Ul. Tuwima. Podejrzany o atak na Czeczenów chce być poszkodowanym

(ika)
Podejrzany o atak na Czeczenów na ul. Tuwima w Białymstoku chce być poszkodowanym
Podejrzany o atak na Czeczenów na ul. Tuwima w Białymstoku chce być poszkodowanym
Śledczy będą badać, czy Piotr Ch. został zaatakowany przez Czeczena

Prokuratura Rejonowa Białystok-Północ zdecydowała o wszczęciu dochodzenia ws. uszkodzenia ciała 31-letniego białostoczanina przez obywatela Czeczenii. Z relacji mężczyzny wynika, że cudzoziemiec próbował go zabić, zadając nożem cios w okolice lewej strony klatki piersiowej.
31-latek uchylił się, dlatego skończyło się na obrażeniach barku spowodowanego przez rękojeść narzędzia.

Ul. Tuwima. Wybite szyby w oknach i Czeczen z nożem

Zawiadomienie w sprawie usiłowania zabójstwa złożył pełnomocnik 31-latka. Śledczy zaklasyfikowali to jednak w kategoriach uszkodzenia ciała, za które grozi kara maksymalnie 2 lat więzienia.

- W celu wyjaśnienia szczegółowych okoliczności sprawy uznaliśmy, że konieczne jest wszczęcie postępowania przygotowawczego - tłumaczy prokurator Wojciech Zalesko. Materiały zebrane przez śledczych zostały już przekazane policji.

31-latek, który w tej sprawie jest pokrzywdzonym, jest z kolei podejrzany o atak na tle rasistowskim na Czeczena, który wcześniej ranił go nożem. Według naszych ustaleń, obcokrajowiec rzucił się w pogoń za pijanym mężczyzną, z którym się pokłócił. W sklepie zaatakował nożem Piotra Ch.

Było to pod koniec czerwca tego roku. Przy ul. Tuwima grupa mężczyzn (w tym wspomniany 31-latek) miała powybijać szyby w mieszkaniu czeczeńskiej rodziny. Odłamki szkła raniły dwumiesięczne dziecko. W tej sprawie toczy się już śledztwo w Prokuraturze Okręgowej w Białymstoku. Zarzuty zniszczenia mienia i pobicia obywatela Czeczenii ze względu na jego przynależność rasową, śledczy postawili sześciu osobom. Jak poinformował nas Adam Kozub z prokuratury okręgowej śledztwo jest w toku. Wiadomo, że wobec pięciu osób sąd zastosował tymczasowy areszt. Na wolności pozostaje tylko jeden podejrzany (Piotr Ch.), który usłyszał zarzuty, choć nie został rozpoznany przez Czeczena.

- Prokuratura z uwagi na popularny ostatnio temat, prześladowań na tle narodowościowym, w sposób nieprawidłowy przyjęła role w tym postępowaniu. Śledztwo powinno być prowadzone przeciwko obywatelowi Czeczenii, który swoim agresywnym zachowaniem powodował zagrożenie dla mieszkańców osiedla Antoniuk - tłumaczył nam złożenie zawiadomienia o przestępstwie mec. Tomasz Śliwiński, pełnomocnik Piotra Ch. - Umiejscowienie obrażeń, sposób zadawania ciosów i użycie niebezpiecznego narzędzia, ewidentnie wskazuje na zamiar spowodowania śmierci.

W zależności od efektów postępowania, nie jest wykluczone, że i cudzoziemiec usłyszy zarzuty.

Czytaj e-wydanie »

Wideo

Komentarze 26

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

j
janek
W dniu 20.08.2013 o 14:59, kierowca napisał:

  ...~janek~ masz rację że obywatel polski a Polak to dwie różne sprawy. Przeczytaj to co napisałem. Ja pochodzę od małpy, tak jak każdy człowiek. Nie jesteś człowiekiem?

Ja nie pochodzę ani od małpy ani od "Adama i Ewy"a jestem człowiekiem...pierwsze to teoria a drugie mitologia...po prostu tego nie wiem skąd tak naprawdę wzięli się ludzie..

k
kierowca

~Biały...~

Ad. 1. Piszesz tu o Żydach w średniowieczu :) Wtedy ziemia była płaska, kobieta była uosobieniem zła. To chyba nie jest najlepszy przykład. Żydzi zostali odseparowani, nie mogli mieć własnej ziemi więc zajmowali się lichwą. Teraz robią to samo - mają banki w których jesteśmy zapożyczeni. Dobrze żeśmy wyszli na odseparowaniu Żydów.

