Tiry blokują lewy pas na obwodnicy Białegostoku. "Szeryfowie" w ciężarówkach mogą spodziewać się mandatów (zdjęcia)

(adek)
Kierowcy ciężarówek uniemożliwiają wyprzedzanie ich lewym pasem na obwodnicy Białegostoku
Kierowcy ciężarówek uniemożliwiają wyprzedzanie ich lewym pasem na obwodnicy Białegostoku Kolizyjne Podlasie / Maniek
Obwodnica Białegostoku jest blokowana przez kierowców ciężarówek, którzy uniemożliwiają osobówkom jazdy lewym pasem

- Tak jeździ szeryf król Białegostoku - napisał do nas Maniek i przesłał materiał z obwodnicy Białegostoku w kierunku Warszawy. Na zdjęciach widać wyraźnie jak kierowca ciężarowego dafa blokuje dwa pasy jezdni, aby uniemożliwić kierowcom aut osobowych wyprzedzenie go lewym pasem. Jak informują Internauci z fanpejdża Kolizyjne Podlasie sytuacja powtarza się codziennie na wyjeździe z obwodnicy w stronę Warszawy, tuż przed remontowanym odcinkiem.

- Tir blokuje lewy pas bo myśli, ze jest szeryfem, a niestety lewy pas to nie kółko różańcowe, blokowanie pasa jest wykroczeniem za które przysługuje mandat, od tego są dwa pasy, żeby dwoma się poruszać (pisownia oryginalna) - pisze jeden z Internautów.

- Co on król lewego pasa? Abonament wykupił? - pisze kolejny.

- Ostatnio jak wyjeżdżałem z Białego w stronę Warszawy, to do samej zwężki - w stronę Białegostoku - ok 700m pusty lewy pas, później jeden 'szeryf', kilka osobówek za nim i znowu pusto na 300m kolejny 'mądry', a później jeszcze jeden... porażka jakaś... i nic dziwnego że do miasta wjeżdża się godzinę czasu (pisownia oryginalna) - pisze następny.

Na dowód Internauci zamieścili zdjęcia, na których kierowca ciężarowego volvo zajeżdża drogę dla osobowego nissana uniemożliwiając mu wyprzedzenie lewym pasem. W końcu osobówka wyprzedza go i zatrzymuje się na pasie wyłączonym z ruchu blokując ciężarówkę. Z auta wysiadają dwaj mężczyźni prawdopodobnie po to, aby wyjaśnić kierowcy ciężarówki, że popełnia wykroczenie drogowe uniemożliwiając innym kierowcom jazdę lewym pasem.

Nawet 500 zł za blokowanie lewego pasa

Według przepisów lewy pas służy do wyprzedzania lub skręcania w lewo. Prawo o ruchu drogowym stanowi, że kierujący pojazdem jest obowiązany jechać możliwie blisko prawej krawędzi jezdni. Jeżeli pasy ruchu są wyznaczone, pojazd nie może zajmować więcej niż jednego pasa (art. 16, pkt. 4). Kolejny przepis mówi, że kierujący pojazdem jest obowiązany poruszać się z prędkością nieutrudniającą jazdy innym kierującym (art. 19, pkt. 2).

Akcję sabotażową na kierowców próbujących rozładować ruch jadąc lewym pasem organizują kierowcy ciężarówek, którzy komunikują się ze sobą za pomocą CB radia. Takie zachowanie traktowane jest jak wykroczenie drogowe, za które grozi mandat od 20 do 500 zł.

Na czym polega jazda na suwak?

W przypadku dwupasmowej drogi kończącej się zwężeniem powinno jeździć się na tzw. suwak. Polega to na tym, że jadąc w korku każdy wpuszcza jednego kierowcę stojącego na bocznym pasie, na którym dalsza jazda jest niemożliwa. Dzięki temu auta nakładają się na siebie jak ząbki w suwaku.

Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa pracuje nad tym, aby jazda na suwak weszła do Kodeksu Drogowego. Wtedy taka jazda byłaby obowiązkowa w miejscach zwężenia dróg. Informowałby o tym specjalny znaki drogowy: D-56.

Zobacz także:

Wypadek w Pilikach na krajowej dziewiętnastce. Samochód osobowy zderzył się z ciężarówką

Piliki. Wypadek zablokował DK19. Ford zderzył się z ciężarówką

Volkswagen tiguan zderzył się z toyotą avensis na zjeździe do Czarnej Białostockiej

Czarna Białostocka. Wypadek na DK19 przy Zajeździe Leśnym (zdjęcia)

Jazda na suwak zmniejszy korki o połowę

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze 44

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Z
Zocha

Kto to chamstwo nazywa szeryfem?Przecież to zwykłe buraki.

