PKS przedstawił plan ratunkowy. Nic nowego, słychać starą śpiewkę

Julita Januszkiewicz jjanuszkiewicz@poranny.pl
PKS przedstawił plan ratunkowy. Nic nowego, słychać starą śpiewkę
PKS przedstawił plan ratunkowy. Nic nowego, słychać starą śpiewkę
Plan naprawczy, jaki przedstawił zarządowi zadłużony na 9 mln zł PKS Białystok to sprzedaż działek przy ul. Fabrycznej i zakup nowego taboru.

Zarząd, któremu podlega PKS Białystok, nakazał w ciągu dwóch tygodni przygotowanie planu działań ratunkowych. - Skupimy się głównie na sprzedaży nieruchomości przy ul. Fabrycznej w Białymstoku i w Mońkach - mówi Urszula Kobylińska, przewodnicząca rady nadzorczej w PKS Białystok.

W planach jest też pozbycie się starych autobusów i zakup nowych. Spółka będzie analizować linie, które są nierentowne. - Chcemy rozmawiać z władzami gmin, by współfinansowały takie kursy - ujawnia Kobylińska.
Tyle że takie plany PKS nie są żadną nowością. Szefostwo firmy od dawna nie może znaleźć kupca na swój majątek przy ul. Fabrycznej. Pozostałe pomysły też nie są nowe.

Spółce nie pomogło 2,5 mln zł kredytu, który całkiem niedawno poręczył zarząd województwa. Firma przeznaczyła te pieniądze na bieżące wydatki.

Jednak według Leszka Lulewicza, dyrektora departamentu infrastruktury i ochrony środowiska w urzędzie marszałkowskim najważniejsze jest, że taki dokument powstał. - Mam swoją opinię na ten temat. Jest to wizja zbieżna z planami przedstawionymi przez firmę. Obecna jej działalność musi ulec zmianie, ale wszystkim nam zależy, aby spółka nadal funkcjonowała - mówi Leszek Lulewicz.

Plan naprawczy będzie przeanalizowany przez zarząd województwa. Jego posiedzenie odbędzie się we wtorek. Karol Pilecki, radny wojewódzki z PO  nie zapoznał się jeszcze z tym dokumentem. - Podejrzewam, że PKS nie przygotował nic nowego. Niedawno widziałem taki plan. Mówił o sprzedaży nieruchomości przy Fabrycznej  oraz wymianie taboru - mówi Pilecki.

Projekt działań ratunkowych nie dotarł też do Jana Dobrzyńskiego, radnego z PiS. - Nie rozumiem dlaczego firma z tradycjami, majątkiem i taborem nie umie konkurować z innymi przewoźnikami- zastanawia się. Uważa, że za złą sytuację w PKS odpowiada zarząd województwa i rada nadzorcza firmy. 
 

Wideo

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

g
gienek

Autobusy PKS są tak stare jak Tu 154...... Jeszcze na kursie i ścieżce.....ale nie długo.
Zawsze zastanawiam się jaki to Diagnosta dopuszcza niektóre 40letnie egzemplarze do ruchu jak to to ledwo jedzie.
 

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3