 

Ad. 2. Ładnie napisałeś o byciu patriotą.

Ad. późniejszy post. Słowianie się dzielili na grupy, ale Ty pisałeś o Słowianach ogółem a nie o konkretnej grupie Słowian. O co Ci chodzi w ostatnim zdaniu to już chyba nikt łącznie z tobą nie wie.

 

Co do innych postów:

~janek~ masz rację że obywatel polski a Polak to dwie różne sprawy. Przeczytaj to co napisałem. Ja pochodzę od małpy, tak jak każdy człowiek. Nie jesteś człowiekiem?

B
Biały Polak nie katolik
W dniu 20.08.2013 o 14:28, kierowca napisał:

Co ty pier... Pochodzimy od Słowian, a Słowianie od małpy. Jednym do praprzodków bliżej niż innym. Polak to osoba identyfikująca się z Polską, deklarująca polską narodowość. Nie trzeba mieć do tego przodków Polaków. Mylisz narodowość z rasą. Bułgarzy to też Słowianie - jaką mają karnację?

Nie wiem czy słyszałeś o takim cudzie że Słowianie dzielili się na pewne grupy,proponuję poczytać,a teraz cicho i do kościoła...

j
janek
W dniu 20.08.2013 o 14:28, kierowca napisał:

Co ty pier... Pochodzimy od Słowian, a Słowianie od małpy. Jednym do praprzodków bliżej niż innym. Polak to osoba identyfikująca się z Polską, deklarująca polską narodowość. Nie trzeba mieć do tego przodków Polaków. Mylisz narodowość z rasą. Bułgarzy to też Słowianie - jaką mają karnację?

 

Obywatel Polski a Polak to dwie odrębne kwestie,a od małpy albo od żydowskiego boga pochodzić możesz ty :)

B
Biały Polak nie katolik

~kierowca

Proponuję się dokształcić:

1.Idea odseparowania Żydów od innych narodowości zrodziła się wśród żydowskiej diaspory już w starożytności W średniowieczu w chrześcijańskiej Europie dążenie do odseparowania było obustronne. Getta żydowskie zakładano w II połowie XVI wieku prawie we wszystkich miastach włoskich należących do papieża. W gettach powstawały pierwsze synagogi; wcześniej Żydzi nie mogli ich budować ze względu na obowiązujący ich zakaz posiadania ziemi na własność. Życie społeczne w obrębie odseparowanego getta, w którym, jak w miastach włoskich, zetknęli się ze sobą Żydzi Sefardyjscy i Żydzi Aszkenazyjscy, wykształciło odrębną i bogatą kulturę żydowską

2.Patriota - człowiek poświęcający się własnej ojczyźnie.

m
marcin

SKINY to takie kozaki w grupie, jak oni biegają z maczetami i tną ludzi po nogach bo im prawnicy podpowiedzieli że za to nie dostaną poważnych zarzutów (np. próby zabójstwa) i w kilku jednego ale jak jeden gościu ze scyzorykiem pogonił kozaków to oni biegiem na Policję poskarżyć się dla oficera ich nadzorującego

k
kierowca
W dniu 20.08.2013 o 13:17, Biały Polak nie katolik napisał:

Jak jest ciemnej karnacji to nie Polak,tylko ewentualnie ma Polskie "korzenie", jeśli matka poszła pare pokoleń temu z kolorowym,muszę ci wyjaśnić że Polacy są biali i zawsze tacy byli,pochodzimy od Słowian....

Co ty pier... Pochodzimy od Słowian, a Słowianie od małpy. Jednym do praprzodków bliżej niż innym. Polak to osoba identyfikująca się z Polską, deklarująca polską narodowość. Nie trzeba mieć do tego przodków Polaków. Mylisz narodowość z rasą. Bułgarzy to też Słowianie - jaką mają karnację?

P
Polak

Osoby o urodzie słowiańskiej zamieszkują w przewadze Środkową część Europy. Urodę słowiańską cech***e jasna karnacja –cera ma lekko brzoskwiniowy odcień, jest gładka i niezbyt podatna na kąpiele słoneczne. Przeważają oczy w kolorze niebieskim, zielonym bądź szarym. Włosy są proste lub lekko falowane, najczęściej w kolorze ciemnego blondu lub jasnego brązu.