G
Gość
2019-06-03T10:08:19 02:00, Gość:

A czego się spodziewać po "kierowcach zawodowych" ? U mnie na załadunek podstawia się średnio 40 "firanek" tygodniowo. Przyjeżdżają takie asy że trzeba im palcem pokazać gdzie i jak ma stanąć bo nie rozumie prostego przekazu werbalnego i w 95 % przypadkach staje inaczej niż magazynier powie. A potem taki "siofer" wyjeżdża na drogi i uważa, że może stanowić prawo na drogach i zmuszać innych do jeżdżenia wg ich widzimisię. Poza tym, co my biedacy byśmy bez nich zrobili ? Bez tych bułek i wędlin w sklepach ? ;) Jak to czyta jakiś policjant - może weźcie się w końcu do pracy i wysyłajcie patrole w takie newralgiczne punkty ?

Pierwsza kwestia to jak magazynier odburknie stań łotuło koło płótna który ma 500m to domyśl się gdzie ten uposledzony gość chciał żebyś stanął. Druga kwestia to jedziesz zaladowany Twój pojazd waży 40ton, zanim ruszysz to już 5 leszczy w osobowkach wpier.... Ci się przed nosem i dalej stoisz. Nie chodzi tu o to że on jest szeryfem, poprostu blokując tych tępakow z osobówek co to nie jeden prawko za jaja zdał uplynniaja ruch. Tak osobowki dojezdzajace do końca ciągle by wymuszaly i ten co stoi na prawidłowym pasie stałby pół dnia.

G
Gość
2019-06-03T10:08:19 02:00, Gość:

A czego się spodziewać po "kierowcach zawodowych" ? U mnie na załadunek podstawia się średnio 40 "firanek" tygodniowo. Przyjeżdżają takie asy że trzeba im palcem pokazać gdzie i jak ma stanąć bo nie rozumie prostego przekazu werbalnego i w 95 % przypadkach staje inaczej niż magazynier powie. A potem taki "siofer" wyjeżdża na drogi i uważa, że może stanowić prawo na drogach i zmuszać innych do jeżdżenia wg ich widzimisię. Poza tym, co my biedacy byśmy bez nich zrobili ? Bez tych bułek i wędlin w sklepach ? ;) Jak to czyta jakiś policjant - może weźcie się w końcu do pracy i wysyłajcie patrole w takie newralgiczne punkty ?

Ale ty glupi

G
Gość
Kierowcy osobówek powinni dokształcić się z jazdu na "suwak" , jak wpuszczam jadnego uczestnika drogi to za nim pięciu się wpycha debili i jeszcze różne gesty widać , ehhhh powinni przeprowadzać kursy doszkalające ,pozdrawiam wszystkich opanowanych i kulturalnych kieriwcow
G
Gość
Blokują cebulaków-cwaniaków wyprzedzajacych i wciskajacych się przed kulturalnie jadące samochody. "Suwak" to zupełnie co innego. Nie te zachowania potępia Pan, Panie redaktorze.
Z
ZetPen
A swoją drogą co robi codziennie policja w godzinach tworzącego się bałaganu przy wyjeździe z Białegostoku w stronę Warszawy??? Dlaczego nie uswiadczysz policji w godzinach 14.00 - 18.00 od Zaścianek do wyjazdu do Warszawy w Poroslach??? Bałagan i zajezdzanie drogi przez tepote umysłowa z TIR-ow nazywajaca siebie kierowcami rozpoczyna się juz od skrzyżowania z Ciolkowskiego. Od tego miejsca rozpoczyna się jazda bez trzymanki. Zajezdzanie drogi, zjezdzanie na sąsiedni pas ruchu bez sygnalizacji kierunkowskazem, a przede wszystkim jazda z szybkością 100 km/h i więcej ( dla mniej zorientowanych po całej trasie generalskiej Tirem mozna jechać Max. 50 km/H) to codzienność. Zastanawiamy się czy policja nie widzi tego, udaje że nie widzi, czy też chce pokazać jaka to demokratyczna i sympatyczna jest ta instytucja. Brak skutecznych interwencji policji w tym miejscu, brak jej widoku powoduje że u niektórych tzw. kierowcow ujawnia się zwierzęcy instynkt zaslepienia, odwetu, zwykłego malpiego rozumu. Tylko czekać na nieszczęście, a wtedy winni beda wszyscy tylko nie Ci którym niedawno rząd kaczych pisuarow wręczył po 1000 i więcej złotych podwyżki bo tak byli zarobieni przy małym uposazeniu.
G
Gość
2019-06-03T10:18:02 02:00, polk:

jedno kiu..a pytanie, gdzie jest milicja!?

