MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Przedszkola nr 48. Cyfrowe przedszkolaki znają się na komputerach

Aneta Boruch [email protected] tel. 85 748 96 63
Tomek Jędrzejak (pierwszy z prawej) i jego koledzy uwielbiają zajęcia z użyciem tablicy multimedialnej i innych cyfrowych wynalazków
Tomek Jędrzejak (pierwszy z prawej) i jego koledzy uwielbiają zajęcia z użyciem tablicy multimedialnej i innych cyfrowych wynalazków Anatol Chomicz
Mikroskop cyfrowy, komputer i zabawy z wykorzystaniem tablicy interaktywnej nie mają tajemnic przed dziećmi z przedszkola nr 48. Uczą się mądrze korzystać z urządzeń multimedialnych, a przy okazji rozwijają swoje umiejętności.

Lubię gry na tablicy multimedialnej, bo sprawiają, że lepiej się myśli - opowiada Hania Cackowska. - Najbardziej podobają mi się zajęcia o zwierzętach. A na zajęciach z mikroskopem oglądaliśmy liście i ręce. Było fajnie, bo wszystkie żyłki były widoczne.

- A ja lubię kolorowanki, które robimy na ekranie palcami - dodaje Tomek Jędrzejak.

Hania, Tomek i ich koledzy biorą udział w zajęciach, w których wykorzystywane są urządzenia cyfrowe. Na komputerze grają w gry sprawnościowe. Przy pomocy mikroskopu cyfrowego robią zdjęcia roślin i owadów w powiększeniu. Potem, dzięki projekcji na tablicy multimedialnej, rozmawiają o nich z całą grupą. Dzieci nauczyły się też robić kopie swoich prac na urządzeniu wielofunkcyjnym.

Ale to właśnie tablica elektroniczna jest najbardziej lubiana przez przedszkolaki. Można na niej rysować na dużej powierzchni, oglądać filmy i prezentacje np. o Indianach czy Eskimosach. Ale także grać w gry logiczne czy dowiedzieć się np. jak brzmią poszczególne instrumenty.
- Dzieci bardzo chętnie uczestniczą w zajęciach z wykorzystaniem tych urządzeń - opowiada Renata Popławska, nauczycielka z przedszkola nr 48. - Są przy tym prawdziwymi małymi odkrywcami, którzy z zaciekawieniem oczekują na rezultat.

Sprzęt przedszkole częściowo zakupiło z własnych środków. A część trafiła do placówki w ramach projektu "Praktyka najlepszym mistrzem", realizowanego przy udziale Uniwersytetu w Białymstoku i urzędu miejskiego. Nowe technologie wykorzystywane są nie tylko do zabaw, ale także do zajęć wyrównawczych.

- Przy korzystaniu z nich skupiamy się zwłaszcza na wspomaganiu mowy dziecka - opisuje Marzenna Małgorzata Majtas, dyrektorka PS 48. - Dzięki różnym programom maluchy np. słyszą wymowę dźwięków i widzą jaki powinien być przy tym układ ust.

W tej placówce pedagodzy uważają, że skoro tego typu urządzenia i tak są obecne w naszym życiu, to warto oswajać z nimi dzieci. Ale oczywiście z zachowaniem pewnych granic.

- Uczymy korzystać mądrze z tych dobrodziejstw - podkreśla dyrektor Majtas. - Aby dziecko nie spędzało całego dnia przed komputerem, grając w różne gry.

W najbliższych latach placówka planuje wzbogacić swoją cyfrową bazę o kolejne programy, np. do ćwiczeń logopedycznych.

Czytaj e-wydanie »

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny