Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Najpierw promocja, potem podwyżka?

Janusz Bakunowicz [email protected] 0 85 730 34 90
Michał Kiryluk, współwłaściciel Telewizji Kablowej Hajnówka uważa, że funkcjonowanie Multimedów w Bielsku i Hajnówce z czasem może okazać się niekorzystne dla abonentów
Michał Kiryluk, współwłaściciel Telewizji Kablowej Hajnówka uważa, że funkcjonowanie Multimedów w Bielsku i Hajnówce z czasem może okazać się niekorzystne dla abonentów fot. Janusz Bakunowicz
Wejście Multimedów na rynek Bielska Podlaskiego i Hajnówki wcale nie będzie korzystne dla przyszłych abonentów w tych miastach - twierdzi Michał Kiryluk, współwłaściciel Telewizji Kablowej Hajnówka.

Sieć Multimediów swoim zasięgiem obejmuje prawie 2 tys. miast i miasteczek w całym kraju. Pod koniec minionego roku abonenci Multimedia Polska korzystali niemal z miliona usług. Multimedia w Bielsku Podlaskim działają od ośmiu lat. Spółka oferuje pakiety usług, zawierające telewizje kablową, szerokopasmowy dostęp do Internetu i telefonie stacjonarną. Małgorzata Cisek, bielszczanka w ostatnim czasie okazała się tysięcznym abonentem Multimedów w Bielsku Podlaskim i 222.222 internautą Multimediów w Polsce. Wejście firmy na rynek Bielska Podlaskiego i Hajnówki budzi jednak pewne kontrowersje, szczególnie wśród konkurencji.

Promocja na początek

Podczas konferencji prasowej przedstawiciele Multimediów przedstawili swoje plany na najbliższy okres. Jeżeli chodzi o Bielsk Podlaski, to przede wszystkim przeniesienie lokalu na ulice Kazimierzowską. Plany dotyczące Hajnówki to przede wszystkim wejście na ten rynek i zdobycie jak największej liczby abonentów. Wchodząc i prosperując na tych rynkach Multimedia muszą liczyć się z konkurencją w postaci lokalnej kablówki.

- Ale nasza rywalizacja może okazać się korzystna dla klientów - mówiła na konferencji prasowej Krystyna Kanownik, dyrektor biura public ralation. - Nie ukrywam, że strategią naszej firmy jest konsolidacja rynku i wchłanianie mniejszych operatorów.

Wypowiedzi Krystyny Kanownik poruszyły Michała Kiryluka, wpółwłaściciela telewizji Kablowej Hajnówka, która ma swych abonentów w Hajnówce, Bielsku Podlaskim, Wysokiem Mazowieckiem.

- Konkurencja na tych rynkach faktycznie przez pewien czas może okazać się korzystna dla abonentów - przytakuje Kiryluk. - Ale nie na dłuższą metę. Po wchłonięciu konkurencji i konsolidacji rynku przez bardziej silnego operatora zapewniam, że opłaty abonamentowe wzrosną. Można to stwierdzić na przykładzie innych miast, gdzie operatorzy nie mają konkurencji. Abonament tam jest znacznie wyższy od tego, gdzie jest konkurencja. A wszystko po to, by wykosić mniejszych operatorów i zmonopolizować rynek.

Michał Kiryluk przedstawia, jaką praktykę Multimedia prowadzę na terenie Bielska Podlaskiego i Hajnówki.

- W tych miastach abonament proponowany przez Multimedia jest znacznie niższy od naszego abonamentu, choć nasz i tak jest niższy niż powinien - dodaje Kiryluk.
Poza tym w Bielsku Multimedia są od kilku lat i z roku na rok oferują ceny promocyjne. Dla przykładu:

pakiet Rodzinny w Bielsku Podlaskim kosztuje 33,17 złotych, pakiet Komfort - 42,79 złotych.

Te same pakiety w Hajnówce kosztują odpowiednio 16 złotych i 22 złote.

- Specjalnie zaoferowali takie stawki by być bardziej konkurencyjnymi od nas. To nieuczciwe. Ja mógłbym sprzedać Telwizję Kablową Hajnówka, ale jestem przekonany, że na tym moi klienci tylko stracą - twierdzi Kiryluk.

Pytania bez odpowiedzi

Cenniki pakietów telewizyjnych, jakie proponują Multimedia w innych miastach:

Dąbrowa Białostocka - 49,99 złotych (pakiet Komfort)
Ostrów Mazowiecka - 53,99 złotych (pakiet Komfort) oraz 39,99 złotych (pakiet Rodzinny)
Augustów - 55,99 złotych (pakiet Komfort) oraz 44,99 złotych (pakiet Rodzinny)
Tomaszów Mazowiecki - 46,99 złotych (pakiet Komfort) oraz 38,51 (pakiet Rodzinny)
Ełk - 55,99 złotych (pakiet Komfort) oraz 44,99 złotych (pakiet Rodzinny)
Łomża - 46,99 złotych (pakiet Komfort) oraz 34,23 złotych (pakiet Rodzinny)

W piątek wysłaliśmy maila do Krystyny Kanownik. W liście pytaliśmy m. in. Czy po ewentualnym wyeliminowaniu konkurencji bądź jej wchłonięciu, proponowane przez Multimedia ceny zostaną zmienione? Czy wówczas klienci Multimediów będą musieli płacić wyższe stawki podobne do tych, jakie płacą mieszkańcy miast, w których Multimedia mają monopol na swoje usługi? Czy ceny za podobne pakiety programowe Multimediów w różnych miastach są na podobnym poziomie? Jeśli nie, to z czego wynikają różnice? Do zamknięcia numeru odpowiedzi nie otrzymaliśmy.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny