Przedszkola dla dzieci zaszczepionych. Radni PO chcą konsultacji społecznych

Urszula Ludwiczak [email protected]
Z roku na rok  coraz mniej białostockich dzieci jest szczepionych
Z roku na rok coraz mniej białostockich dzieci jest szczepionych sxc.hu
Udostępnij:
Radni PO chcą konsultacji społecznych w sprawie posyłania do żłobków i przedszkoli dzieci, które nie przyjęły szczepionek.

Wniosek o przeprowadzenie konsultacji wśród mieszkańców Białegostoku w przyszłym tygodniu zostanie skierowany do rady miasta.

- Chcemy zapytać rodziców czy dziadków czy chcą, aby ich pociechy chodziły do żłobków i przedszkoli miejskich z dziećmi niezaszczepionymi - mówi Maciej Biernacki, radny PO. - Mamy nadzieję, że wywołamy dyskusję na ten temat i zwiększy się świadomość społeczna. Bo problem narasta.

W 2014 roku wystawiono 171 wezwań do wykonania szczepienia

Z roku na rok coraz mniej białostockich dzieci jest szczepionych. Jak wynika z danych Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej, w 2014 roku w Białymstoku i powiecie od odry, świnki i różyczki zaszczepiono tylko 73,6 proc. dzieci w 2. roku życia. To najmniej w całym województwie. W sumie od obowiązkowego zaszczepienia swoich pociech uchyliło się 282 Podlasian. Dla porównania w 2013 roku - 200, a w 2012 - 56.

Zmniejszająca się liczba zaszczepionych dzieci, to głównie efekt działań ruchów przeciwników. Nagłaśniają oni przypadki odczynów niepożądanych po podaniu zastrzyku.

- Narażanie własnego dziecka na możliwość wystąpienia choroby w przyszłości jest karygodne - zaznacza Marek Chojnowski, lekarz i radny PO. - Z punktu widzenia nauki opinia, że szczepionki nie pomagają a szkodzą, jest pozbawione sensu i irracjonalne. Pozbawianie szczepienia naraża zdrowie i życie nie tylko takiego dziecka, ale i jego otoczenie.

Dlatego radni chcą zapytać mieszkańców miasta, czy są za tym, aby dzieci nieszczepione, będące potencjalnym zagrożeniem dla innych maluchów, mogły chodzić do żłobków i przedszkoli.

- Możemy ograniczyć możliwość uczęszczania takich dzieci do miejskich instytucji, przyjmując uchwałę w sprawie kryteriów obowiązujących na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego - mówi Biernacki.

Czytaj e-wydanie »

Wideo

Komentarze 208

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

g
gosc
W dniu 22.10.2015 o 11:17, Halina napisał:

To dzieci szczepione są zagrożeniem dla nieszczepionych ponieważ wydalają z kałem żywe drobnoustroje ze szczepionek zawierających żywe drobnoustroje. Rodzice ne powinni się obawiać jeśli uważają, ze szczepienie chroni ich dzieci przed chorobą! Media napuszczają rodziców szczepiących na nieszczepiących, ich rękoma (gębami) chcą skłonić, żmusić do szczepień. Interes (nie koniecznie społeczny) musi się przecież kręcić. Ja sobie nie życzę by z moich podatków zamiast na badania, lepszą opiekę zdrowotną były opłacane szczepionki! Nie takim szczepionkom jakie są w Polsce, nie takiemu kalendarzowi szczepień jaki obowiązuje w Polsce i nie przymusowi szczepień!

Jak nie szczepionka do jrwi, to wirusy w kale. Ludzie, czy wy wiecie o czym piszecie??? Poza tym pogratulowac dzieci Pani Halince, ktore to dzieci babraja sie w kale swoich zaszczepionych kolegow.
H
Halina

To dzieci szczepione są zagrożeniem dla nieszczepionych ponieważ wydalają z kałem żywe drobnoustroje ze szczepionek zawierających żywe drobnoustroje. Rodzice ne powinni się obawiać jeśli uważają, ze szczepienie chroni ich dzieci przed chorobą! Media napuszczają rodziców szczepiących na nieszczepiących, ich rękoma (gębami) chcą skłonić, żmusić do szczepień. Interes (nie koniecznie społeczny) musi się przecież kręcić. Ja sobie nie życzę by z moich podatków zamiast na badania, lepszą opiekę zdrowotną były opłacane szczepionki! Nie takim szczepionkom jakie są w Polsce, nie takiemu kalendarzowi szczepień jaki obowiązuje w Polsce i nie przymusowi szczepień!

