Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Podlaskie. Oszuści włamują się na konta w mediach społecznościowych, podszywają się pod znajomych i proszą o pilną pożyczkę

OPRAC.:
Izabela Krzewska
Izabela Krzewska
Taką wiadomość w imieniu 44-latniego mieszkańca Suwałk wysłał oszust do znajomych mężczyzny. Aby nie paść ofiarą oszustów policja radzi weryfikować tożsamość osób, które wysyłają do nas wiadomości z prośbą o pożyczkę.
Taką wiadomość w imieniu 44-latniego mieszkańca Suwałk wysłał oszust do znajomych mężczyzny. Aby nie paść ofiarą oszustów policja radzi weryfikować tożsamość osób, które wysyłają do nas wiadomości z prośbą o pożyczkę. KMP Suwałki
Cyberprzestępcy często wykorzystują popularne portale społecznościowe oraz komunikatory by wyłudzić pieniądza. Jedną z metod jest próba uzyskania kodu BLIK, czyli systemu płatności mobilnych. W tym tygodniu w ten sposób oszukanych zostało dwoje mieszkańców woj. podlaskiego.

19-letnia białostoczanka w środę zgłosiła się na komisariat. Z jej relacji wynikało, że została oszukana przez osobę udającą jej przyjaciółkę. Jak ustalili mundurowi, ktoś włamał się na konto jej znajomej na jednym z popularnych portali społecznościowych. Następnie podszywając się pod nią, poprosił 19-latkę o pożyczkę za pomocą wygenerowania kodu BLIK.

Czytaj też: Białystok. Mundurowi zatrzymali 48-latka podejrzanego o oszustwo metodą „na policjanta” (zdjęcia, wideo)

- Białostoczanka próbowała jeszcze skontaktować się z przyjaciółką, aby potwierdzić, że rzeczywiście potrzebuje pomocy finansowej, jednak bezskutecznie. W pewnym momencie odpuściła i wygenerowała kod BLIK podając go oszustowi. Kiedy przestępca uzyskał kod natychmiast wypłacił pieniądze. W ten sposób 19-latka straciła 1000 złotych - mówi asp. Katarzyna Molska-Zarzecka z Komendy Miejskiej Policji w Białymstoku.

Do bardzo podobnego przypadku doszło w tym tygodniu w pow. suwalskim. 44-letni mieszkaniec Suwałk poinformował, że ktoś ,,włamał'' się na jego konto na jednym z popularnych portali społecznościowych. Następnie, podszywając się pod niego, wysłał prywatne wiadomości do jego znajomych z prośbą o szybką pożyczkę.

- Oszust prosił o przelanie pieniędzy za pomocą wygenerowania kodu BLIK. Niestety, jedna osoba z grona jego znajomych odpowiedziała na prośbę, udostępniła kod BLIK i straciła 130 złotych - informuje kom Eliza Sawko z suwalskiej komendy.

Zobacz także: Oszustwo metodą na zdalny pulpit. Tylko w styczniu poszkodowani stracili pół miliona złotych

To coraz częstsza metoda stosowana przez przestępców. Przekazany kod wystarczy, by sprawca mógł natychmiast wypłacić pieniądze.

- Bądźmy czujni i nie dajmy się zwieść pozorom - apeluje asp. Molska-Zarzecka. - Aby nie paść ofiarą oszustów radzimy weryfikować tożsamość osób, które wysyłają do nas wiadomości z prośbą o pożyczkę. Najpierw skontaktujmy się z nimi telefonicznie i upewnijmy się, czy faktycznie to oni potrzebują tego rodzaju pomocy. Nie kierujmy się pośpiechem, lecz zdrowym rozsądkiem.

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny