przy tym natężeniu ruchu jeden pas plus buspas w każdą stronę w zupełności wystarcza. Nie rób problemu, gdzie go nie ma. Jak widać, jest to droga w zupełności lokalna i nie ma potrzeby jazdy dwoma pasami w każdą stronę.

A
Adam
2019-07-27T09:49:35 02:00, Agata:

A co z zapowiadanym tunelem miedzy dworcem PKP a PKS oraz zadaszeniem dworca PKP ???

2019-07-27T10:44:29 02:00, Gość:

To jest inna inwestycja - realizuje ją PKP, nie miasto. Tunel jest już teraz robiony, a zadaszenie, bardzo podobne na wizualizacjach do tego na dworcu we Wrocławiu, ma być gotowe po 2021. Do tego czasu zostaną wiaty...

Dziekuje Agacie za informacje odnosnie tunelu miedzy dworcem PKP a dworcem PKS i zadaszenia dworca PKP

G
Gość
2019-07-27T17:13:15 02:00, Gość:

Po co marnować pieniądze na ten węzeł, jak autobusy i tak (wolno) jeżdżą raz na godzinę?

dokładnie :)

G
Gość
Po co marnować pieniądze na ten węzeł, jak autobusy i tak (wolno) jeżdżą raz na godzinę?
G
Gość
Znowu wałkowany temat od lat, ten węzeł miał powstać bodaj 5 lat temu, zapewne poczekamy na niego kolejne 5 lat
G
Gość
2019-07-27T08:40:04 02:00, Gość:

Ścieżki rowerowe i buspasy są najważniejsze. Na produkcyjnej przebudowa rozpoczęła się od dróżki rowerowej. Po co ulice ?

2019-07-27T11:04:32 02:00, Gość:

A w czym przeszkadzają ścieżki rowerowe? Przynajmniej rowerzyści nie jeżdżą po jezdni.

2019-07-27T11:10:50 02:00, Gość:

Jeżdżą po ścieżkach i po chodnikach.

Jak pieszy idzie ścieżką to cykliści mało szału nie dostają. Dlaczego cykliści nie zatrzymują się przed zebrą wymalowaną na trasie ścieżki rowerowej by przepuścić pieszych? Na przejściu dla pieszych pieszy ma pierwszeństwo.

2019-07-27T11:50:19 02:00, Gość:

guzik prawda, na przejściu na ścieżce rowerowej pierszeństwo ma rowerzysta, zapoznaj się z przepisami

Na przejsciu dla pieszych pieszy ma zawsze pierwszenstwo. Dotyczy to zarowno ulicy jak i sciezki rowerowej. Inaczej przepis bylby do dvpy bo narazalby pieszych na niebezpieczenstwo - nie moze byc dwoch regul.

G
Gość
Zaraz podatek od miejsca postojowego wzrośnie z 7,40 /m na 10 zł
n
nasza_dotacja
To nie jest wyciąganie środków od Unii ale od mieszkańców Białegostoku i regionu. Pieniądze unijne w regionie są dzielone przez urząd Marszałkowski. Unii nie obchodzi czy te pieniądze będą zmarnowane na przebudowy czy będą przeznaczane młodym przedsiębiorcom czy na modernizację i docieplenie komunistycznych bloków. Kasa jest jedna. Dokładnie tyle ile dostaje miasto tyle jest odbierane innym beneficjentom. W dziwny sposób w Białymstoku są oni z tego zadowoleni.
M
Mefi
2019-07-27T12:44:26 02:00, Janusz Drogownictwa:

Oby pomyśleli projektanci o dwóch pasach w jedną stronę plus buspas a nie tak jak na Sienkiewicza

Sienkiewicza to można jeszcze traktować jako wyciąganie środków na remont z Unii (projekty z drogami rowerowymi, buspasami itp. są lepiej punktowane niż zwykła droga) i nie ma miejsca na dodatkowy pas. Sitarska jest lepszym przykładem. Tam był projekt od zera, miejsce też to zrobili po jednym pasie buspas.

J
Janusz Drogownictwa
Oby pomyśleli projektanci o dwóch pasach w jedną stronę plus buspas a nie tak jak na Sienkiewicza
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny
Dodaj ogłoszenie