G
Generał Wojsk Kosmicznych
Z tą krwią to zgadzam się, coś nie halo.
g
gość
W dniu 05.05.2015 o 21:04, Generał Wojsk Kosmicznych napisał:

Źle pamiętasz. Chodziło o to, że nie udowodniono działania bakterii, którą stosował Danone aby miała lecznicze właściwości. Bo i flora bakteryjna ludzi też różni się. Danone w reklamach podawał nie sprawdzone informacje. Wprowadzał klienta w błąd, być może celowo. W każdym bądź razie nałożona została kara w USA, 21mln dolarów. W Europie poszczególne kraje stopniowo zakazywały reklam o treści zachwalającej "cudowne" działanie. Cryo to celowa manipulacja z Twej strony, czy tak niechcący?

Ale czemu, przecież dobrze pisze. Kto podaje szczepionkę do krwi????

G
Generał Wojsk Kosmicznych
W dniu 05.05.2015 o 17:45, cryo napisał:

jak pamiętam reklama actimela mówiąca o odporności w przewodzie pokarmowym okazała się fajans fiction , skutkowało to znacznymi karami dla firmy danone (chyba) .... no i kto podaje szczepionkę do krwi ? żenująca wypowiedź dr ... żenujące cytowanie ...

Źle pamiętasz. Chodziło o to, że nie udowodniono działania bakterii, którą stosował Danone aby miała lecznicze właściwości. Bo i flora bakteryjna ludzi też różni się. Danone w reklamach podawał nie sprawdzone informacje. Wprowadzał klienta w błąd, być może celowo. W każdym bądź razie nałożona została kara w USA, 21mln dolarów. W Europie poszczególne kraje stopniowo zakazywały reklam o treści zachwalającej "cudowne" działanie.
 
Cryo to celowa manipulacja z Twej strony, czy tak niechcący?
G
Gość
W dniu 05.05.2015 o 17:45, cryo napisał:

 żenująca wypowiedź dr ... żenujące cytowanie ...

 

Niech nie szczepi. Niech wierzy jakiemuś dr tylko dlatego, że dr jest z odpowiedniej strony politycznej. Niech cytuje, jak lubi. Ciekawe tylko, czy czyta to, co cytuje?
 

c
cryo
W dniu 05.05.2015 o 12:17, Gość napisał:

"... Wszystko wskazuje również na to, że p. prof. J. Wysocki w ogóle nie zna nie tylko immunologii, ale zwykłego kursu fizjologii z drugiego roku. Nie wspomnę o teorii Beschampa. Przecież jest ogólnie wiadomym, ostatnio nawet podają to reklamy telewizyjne, że 75% przeciwciał znajduje się w przewodzie pokarmowym, a szczepionkowcy podają zarazki z ominięciem podstawowych mechanizmów obrony, tj. skóry i przewodu pokarmowego, bezpośrednio do krwi. We krwi znajduję się zaledwie 5% systemu odpornościowego. W jaki więc sposób przeciwciała przewodu pokarmowego mają nabierać odporności od toksyn wstrzykniętych do krwi???..." Autorstwo: dr Jerzy Jaśkowski

jak pamiętam reklama actimela mówiąca o odporności w przewodzie pokarmowym okazała się fajans fiction , skutkowało to znacznymi karami dla firmy danone (chyba) .... no i kto podaje szczepionkę do krwi ? żenująca wypowiedź dr ... żenujące cytowanie ...

G
Gość

"... Wszystko wskazuje również na to, że p. prof. J. Wysocki w ogóle nie zna nie tylko immunologii, ale zwykłego kursu fizjologii z drugiego roku. Nie wspomnę o teorii Beschampa.

 

Przecież jest ogólnie wiadomym, ostatnio nawet podają to reklamy telewizyjne, że 75% przeciwciał znajduje się w przewodzie pokarmowym, a szczepionkowcy podają zarazki z ominięciem podstawowych mechanizmów obrony, tj. skóry i przewodu pokarmowego, bezpośrednio do krwi. We krwi znajduję się zaledwie 5% systemu odpornościowego. W jaki więc sposób przeciwciała przewodu pokarmowego mają nabierać odporności od toksyn wstrzykniętych do krwi???

..."

 

Autorstwo: dr Jerzy Jaśkowski

 

G
Gość

"... Dzieci szczepione, rozprowadzające ZAKAŻENIE, są według wakcynologów zdrowe i mogą przebywać w szkole, zakażając innych. Przytoczę przykład epidemii w żydowskiej szkole w Nowym Jorku w 2012 roku, gdzie zachorowało ponad 3300 dzieci prawidłowo zaszczepionych.

 

Nie wątpię, że „nasz szef” ma także poważne problemy z przyswojeniem sobie takich prac jak te, które podają, że przechorowanie naturalne odry chroni przed rakiem piersi, prostaty, przewodu pokarmowego, skóry, ucha, nosa, gardła (M.Hipotezy 1998.51.4). Przebycie naturalne odry chroni przez rakiem limfatycznym u dorosłych (Leuk.Res.2006.30.8). Przechorowanie odry zabezpiecza w około 50% przed zachorowaniem na Chorobę Hodgkina (Br.J.Cancee 2000.82.5).

