Najbardziej zmotoryzowane miasta Polski. Jak wypada Białystok i Podlaskie? Lepiej nie pytać [RANKING]

opr. AM
Pawel Relikowski / Polskapress
W Białymstoku na każdy tysiąc mieszkańców przypada prawie 586 pojazdów mechanicznych. Taki wynik daje nam w rankingu najbardziej zmotoryzowanych miast w Polsce stolica Podlasia odległe miejsce, czyli prawie koniec stawki. Najbardziej usamochodowionym miastem jest Przemyśl.

Zestawienie to przygotowali eksperci porównywarki ubezpieczeń rankomat.pl. Przedstawia ono miasta, w których jest najwięcej pojazdów mechanicznych na 1000 mieszkańców. Tworząc ranking specjaliści portalu ubezpieczeniowego uwzględnili samochody osobowe, ciężarowe i motocykle zarejestrowane w 66 miastach Polski na prawach powiatu.

Wybrane najbardziej i najmniej zmotoryzowane miasta i województwa w Polsce prezentujemy w galerii:

Wyniki są zaskakujące, bo niemal 300-tysięczny Białystok znalazł się dopiero na początku szóstej 10. Nieco wyżej zostały sklasyfikowane dwa inne podlaskie miasta (obydwa ponadsześćdziesięciotysięczne): Łomża i Suwałki (odpowiednio 55. i

Czytaj również: Top 10 najtańszych samochodów na sprzedaż w województwie podlaskim [21.03.2020]

Na samym szczycie zestawienia znalazł się Przemyśl (miasto 60-tysięczne), w którym na każdy 1000 mieszkańców przypadają 954 pojazdy, czyli niewiele brakuje do sytuacji idealnej, gdy każdy będzie jeździł jakimś pojazdem. W Białymstoku jeszcze długo nam to nie grozi, bowiem przegrywamy z Przemyślem różnicą 368 aut/1000 osób. Rankingowy wynik stolicy Podlaskiego to 586 pojazdów/1000 mieszkańców. Z jednaj strony można się z tego cieszyć, bo mniej pojazdów to m.in. mniejsze korki, ale z drugiej oznacza to np. że jesteśmy społecznością mniej zamożną.

Dodajmy, że drugim miastem (mniej o 17 pojazdów) pod względem zmotoryzowania jest Poznań. Na przeciwległym biegunie znalazł się Wałbrzych (ponad 111 tys. mieszkańców) z wynikiem 391 aut/1000 osób, który znacząco wyprzedza inne śląskie miasto - Chorzów (539 aut).

Czytaj również: TOP 15 najdroższych samochodów na sprzedaż w województwie podlaskim. Ceny przekraczają milion złotych! [ZDJĘCIA]

Identyczny ranking specjaliści rankomt.pl przygotowali dla województw. Tyle że tu jest jeszcze mniej powodów do dumy, a właściwie ich brak. Gdyby jednak uwzględnić tylko motocykle mielibyśmy 10. lokatę (40,3 szt./1000 osób). W przypadku ciężarówek spadamy o trzy oczka w wynikiem 87/1000.

Najbardziej zmotoryzowanym województwem w Polsce jest (oczywiście) mazowieckie, które minimalnie wyprzedza Wielkopolskę.
Źródło: rankomat.pl

Nowe mandaty od straży miejskiej

Wideo

Komentarze 3

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

F
FederacjaZielonych.pl

Istnieje także kryterium wypadków: gdy na skrzyżowaniu zdarza się spora liczba wypadków charakterystycznych dla braku sygnalizacji (zderzenia boczne i skośne, najechania na pieszego); do analizy należy wziąć okres minimum 12 miesięcy (zalecany okres to 36 miesięcy). http://www.drogowiec.pb.bialystok.pl/referaty/sygnalizacja.htm

Zwracam się o bezpłatną informację publiczną - przesłanie wszelkiej dokumentacji dotyczącej Zintegrowanego Systemu Sterowania Ruchem (koszty, faktury, umowy, opisy, cele wprowadzenia, osiągnięte wskaźniki po realizacji).

