Skrzyżowanie Raginisa - Stepowa. Wypadek rowerzystki

(dor)
Wypadek rowerzystki miał miejsce przy wyjeździe z ulicy Stepowej w Raginisa
Wypadek rowerzystki miał miejsce przy wyjeździe z ulicy Stepowej w Raginisa KWP Białystok
61-letni kierowca volkswagena najprawdopodobniej nie ustąpił pierwszeństwa przejazdu 48-letniej rowerzystce poruszającej się ścieżką rowerową.

W miniony wtorek rano w Białymstoku na skrzyżowaniu ulicy Raginisa i Stepowej.

- Tam, jak wstępnie ustalili policjanci, 61-letni kierowca volkswagena wyjeżdżając z ulicy Stepowej najprawdopodobniej nie ustąpił pierwszeństwa przejazdu 48-letniej rowerzystce poruszającej się ścieżką rowerową - informuje podinsp. Andrzej Baranowski z zespołu prasowego podlaskiej policji.

W wyniku wypadku kobieta z urazem głowy, miednicy i nogi trafiła do szpitala.

Do podobnego wypadku doszło również wczoraj około godziny 19 w Suwałkach na ulicy Bulwarowej.

- W tym przypadku wstępne ustalenia wskazują, że 43-letni kierowca volkswagena skręcając w ulicę Zacisze także prawdopodobnie nie ustąpił pierwszeństwa przejazdu jadącemu drogą dla rowerów 23-letniemu rowerzyście - informuje podinsp. Baranowski.

Po wypadku rowerzysta z urazem ręki został przewieziony do szpitala.

Czytaj e-wydanie »

Motoryzacja do pełna! Ogłoszenia z Twojego regionu, testy, porady, informacje

Wideo

Komentarze 32

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

D
Doma
W dniu 14.06.2013 o 13:53, Gość napisał:

Też jestem rowerzystą i kierowcą, uważam, że przepis odnośnie pierwszeństwa przejazdu powinien zostać zniesiony całkowicie.Pierwszeństwo w kolejności powinny mieć:-pociągi-tramwaje-czołgi-ciężarówki-wozy bojowe-auta dostawcze-ciągniki rolnicze-SUV'y-auta kombi-auta sedan-auta poniżej 1,5l pojemności-motocykle-motocykle poniżej 1l pojemności-quady-konie-rowerzyści-piesi A teraz serioJeżeli ktoś nie potrafi dostosować się do obowiązujących przepisów powinien jeździć autobusem.Prowadzenie auta to nie obowiązek, to wygoda, korzystając z której należy przestrzegać przepisów.

Brawo!

c
chudy pająk leśny z Krynek

Przepis jak przepis, nie widzę w nim nic szczególnego. Gorsze jednak jest, że rowerzyści jeżdzą na czerwonym. Wielokrotnie widzialem, jak nie ma ruchu samochodów, rower ma czerwone i d_ebil jedzie. Wielokrotnie widziałem jak d_ebil wjeżdzał i zjeżdzał z chodnika na jezdnię, a najlepsze jak d_ebil zatrzymuje się niby przed jezdnią na scieżce, ale pół koła wystaje na jezdnię. Mam taką ochotę wtedy pi_nąć debila w koło, aż mu pedały spadną. Gorzej będzie jednak wtedy, gdy z drugiej strony nie będę miał miejsca i faktycznie d_ebila walnę. 

d
dust
W dniu 14.06.2013 o 12:43, kierowca napisał:

jestem kierowcą ale też jeżdżę rowerem i uważam że przepis że auto ma przepuścić rowerzystę na ścieżce jest złym przepisem.

 

nie chwaląc się jestem także dodatkowo pieszym, trochę sporo ale sobie radzę ... w ogóle te przepisy są złe, np taki przepis że auto pa przepuścić auto na innej jezdni :)

 

.... Sytuacja 3 - lewoskręt. W tym momencie, w tamtym miejscu przy zielonym świetle na lewoskręcie, piesi i rowerzyści także mają zielone, więc to "pan kamerzysta" powinien pokornie zwolnić i przepuścić,a nie aferować się.

 

naprawdę piesi mają także zielone światło przy zielonej strzałce w lewo ?! przecież to nie jest znak warunkowy a kierujący danym pasem ! nie znam tego skrzyżowania ... ale nie chce mi się w to wierzyć że istnieje taka bzdura !

 

 

g
gość
W dniu 14.06.2013 o 19:41, Gość napisał:

Jedziesz ulicą z pierwszeństwem przejazdu, masz pierwszeństwo. Jedziesz drogą podporządkowaną, ustępujesz pierwszeństwa na skrzyżowaniu. Przejeżdżasz przez chodnik, przepuszczasz pieszych. Przejeżdżasz przez ścieżkę rowerową, przepuszczasz rowerzystów. Nad czym tu debatować?

No właśnie. Podobnie rowerzysta - przejeżdżasz przez jezdnię - samochód ma pierwszeństwo. :)

R
Ron

jestem i kierowca auta i rowerzysta. Uwazam ze rowerzysci sa bezbroni, dlaatego kierowcom przy kolizjach z rowerzystami powinno byc obligatoryjnie zatrzymane prawojazdy na 1 miesiac i kierowca powinien odbyc przeszkolenie za 1000 zl przed otrzymaniem prawa jazdy z powrotem.

