Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Pociągi towarowe u nas przyspieszą. W 2023 roku

maryla
Pociągi towarowe u nas przyspieszą. W 2023 roku
Pociągi towarowe u nas przyspieszą. W 2023 roku
Polska delegacja rozmawiała przez dwa dni w Chinach m.in. o Nowym Jedwabnym Szlaku. A my jeszcze łatamy tory na wschód

Niedawno poruszaliśmy temat budowy Nowego Jedwabnego Szlaku z Chin. - To skandal, żeby tak kiepski był stan infrastruktury kolejowej na przejściu granicznym w XXI wieku - mówił o infrastrukturze kolejowej w woj. podlaskim dr nauk ekonomicznych Bogdan Rogaski, prezes białostockiej firmy Barter SA. Obawiał się, że przez to możemy przegapić szansę, jaką daje włączenie się  w nitkę planowanych połączeń kolejowych  z Chin do Europy Zachodniej.

Zapytaliśmy więc o perspektywy inwestycji w naszym regionie firmę PKP PLK.
- W maju tego roku podpisaliśmy dwie umowy, które pozwolą zwiększyć przewóz towarów na wschodniej granicy - relacjonuje nam biuro prasowe firmy. - Za 1,5 mln zł powstanie dokumentacja na modernizację linii szerokotorowych o łącznej długości ponad 50 km. PKP PLK przygotują studia wykonalności potrzebne do rewitalizacji dwóch tras szerokotorowych biegnących od  granicy z Białorusią, do terminali przeładunkowych. Dokumentacja obejmie trasę od granicy w kierunku Siemianówki do  Chryzanowa (27 km) i odcinek z Kuźnicy Białostockiej do Gieniuszy przez Sokółkę (26 km).

Zaplanowane przez PLK prace mają poprawić stan torów. Dzięki temu  w każdym wagonie ładunek będzie mógł być cięższy o 10 ton niż obecnie, a pociągi poruszające się po szerokich torach będą mogły wreszcie jechać szybciej.

-  Po modernizacji na obydwu trasach pociągi będą mogły poruszać się z prędkością 60 km/h. Obecnie składy jadące z Białorusi do Sokółki miejscami zwalniają nawet do 20 km/h

- zauważa PKP PLK, potwierdzając uwagi naszych przedsiębiorców. 

pkp

Umowy na opracowanie studiów wykonalności opiewają na łączną kwotę 1 mln 529 tys. zł netto. Dokumentacja ma być gotowa w połowie 2016 r. Realizacja projektów zaplanowana jest w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014 - 2020. 

PLK opracowują również dokumentację potrzebną do rewitalizacji nieczynnej 70-km trasy Łapy – Łomża. Zarządca sieci kolejowej chce odnowić linię wykorzystując regionalne fundusze UE na lata 2014 – 2020. Według planów wymienione zostaną m.in. tory, rozjazdy, wiadukty i mosty.
Pociągi będą mogły jechać z prędkością do 100 km/h. Trasa będzie dostępna dla połączeń pasażerskich i towarowych. Prace studialne za 848 tys. złotych, prowadzone przez PLK, zakończą się w pierwszej połowie 2016 roku.

Na terenie województwa PKP PLK zaplanowały remont lub modernizację około 500 km torów. Inwestycje powinny być ukończone do 2023 roku. 
 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na poranny.pl Kurier Poranny