Spotkanie zorganizowała Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości w ramach programu Świat potrzebuje Twoich pomysłów. Jego uczestnicy odwiedzili Instytut Innowacji i Technologii Politechniki Białostockiej oraz Wydziału Mechanicznego PB, firmę Promotech oraz SaMASZ.
– Bardzo dobrze oceniamy taką inicjatywę – mówi Iwona Trochimowicz z łomżyńskiej firmy PPH Edpol z branży spożywczej, którą spotkaliśmy podczas wizyty w Promotechu. – Co prawda działamy w zupełnie innej branży niż elektronarzędzia, ale pewne rozwiązania organizacyjne z zakresu zarządzania są niezależne od procesu produkcyjnego i na pewno możliwe do zaadaptowania choćby w firmie spożywczej.
Promotech od lat przoduje w rankingach innowacyjności (m.in. jest wielokrotnym laureatem konkursu Innowacje, organizowanego przez „Kurier Poranny”.
Zobacz, jak wygląda Promotech od środka (oprowadza prezes Marek Siergiej):
Firma chroni już osiemnaście swoich patentów. Jej główny asortyment to wiertarki na podstawie elektromagnetycznej, ale nie brakuje bardziej wyspecjalizowanych maszyn. Promotech jest pierwszą firmą na świecie, która zautomatyzowała proces wycinania włazów do elektrowni wiatrowych, ma też maszyny do profilowego cięcia rur czy też urządzenia do automatyzacji procesów spawania.
– Działamy w specyficznym segmencie rynku o niszowym charakterze i nie zamierzamy tego zmieniać – mówi prezes zarządu firmy, Marek Siergiej. – 92 proc. naszej produkcji to eksport. Stale współpracujemy z licznymi ośrodkami naukowymi, jak np. Politechniką Białostocką, Katedrą Fizyki Uniwersytetu w Białymstoku czy Instytutem Obróbki Plastycznej w Poznaniu. Jesteśmy otwarci na takie wizyty, ponieważ to świetna metoda na wymianę doświadczeń i informacji.
W wizycie studyjnej brali też udział przedstawiciele białostockiego przemysłu.
– Informację o dzisiejszym spotkaniu dostaliśmy z PARP – mówi Adam Kłos, zastępca dyrektora Wydziału Konstrukcji Stalowych ds. wdrożeń i marketingu w firmie Instal Białystok, który był jednym z uczestników spotkania. – Z Promotechem kooperujemy na co dzień. W przyszłości planujemy iść w kierunku rozwijania współpracy z podmiotami zewnętrznymi. Takie akcje, jak organizowana przez PARP, wspierają te działania.
Jest to ósme spotkanie, ale pierwsze w regionie podlaskim.
– Program rozpoczęliśmy jesienią 2011 roku, przed nami jeszcze dwanaście wizyt – mówi Piotr Jasiński z firmy Profile Public Relations, która na zlecenie PARP organizowała cykl wizyt. – Planujemy zakończyć ten cykl w lipcu. Cały program będzie finalizowany jesienią.
Udział w spotkaniach jest bezpłatny. Chętni mogą się na kolejne zapisać poprzez stronę internetową ppp.pi.gov.pl.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?