Składam wniosek do Komisji Rewizyjnej Rady Miasta Białystok o rozpatrzenie sprawy wydatkowania około 30 mln zł dotyczącego Zintegrowanego Systemu Sterowania Ruchem, wobec braku pozytywnych efektów poprawy płynności ruchu, a wręcz jego spowolnienie, utrudnienie (szczególnie w nocy w godzinach 22-6), brak "zielonej fali", brak wykorzystania systemu zdjęć kierowców przejeżdżających wybranych 5 skrzyżowań na czerwonym świetle z powodu zmiany przepisów, w kontekście prawdopodobnie ustawionego przetargu pod firmę Siemens, znaną z łapówek przy pozyskiwaniu zamówień publicznych (m.in. skazanie prezesa firmy w Niemczech).

21.02.2017: brak reakcji Maciej Biernacki (był wtedy w PO) przewodniczący Komisji Infrastruktury Rady Miasta Białystok https://www.youtube.com/watch?v=iWraWL_P6A8

Miasta bez znaków i świateł: bezpieczniej i szybciej! Na skrzyżowaniach obowiązuje zasada: "pierwszeństwo ma nadjeżdżający z prawej". Jeździ się wolniej, jednak wcale to nie znaczy, że przebycie tej samej trasy trwa dłużej. "Wcześniej potrzebowałem na dojazd z domu do pracy 20 minut, teraz 10 minut" - mówi Lars Kanten. Znikła agresja wśród kierowców. Nikt na nikogo nie trąbi, dzięki temu systemowi oszczędza się czas i pieniądze=znak drogowy w Holandii kosztuje 350 euro, a roczne utrzymanie sygnalizacji świetlnej to 15 tys. euro. Drahten to 43-tysięczne holenderskie miasteczko położone przy autostradzie Amsterdam-Groningen. http://motoryzacja.interia.pl/hity_dnia/news/znaki-wcale-nie-sa-potrzebne,820852

w
www.Koncerty.Bialystok.pl

Biernacki=korki=Siemens=korupcja? Co za złodziejska pr O PO zycja:( Opłaty za odpady według wody w Warszawie (na razie uchylone, bo sprzeczne z prawem) wychodzą miesięcznie 50 zł od 1 osoby (100 zł za 2 osoby, 150 zł za 3 osoby, 200 zł za 4 osoby itd.).Skoro to „nie metry produkują odpady”, tym bardziej litry wody:( To ma być kara za np. mycie słoików, czy pojemników do segregacji? Wystarczyłoby wprowadzić kaucje np. 1 zł przy zakupie, 2 pojemniki na odpady suche i mokre i np. wszystkie puste opakowania trafiałyby z powrotem do sklepów i recyklingu. Najlepszy system: 2 pojemniki: odpady mokre (żywnościowe, do kompostowania) i suche (pozostałe = do segregacji, odzysku). Przemieszanie śmieci powoduje ze surowce do odzysku są brudne i zniszczone. Gdyby np. była kaucja za różne opakowania jak np. butelki, ludzie odnosili by je z powrotem do sklepów np. jak puszki - dużo ludzi zbiera puszki, bo to się im opłaca (3 zł za kg). „W takiej Danii np. kupujesz piwo, Colę itp. po czym idziesz z butelką do dowolnego sklepu i tam wrzucasz butelkę do automatu, a ten nalicza Ci ile kasy masz do odbioru w kasie. Proste jak budowa cepa. Warunek jeden na opakowaniu musi być kod kreskowy, opakowanie nie może być pogniecione. I proszę znaleźć walające się puszki czy butelki. U nas jak kiedyś - czy ktoś pamięta problem butelek na mleko”. Obecnie w sklepie przyjmą od Ciebie butelkę po piwie tylko wówczas gdy kupiłeś je w danym sklepie.” Kompostowanie i segregacja jest lepsza od spalania śmieci, także jeśli chodzi o wirusy podczas epidemii (giną podczas kompostowania), a nie powoduje raka od spalania plastików!