 

Przechorowanie naturalne odry, świnki, lub różyczki w dzieciństwie, zabezpiecza w znacznym stopniu przed zachorowaniem na raka układu limfatycznego (J.Cancer 2005.115.4).

Odkryto, że niemowlęta niechorujące w dzieciństwie na pospolite infekcje, mają największe ryzyko rozwoju białaczki (BMJ 2005.330.1294). Podobnie udowodniono, że narażenie na infekcje wirusowe chroni przed białaczką (Int.J.Cancer 2011.128.7). Mało tego dobrego, pojawiła się praca w Genet. Engineered, że leczenie raka może być skuteczniejsze po zakażeniu chorego wirusami odry, ospy wietrznej, świnki, czy grypy.

..."

 

Autorstwo: dr Jerzy Jaśkowski

 

g
gość
W dniu 04.05.2015 o 22:39, Gość napisał:

Sa dzieci ktore zostaly kalekami po szczepionkach...

Ale ich odsetek jest niewielki. Na tyle niewielki, że nie szczepić się po prostu się nie opłaca. Brak szczepień to myślenie rodem ze sredniowiecza.

G
Gość
W dniu 24.04.2015 o 06:45, Gość napisał:

Groźna i durna propaganda durnych telewizyjnych eko mam, co to piorą w orzechach i nie szczepią dzieci, zbiera żniwo! Owszem, ospę, różyczkę czy świnkę można przechorować, ale jest jeszcze gruźlica, Heine Medina, tężec. Czy mamy wiedzą, co to za choroby??? Miałam w rodzinie chorego na Heine Medina. Pełne kalectwo.Popieram propozycję radnych!

Sa dzieci ktore zostaly kalekami po szczepionkach...

r
rodzic
W dniu 23.04.2015 o 21:23, Mama szczepionych dzieci napisał:

Nie chcę,aby moje szczepione dziecko uczęszczało do przedszkola z nieszczepionymi dziećmi. Powód jest prosty. Wśród dzieci szczepionych jest mało prawdopodobne, że dziecko nieszczepione nabędzie chorobę. Tak mówił lekarz w szkole rodzenia omawiając temat szczepionek. Ja zaryzykowałam szczepiąc swoje dzieci i chcę,żeby przebywało ze szczepionymi dziećmi. Niech powstaną oddzielne oddziały dla dzieci szczepionych i dla dzieci nieszczepionych. Proste

A czy Pani wie ze dziecko zaszczepione szczepionka zawierajaca zywe wirusy nmoze zarazac do 4 tygodni ? moze pani zaszczepione dzieci kogos zarazily ? kto dla kogo jest zagrozeniem? poza tym skoro Pani dzieci sa zaszcepione to czego Pani sie obawia ?

r
rodzic
W dniu 23.04.2015 o 22:30, gosc napisał:

Bardzo dobrze,chcą narażać swoje dzieci niech narażają ale czemu maja tez narażać nasze zaszczepione.co to za rodzice którzy nie szczepia?!skąd ta ich pewność ze ich dzieci kiedyś nie zachoruja na te groźne,prowadzące nawet do śmierci choroby?!!!chyba mniejszym żalem jest odczyn .poszczepienny jak śmierć wlasnego dziecka bo i .tego i tego pewni być nie mogą.

A co z dziecmi ktore zmarly po szczepieniu lub sa kalekami przez szczepienia...? przeciez sa juz wyroki sadow ze szczepionki wywolaly grozne nieuleczalne choroby!!!!!!!!!!! nie szczepia Ci ktrorzy o tym wiedza lub u ktrorych odczyn poszczepienny byl duzo powazniejszy niz goraczka

c
cryo
W dniu 27.04.2015 o 08:54, Kosmitka napisał:

To może należałoby rozważyć pozostawienie zaszczepionego dziecka przez ten okres w domu?

Szanowna i rezolutna Kosmitko ... gdyby nie brak wykonanych szczepień zalecanych w planowanych egzotycznych podróżach u Marsjan , przegralibyśmy z kretesem w Wojnie Światów ... dziękabogu tam ruchy antyszczepionkowe były w zdecydowanej większości ... long live and prosper

K
Kosmitka
W dniu 27.04.2015 o 08:45, Gość napisał:

brakuje jeszcze miejsca gdzie mozna by bylo izolowac swiezo zaszczepionych przez okres min 2 tyg. , to chodzace zbiorniki chorob

 

To może należałoby rozważyć pozostawienie zaszczepionego dziecka przez ten okres w domu?

Dodaj ogłoszenie