MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Pikieta dla obwodnicy

(jez)
Poniedziałkowa pikieta miała na celu zasygnalizowanie potrzeby budowy obwodnicy wokół Bielska
Poniedziałkowa pikieta miała na celu zasygnalizowanie potrzeby budowy obwodnicy wokół Bielska
Jesteśmy za ochroną przyrody, bo ta jest bezcenna - mówi pikietujący Mirosław Gołębiowski, zastępca burmistrza Bielska Podlaskiego.

Kilkadziesiąt osób pikietowało w miniony poniedziałek na przejściu dla pieszych u zbiegu ulic Piłsudskiego i Białostockiej w Bielsku Podlaskim. Pikietujący chcieli zwrócić uwagę na problemy, z którymi od lat borykają się mieszkańcy Augustowa. - Jeżeli w przyszłości w Połowcach zostanie otwarte przejście graniczne dla ruchu tranzytowego, wówczas w Bielsku pojawi się wielki problem - tłumaczy Mirosław Gołębiowski, zastępca burmistrza Bielska Podlaskiego.

Pikietujący, z których większość stanowili pracownicy magistratu, na pewien czas zablokowali drogę krajową nr 19. Jednak kierowcy nie mieli powodów do narzekań. Ruch został skierowany na ulice Kleeberga i Żwirki i Wigury.
Węzeł w Deniskach

- Jesteśmy za ochroną przyrody, bo ta jest bezcenna, ale solidaryzujemy się z mieszkańcami Augustowa, ponieważ człowiek również jest elementem przyrody i o jego bezpieczeństwo również należy zadbać - dodaje burmistrz Gołębiowski. - Planuje się budowę trasy nr 19, która ma przebiegać przez tereny chronione przez Naturę 2000 i chcemy, aby ewentualne spory były rozwiązywane wcześniej, a nie na etapie realizacji projektu.

O potrzebie obwodnicy dla Bielska Podlaskiego dyskutuje się od lat. Powstał nawet projekt, jak w przyszłości miałaby ona przebiegać. Warianty opracowała firma Transprojekt Gdański i na początku stycznia odbyła się prezentacja koncepcji przebiegu trasy ekspresowej nr 19. Ważny węzeł drogowy miałby powstać w okolicach wsi Kudrycze pod Białymstokiem. Tutaj z krajową S 19 łączyłaby się również droga ekspresowa nr S 8 w kierunku Warszawy. Od Kudrycz trasa biegłaby w kierunku południowym w kilku wariantach. Jeden z nich przewiduje, by trasa przecinała rzekę Narew w najwęższym przesmyku objętym Natura 2000, czyli w okolicach obecnego mostu na Narwi koło Plosek.

- Most jednak nie będzie spełniał swoich funkcji ze względu na natężenie ruchu - dodaje burmistrz Gołębiowski. - Należałoby go przebudować. Niezależnie od wariantów w okolicach Denisek przewiduje się budowę drugiego węzła drogowego.

Skonsultują się z mieszkańcami

Z Denisek są dwa warianty przebiegu trasy. Jeden z nich przewiduje budowę drogi równolegle do obecnej, zgodnie z drugim - przyszła trasa przebiegałaby na zachód od Haciek i Proniewicz. Bielsk również pozostawałby na wschód od planowanej trasy. Trasa od strony zachodniej omijałaby również Piliki i stamtąd - kierując się na południe - również ominęłaby Boćki. Gdańscy planiści nie uwzględnili jednak, że na trasie przebiegu drogi znajdują się tereny, na które wydane są plany zabudowy.

- W miesiącach wiosennych odbędą się konsultacje społeczne z mieszkańcami miasta dotyczące przebiegu planowanej trasy - dodaje Gołębiowski. - Podczas tych publicznych prezentacji na pewno uda się uzgodnić jakiś pośredni wariant, który najbardziej by odpowiadał potrzebom i możliwościom.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny