Takie są terminy
Nasz Czytelnik uważa, że operator naliczył mu niesłusznie opłaty za połączenia międzymiastowe. - Ponieważ reklamacja nic nie kosztuje, postanowiłem ją złożyć. Ile czasu będę czekał na odpowiedź? - pyta nasz Czytelnik.
W Federacji Konsumentów w Warszawie wyjaśniają, że na złożenie reklamacji mamy 12 miesięcy od dnia doręczenia faktury. Z kolei operator ma 30 dni na rozpatrzenie złożonej reklamacji i udzielenie pisemnej odpowiedzi. Jeśli tego nie zrobi, to reklamację uznaje się za uwzględnioną. Wówczas w ciągu 30 dni musimy otrzymać całą nadpłaconą kwotę.
Poprośmy o mediację
Jeśli reklamacja nie została uznana, negatywną odpowiedź z uzasadnieniem powinniśmy otrzymać listem poleconym. Z korespondencji dowiemy się, że mamy prawo zwrócić się do prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej (ul. M. Kasprzaka 18/20, 01-211 Warszawa) z wnioskiem o mediację lub rozstrzygnięcie sprawy w Polubownym Sądzie Konsumenckim przy UKE.
Roszczenia o zapłatę za wykonane połączenia przedawniają się z upływem 2 lat.
Reklamacja musi określać:
- kto ją składa (oprócz numeru telefonu należy podać numer abonenta);
- czego dotyczy;
- jeśli reklamujemy wysokość rachunku, należy wskazać, które rozmowy zostały nieprawidłowo naliczone;
- jaką drogą ma nastąpić zwrot należności (trzeba podać adres pocztowy lub numer konta);
- jeśli składamy reklamacje pisemnie, należy podpisać ją własnoręcznie i wpisać datę jej złożenia
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?