Podlaska bielizna w Paryżu

maryla
Podlaska bielizna w Paryżu  Tym razem bielizna z Podlaskiego Klastra Bielizny trafiła na główny pokaz Mode City. Drugi od prawej model z białostockiej firmy Kostar.
Podlaska bielizna w Paryżu Tym razem bielizna z Podlaskiego Klastra Bielizny trafiła na główny pokaz Mode City. Drugi od prawej model z białostockiej firmy Kostar. PKB
Firmy z Podlaskiego Klastra Bielizny weszły w tym roku na główny wybieg największych na świecie targów bieliźnianych Mode City. Na 17 firm z Polski wschodniej, większość była z Białegostoku.

Dzięki udziałowi w międzynarodowych imprezach nasze marki są coraz bardziej rozpoznawane na rynkach zagranicznych – wylicza korzyści z drugiej już obecności na paryskich targach Elżbieta Kacała, przedstawicielka Podlaskiego Klastra Bielizny. – Wszystkie nasze firmy zaprezentowały się na pokazie głównym targów, co zwiększyło liczbę osób, które poznały naszą ofertę, bo na stoisko nie każdy musiał dotrzeć. A klientów było bardzo wielu, m.in. z takich krajów jak Nowa Zelandia, Japonia, Zjednoczone Emiraty Arabskie,  Holandia, Francja, Hiszpania czy Rosja.

Dominacja Białegostoku
Jak mówi Elżbieta Kacała, nasze firmy budzą zainteresowanie swoją ofertą, bo jest ona przystępna cenowo, ale jednocześnie i jej technologie, i wzornictwo, i jakość są wysoko oceniane. Targi skończyły się dla nas zarówno nowymi kontaktami, jak i nowymi kontraktami. Swoje produkty zaprezentowały m.in.: AVA, Axami,  GAIA, Gorteks, Gracya, Kinga, Kostar, MAT Lingerie  – wszystkie z Białegostoku. Pokazały się też  Expose Beauty z Sanoka oraz olsztyńskie Fabio Undercare i Miss Fabio.

Wszystkie te firmy należą do Podlaskiego Klastra Bielizny. Ich wyjazd na paryskie targi został dofinansowany z Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej.
Elżbieta Kacała zwraca uwagę, że formuła klastra sprawdza się nie tylko ze względu na większe możliwości dofinansowania działalności firm. – Przedsiębiorcy spotykają się, dyskutują. I poza sferami związanymi bezpośrednio z konkurencyjnością, tym czego się po prostu nie ujawnia, służą sobie wzajemnie bardzo cennym doświadczeniem. Poprzez udział w klastrze staramy się podnosić innowacyjność w branży, a także jako silna grupa producentów z Podlasia występować razem na rynkach międzynarodowych, promując przy tym  nasz region – dodaje Elżbieta Kacała.

Współpracy nam trzeba
– Wsparcie klastrów oznacza wsparcie współpracy. Zarówno między przedsiębiorstwami, jak i otoczeniem biznesu: nauką, administracją itp. – mówi Wojciech Winogrodzki, który reprezentuje  Północno-Wschodni Klaster Edukacji Cyfrowej i wysoko ocenia przydatność tej formy organizowania się przedsiębiorstw. – To jedna z najpotrzebniejszych rzeczy  naszej gospodarce i  „towar” bardzo jeszcze deficytowy. My nie umiemy współpracować i dlatego wszelkie działania, które pozwalają tę współpracę nawiązać, wesprzeć, rozwinąć są niesamowicie cenne. 

Klaster edukacji cyfrowej to kolejny  przykład korzyści ze współdziałania firm. Wojciech Winogrodzki zwraca uwagę, że dwa z ponad czterech milionów złotych pozyskanych z Programu Rozwój Polski Wschodniej klaster wydał na supernowoczesną wspólną platformę cyfrową. Żadnej z firm, które będą z niej korzystać nie byłoby stać samodzielnie na takie narzędzie i nie byłoby też sensu, żeby każda z nich tylko dla siebie budowała taki instrument.

Przykłady wsparcia klastrów z programu Rozwój Polski Wschodniej:

- Północno-Wschodni Klaster Edukacji Cyfrowej – 4,22  mln zł;

- Podlaski Klaster Bielizny  – 3,85 mln zł;

- Świętokrzysko-Podkarpacki Klaster Budowlany Innowator – 3,29 mln zł;

- Klaster Dolina Ekologicznej Żywności – 2,25 mln zł;

- klaster Zdrowie i Turystyka Uzdrowiska – Perły Polski Wschodniej – 3,59 mln zł;

- Wschodni Klaster Obróbki Metali – 3,22 mln zł

Przygotuj swój turystyczny biznes na sezon

Wideo

Komentarze 2

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

x
xxx

bielizna z kostaru to badziewie. Bielizna w praniu farbuje, to jest paranoja !!!!!!! a kroje jak z XVI wieku, Jak stara baba jakas to projektuje to nic ciekawego nie ma.
Przestałam kupować bo szkoda kasy. Jakość nie idzie w parze z ceną !!!!!!!!!!!!!

b
bartek

powiem tak znam kolezanki pracujace w firmach z podlasia placa im grosze a sami zbijaja krocie szok co sie dzieje czy wy szefowie firm nie widzicie tego zenada
 

Dodaj ogłoszenie