G
Gość
W dniu 14.06.2013 o 12:43, kierowca napisał:

jestem kierowcą ale też jeżdżę rowerem i uważam że przepis że auto ma przepuścić rowerzystę na ścieżce jest złym przepisem.

Mi korona z głowy nie spada przepuszczając inne pojazdy. Przynajmniej do domu wracam w jednym kawałku i inni się nie irytują moim nieracjonalnym zachowaniem, bo większość niestety irytuje.

g
gość
W dniu 14.06.2013 o 22:18, rowerzysta napisał:

Na filmiku wszystkie sytuacje są bardzo klarowne. Pan numer 1 miał prawo przejechać, gdyż auto z lewej strony zaczęło hamować, aby ustąpić mu należnego pierwszeństwa, gdyżbył już w ruchu po przejściu. Na rondzie podobnie, ruszał autobus, więc pan rowerem także mógł. Sytuacja 3 - lewoskręt. W tym momencie, w tamtym miejscu przy zielonym świetle na lewoskręcie, piesi i rowerzyści także mają zielone, więc to "pan kamerzysta" powinien pokornie zwolnić i przepuścić,a nie aferować się.

3 x TAK! Pan kamerzysta to idiota, Pan i władca dróg

c
cryo

jadę sobie rowerem ... tramtatamtatam ... co się dzieje wokoło ... w d... mam .... BAM ... ojoj ...moja miednica ... ojoj ... jaki ja biedny jestem ...

g
grzechotnik

Z informacji jakie ostatnio czytam o kolizjach z udziałem rowerzystów, to w 95% sprawcami tychże kolizji są kierowcy, nie rowerzyści. Nawet dziś, czy wczoraj radiowóz wymusił pierwszeństwo na rowerzyście gdzie doszło do kolizji. Was kierowców po prostu boli to, że rowerem można szybciej przejechać przez miasto, a Wy sterczycie w tych korkach i aż gul Wam chodzi jak rower Was omija/wyprzedza i po chwili znika z widoku.

r
rowerzysta

Wymuszanie pierwszeństwa na Raginisa to norma. Parę razy sam byłbym ofiarą takiego incydentu. Szczególnie polecam uważać tuż przy początku ścieżki na Raginisa, zaraz przy cmentarzu. Jeden z handlarzy, poruszający się srebrną Dacią (i w tym miejscu też parkujący) ma za nic ruch na ścieżce i chodniku, niedawno byłem świadkiem sytuacji, gdy wjechał na chodnik przy przejściu dla pieszych, zajeżdżając drogę rowerzyście 2-krotnie (przy wjeżdżaniu NA CHODNIK(!) oraz po dosłownie 3-4 metrach skręcając w lewo na wyznaczone miejsca parkingowe tylko po to, aby później mógł wyjechać z tamtąd "przodem".

g
grzechotnik
W dniu 14.06.2013 o 20:51, Gość napisał:

A może czas zając się świętymi krowami na rowerach. Jeżdżą po chodnikach i jeszcze obrażeni że pieszy chodzi po chodniku. Na Antoniukowskiej nie da się wysiąść z autobusu bez uważania czy jakiś deb*** na rowerze nie wpadnie na nas. Od kiedy jest tam ścieżka?? Małe dzieci chodzą i trzeba uważać by nikt ich nie potrącił na chodniku. Chcecie mieć puste ścieżki to przestańcie jeździć po chodnikach. Chodnik jest dla pieszych nie dla rowerów

A DDR jest dla rowerzystów, nie dla pieszych, bo też co poniektórzy łażą po DDR jak święte krowy po całej szerokości, w szczególności gdy jest asfaltowa, bo jest równiejsza niż chodnik i wygodniej się chodzi.

r
rrkk
W dniu 14.06.2013 o 20:55, marek napisał:

Oczywiście, że przy dziesiątkach tysięcy uczestniklów  ruchu drogowego, statystycznie MUSI zdarzyć się, że ktoś się zagapi, zamyśli itd.

 

Statystyka opisuje to co się już zdarzyło. Mylisz statystykę z rachunkiem prawdopodobieństwa.

m
marek
W dniu 14.06.2013 o 20:09, rrkk napisał:

Statystyka to opis zjawiska a nie jego przyczyna

Oczywiście, że przy dziesiątkach tysięcy uczestniklów  ruchu drogowego, statystycznie MUSI zdarzyć się, że ktoś się zagapi, zamyśli itd.

G
Gość

A może czas zając się świętymi krowami na rowerach. Jeżdżą po chodnikach i jeszcze obrażeni że pieszy chodzi po chodniku. Na Antoniukowskiej nie da się wysiąść z autobusu bez uważania czy jakiś deb*** na rowerze nie wpadnie na nas. Od kiedy jest tam ścieżka?? Małe dzieci chodzą i trzeba uważać by nikt ich nie potrącił na chodniku. Chcecie mieć puste ścieżki to przestańcie jeździć po chodnikach. Chodnik jest dla pieszych nie dla rowerów

g
gość
W dniu 14.06.2013 o 20:33, Gość napisał:

I tu sie mylisz, bo jak scieżka przecina ulicę to jako rowerzysta masz przepuścic samochód, a nie pchać się na ulice.  Kierowca ma obowiazek cie przepuścić jak już jesteś na tej ścieżce, przed scieżką tylko wtedy kiedy skręca. Ot taki psikus.

jezuuu jaki baran sam się mylisz, masz zielone na ścieżce to jedziesz a nie złazisz z roweru

Dodaj ogłoszenie