Milicja to w komunie się została :-)

p
polk
jedno kiu..a pytanie, gdzie jest milicja!?
E
Eryk
2019-06-02T22:41:55 02:00, Gość:

Jeżdżę tą drogą codziennie - osobówką?. Stoję grzecznie na prawym pasie i krew mnie zalewa jak inne osobówki "mkną" lewym i wybijają się przed samym zwężeniem. Z powodu remontu i objazdu jest to specyficzna sytuacja i jazda "na suwak" jest tu zwykłym chamstwem.

Ewa

2019-06-03T08:40:15 02:00, Gość:

To lepiej prawy pas zastawić do samej warszawy?

Ewa...pewnie blondynka jeszcze. Kiedyś szkololono normalnej jazdy. A teraz uprawnienia dostaje jakaś bojaźliwa gejoza i tępe lale które blokują miasto jeżdząc lewym pasem 30 na godzinę święcie przekonani że nie łamią przepisów. Durne banany na państwowych etatach myślą że wszyscy muszą się zniżyć do ich poziomu intelektualnego.

G
Gość
A czego się spodziewać po "kierowcach zawodowych" ? U mnie na załadunek podstawia się średnio 40 "firanek" tygodniowo. Przyjeżdżają takie asy że trzeba im palcem pokazać gdzie i jak ma stanąć bo nie rozumie prostego przekazu werbalnego i w 95 % przypadkach staje inaczej niż magazynier powie. A potem taki "siofer" wyjeżdża na drogi i uważa, że może stanowić prawo na drogach i zmuszać innych do jeżdżenia wg ich widzimisię. Poza tym, co my biedacy byśmy bez nich zrobili ? Bez tych bułek i wędlin w sklepach ? ;) Jak to czyta jakiś policjant - może weźcie się w końcu do pracy i wysyłajcie patrole w takie newralgiczne punkty ?
E
Eryk
2019-06-03T07:12:01 02:00, Gość:

Jazda na tzw suwak wymyślona została w krajach gdzie kierowcy sa kierowcami, gdzie drugi kierowca nie uwaza sie za ,,pana szosy". Taki przepis nie moze miec racji bytu w Polsce w ktorej jezdza debile ruchu drogowego na swoich zlomach 15-25 letnich kupionych na zlomowiskach u Gryfów za Odra, drutowanych, związanych sznurkami A przy okazji męczących swoje kompleksy.

2019-06-03T09:38:35 02:00, Gość:

Jazda na tzw. suwak została wymyślona przez cwaniaków którym ciężko postać jak inni i aby mieć wytłumaczenie czemu jadą jak chu... A na pytanie czemu jakoś taka jazda nigdy nie przynosi efektu i dopiero jak pojawi się "szeryf" ruch zaczyna być płynny zawsze jest odpowiedź :"bo inni nie umieją" A co do ciebie to jakim trzeba być kut.... i kompleksem aby kierowce oceniać po tym czym jedzie

Jazda na suwak jest standardem w cywilizowanych krajach gamoniu. Jak nie umiesz jeździć to proszę komunikacją miejską.

K
K
2019-06-02T20:07:56 02:00, Kierowca zawodowy:

Kierowcy ciężarówek są pełnoprawnymi użytkownikami drogi bo to jest ich praca zarobkowa. Ludzkie ścierwo w osobówkach to tylko goście i mają obowiązek stosować się do zasad ustanowionych przez gospodarza drogi.

Głupszej rzeczy w życiu nie czytałam :)

G
Gość
2019-06-03T07:12:01 02:00, Gość:

Jazda na tzw suwak wymyślona została w krajach gdzie kierowcy sa kierowcami, gdzie drugi kierowca nie uwaza sie za ,,pana szosy". Taki przepis nie moze miec racji bytu w Polsce w ktorej jezdza debile ruchu drogowego na swoich zlomach 15-25 letnich kupionych na zlomowiskach u Gryfów za Odra, drutowanych, związanych sznurkami A przy okazji męczących swoje kompleksy.

Jazda na tzw. suwak została wymyślona przez cwaniaków którym ciężko postać jak inni i aby mieć wytłumaczenie czemu jadą jak chu... A na pytanie czemu jakoś taka jazda nigdy nie przynosi efektu i dopiero jak pojawi się "szeryf" ruch zaczyna być płynny zawsze jest odpowiedź :"bo inni nie umieją" A co do ciebie to jakim trzeba być kut.... i kompleksem aby kierowce oceniać po tym czym jedzie

G
Gość
Suwak zwiększa przepustowość. Najpierw nauczcie się ruszać. Przed wami rusza samochód, a wy dopiero szukacie 1 biegu. Tak jeżdżąc na 1 cyklu świateł przejeżdża kilka aut, zamiast kilkadziesiąt. Pojedźcie trochę dalej niż do Łomży to zobaczycie, że suwak znacznie ułatwia jazdę.
G
Gość
Mordę mu obić.
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny
Dodaj ogłoszenie