Pociągi towarowe u nas przyspieszą. W 2023 roku

marylaZaktualizowano 
Pociągi towarowe u nas przyspieszą. W 2023 roku<br>
Pociągi towarowe u nas przyspieszą. W 2023 roku
Polska delegacja rozmawiała przez dwa dni w Chinach m.in. o Nowym Jedwabnym Szlaku. A my jeszcze łatamy tory na wschód

Niedawno poruszaliśmy temat budowy Nowego Jedwabnego Szlaku z Chin. - To skandal, żeby tak kiepski był stan infrastruktury kolejowej na przejściu granicznym w XXI wieku - mówił o infrastrukturze kolejowej w woj. podlaskim dr nauk ekonomicznych Bogdan Rogaski, prezes białostockiej firmy Barter SA. Obawiał się, że przez to możemy przegapić szansę, jaką daje włączenie się  w nitkę planowanych połączeń kolejowych  z Chin do Europy Zachodniej.

Zapytaliśmy więc o perspektywy inwestycji w naszym regionie firmę PKP PLK.
- W maju tego roku podpisaliśmy dwie umowy, które pozwolą zwiększyć przewóz towarów na wschodniej granicy - relacjonuje nam biuro prasowe firmy. - Za 1,5 mln zł powstanie dokumentacja na modernizację linii szerokotorowych o łącznej długości ponad 50 km. PKP PLK przygotują studia wykonalności potrzebne do rewitalizacji dwóch tras szerokotorowych biegnących od  granicy z Białorusią, do terminali przeładunkowych. Dokumentacja obejmie trasę od granicy w kierunku Siemianówki do  Chryzanowa (27 km) i odcinek z Kuźnicy Białostockiej do Gieniuszy przez Sokółkę (26 km).

Zaplanowane przez PLK prace mają poprawić stan torów. Dzięki temu  w każdym wagonie ładunek będzie mógł być cięższy o 10 ton niż obecnie, a pociągi poruszające się po szerokich torach będą mogły wreszcie jechać szybciej.

-  Po modernizacji na obydwu trasach pociągi będą mogły poruszać się z prędkością 60 km/h. Obecnie składy jadące z Białorusi do Sokółki miejscami zwalniają nawet do 20 km/h

- zauważa PKP PLK, potwierdzając uwagi naszych przedsiębiorców. 

pkp

Umowy na opracowanie studiów wykonalności opiewają na łączną kwotę 1 mln 529 tys. zł netto. Dokumentacja ma być gotowa w połowie 2016 r. Realizacja projektów zaplanowana jest w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014 - 2020. 

PLK opracowują również dokumentację potrzebną do rewitalizacji nieczynnej 70-km trasy Łapy – Łomża. Zarządca sieci kolejowej chce odnowić linię wykorzystując regionalne fundusze UE na lata 2014 – 2020. Według planów wymienione zostaną m.in. tory, rozjazdy, wiadukty i mosty.
Pociągi będą mogły jechać z prędkością do 100 km/h. Trasa będzie dostępna dla połączeń pasażerskich i towarowych. Prace studialne za 848 tys. złotych, prowadzone przez PLK, zakończą się w pierwszej połowie 2016 roku.

Na terenie województwa PKP PLK zaplanowały remont lub modernizację około 500 km torów. Inwestycje powinny być ukończone do 2023 roku. 
 

polecane: FLESZ: Smartfony zamiast kas fiskalnych.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 7

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

M
Max

Genialny pomysł Warsiawki. Ostani pociąg do Białegostoku będzie odjeżdżał o 18 (co zrobić ze soba później)?, a ostatni z Białegostoku do Warsiawy po 22. Jak mamy wrócić do Białegostoku ze spotkania, uczelni, teatru itp. Chyba, że ciemnota nie musi jeździć do stolycy.

Z
Zdzichu

Co to jest "studia wykonalności"?

m
mietek dfd

Tory to nie autostrada.....Trzeba tylko przełożyć tory bo leża na starych pokoślawionych podkładach....

I ewentualnie zregenerować trakcję. Ale to co Chiny robią w 2 lata to My w 22 i jedyne co zrobimy to wadliwe plany

 

m
maryla

Studium wykonalności jest dokumentem, który oprócz elementów charakterystycznych dla biznesplanu zawiera jeszcze analizę wykonalności technicznej. Zazwyczaj jest dokumentem obszerniejszym od biznesplanu. Studium wykonalności jest niezbędne dla wszystkich inwestycji finansowanych w formule Project finance oraz inwestycji infrastrukturalnych sektora publicznego.

Opracowanie ma na celu dostarczyć wszelkich danych niezbędnych do podjęcia decyzji inwestycyjnej, zarówno samemu inwestorowi, jak i instytucji finansującej, która na jego podstawie dokonuje oceny inwestycji. W związku z tym studium wykonalności obejmuje wszelkie aspekty rynkowe, techniczne, finansowo - ekonomiczne oraz środowiskowe.

:)

Z
Zdzichu

No i cała ta dokumentacja kosztuje 1,5 mln. wg. której okaże się że jednak inwestycja będzie zbyt droga, 1,5 bańki trafia do archiwóm, a my dalej jesteśmy w Polsce C. Znaczy się do archiwum trafi dokumentacj a pieniądze oczywiście w odpowiednie ręce, a później będzie się robić kolejne studium i biznes się kręci.

g
gość15

gdzi emodernizacja tra sdo Białegostoku, Ełku, Bielska, Brzescia.....co zplanownaym zlkiwdowaniem polacznenia z Grodnem  

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3