 

B
Biały Polak nie katolik
W dniu 20.08.2013 o 12:14, Polak Za Granicą napisał:

jak czytam co piszesz to jestem za aborcją. Jesteś nikim śmieciu jeden. Jak ktoś z  dziada pradziada Polaków jest ciemnej karnacji to tez ma być won ??? . szkoda mi takich baranów jak ty. 

Jak jest ciemnej karnacji to nie Polak,tylko ewentualnie ma Polskie "korzenie", jeśli matka poszła pare pokoleń temu z kolorowym,muszę ci wyjaśnić że Polacy są biali i zawsze tacy byli,pochodzimy od Słowian....

G
Gość
 
W dniu 20.08.2013 o 12:16, Jaroo napisał:

więzienie dla rasisty, zawiasy dla Czeczena. Wielcy patrioci wyobraźcie sobie że ktoś Wam wybija szyby w domu, rani bezbronne dziecko i na codzień pewnie wyzywa Was w myśl jakiejś bzdurnej ideologii. To jest normalna emocjonalna reakcja -> odwet, też przestępstwo, oczywiście, ale Czeczen to człowiek który ma rodzinę i chce normalnie żyć, a nie jak przypuszczam zdemoralizowany huligan, który nie ma co robić i toczy się na dno... dodatkowo pewnie ma juz jakąś przeszłość w kartotece...

 
Pomyliłeś kolejność , najpierw było gonienie z nożem w ręku , a dopiero później wybijanie szyb. Żule siedzą , a nożownik nie - to jest problem.
k
kierowca

Proponuję zajść do Muzeum Historycznego w Białymstoku - ul. Warszawska 37 i zobaczenie jaki był Białystok kiedyś. Przed II Wojną Światową i PRL. Białystok był miastem wielokulturowym, tolerancyjnym. Wpajana przez władze PRL antysemicka i nacjonalistyczna propaganda trwa nadal. Rasizm w Polsce pochodzi w prostej drodze od komunistów, potem nałożono na to jeszcze nacjonalizm i mamy to, co mamy.

Patriota powinien płacić podatki, pracować, być uczciwy wobec państwa, trzymać się litery prawa, kupować polskie produkty. Ilu "prawdziwych polaków" może się nazwać patriotą w takim kontekście?

Puste hasełka mające na celu bezmyślną przemoc - to "patriotyzm" współczesnej Polski. Kraj zastraszony przez pseudonacjonalistów i pseudokibiców.

Wstyd

J
Jaroo

więzienie dla rasisty, zawiasy dla Czeczena. Wielcy patrioci wyobraźcie sobie że ktoś Wam wybija szyby w domu, rani bezbronne dziecko i na codzień pewnie wyzywa Was w myśl jakiejś bzdurnej ideologii. To jest normalna emocjonalna reakcja -> odwet, też przestępstwo, oczywiście, ale Czeczen to człowiek który ma rodzinę i chce normalnie żyć, a nie jak przypuszczam zdemoralizowany huligan, który nie ma co robić i toczy się na dno... dodatkowo pewnie ma juz jakąś przeszłość w kartotece...

P
Paulo
W dniu 20.08.2013 o 12:08, Polak napisał:

żadnych praw dla tego śmiecia poszkodowanego niby.  Sam zaczął a teraz się domaga sprawiedliwości.  Ten śmieć rasista powinien już dawno dostać 10 lat. I żadnych praw dla nich.

Czemu uzurpujesz sobie wydawanie wyroku? Dlaczego bawisz się w nazizm/komunizm? Czyżby antifa łowca hiva?

P
Polak Za Granicą
W dniu 20.08.2013 o 12:07, dzień dobry napisał:

Ja proponuję akcję "Kolorowi won z Białegostoku",wtedy kwestia rasizmu zniknie...

jak czytam co piszesz to jestem za aborcją. Jesteś nikim śmieciu jeden. Jak ktoś z  dziada pradziada Polaków jest ciemnej karnacji to tez ma być won ??? . szkoda mi takich baranów jak ty. 

P
Polak

żadnych praw dla tego śmiecia poszkodowanego niby.  Sam zaczął a teraz się domaga sprawiedliwości.  Ten śmieć rasista powinien już dawno dostać 10 lat. I żadnych praw dla nich.

Dodaj ogłoszenie