Sygnalizacja drogowa paraliżuje Białystok - 21.02.2017: brak reakcji Maciej Biernacki (PO) przewodniczący Komisji Infrastruktury Rady Miasta Białystok https://www.youtube.com/watch?v=iWraWL_P6A8

Składam wniosek o rozpatrzenie sprawy wydatkowania około 30 mln zł dotyczącego "Zintegrowanego Systemu Sterowania Ruchem", wobec braku pozytywnych efektów poprawy płynności ruchu, a wręcz jego spowolnienie, utrudnienie (szczególnie w nocy w godzinach 22-6), brak "zielonej fali".

Ponieważ sygnalizacja drogowa w godzinach nocnych (22-6) w Białymstoku nie działa w większości skrzyżowań w sposób dynamiczny/akomodacyjny, dostosowując się do ruchu pojazdów, wymuszając nieuzasadnione oczekiwanie pojazdów na przejazd przy pustych dojazdach z innych kierunków, co powoduje hałas, emisję zanieczyszczeń oraz zmęczenie kierowców i lekceważenie znaków drogowych powodujące potencjalne niebezpieczne zachowana, przypominamy, że zadaniem sygnalizacji drogowej nie jest hamowanie i spowalnianie oraz utrudnianie ruchu, lecz poprawa płynności ruchu i zwiększenie przepustowości ulic. Każde zatrzymanie i ruszenie pojazdu pochłania ilość paliwa równoważną do przejechania około 1 km.

Przykładowo przejechanie trasy osiedle Zielone Wzgórza - poczta ul. Warszawska zajmuje w godzinach 22-6 około 10 minut około 15 minut nieuzasadnionych postojów na kolejnych pustych skrzyżowaniach o tej porze sterowanych niepotrzebnie sygnalizacją drogową, co powoduje hałas, emisję zanieczyszczeń oraz zmęczenie kierowców. Szczególnie ważne jest to przy ruchu pojazdów typu tir. W godzinach 22-6 przy małym natężeniu ruchu sprawniejsze jest wyłączenie sygnalizacji drogowej i kierowanie ruchem przy pomocy istniejących znaków drogowych określających pierwszeństwo przejazdu.

Dlatego za uzasadnione uznaje się działanie sygnalizacji drogowej dopiero przy dużym natężeniu pojazdów (1500-2000 pojazdów na godzinę) lub gdy czas oczekiwania na przejazd spowodowany ruchem pojazdów z innych kierunków przekracza 3 minuty, lub długość kolejki pojazdów oczekujących na zmianę kierunku ruchu jest większa od 10 pojazdów.

w
www.i.Bialystok.pl

I zamiast kolei miejskiej http://federacjazielonych.blogspot.com/p/projekt-biaostocka-kolej-miejska.html są rekordowe korki i „pseudoobwodnice” przez miasto (zamiast prawdziwe poza miastem) i tiry dalej jeżdżą przez miasto? A gwarancja na te drogie drogi to tylko 3-7 lat by szybko zarobić na ich remoncie? Czemu prywatne autostrady mają po 20 lat gwarancji? Pseudoobwodnice: brak ekranów, tiry, korki Trasa zaprojektowana na 120 km/h, ograniczenie do 70 km/h. Bez problemu znajdzie się przekraczających prędkość o 50 km/h, wystarczy po kolei wystawiać mandaty "Przełożony jest wściekły na swoich podwładnych, że wypisują "tylko cztery i pół mandatu na łeb", mężczyzna chce, żeby wypisywali więcej, "17 na głowę. Bez problemu znajdzie się przekraczających prędkość o 50 km/h, wystarczy po kolei wystawiać mandaty "Przełożony jest wściekły na swoich podwładnych, że wypisują "tylko cztery i pół mandatu na łeb", mężczyzna chce, żeby wypisywali więcej, "17 na głowę”

„Polski asfalt, pod względem używanych materiałów, w żadnym przypadku nie różni się od stosowanego na Zachodzie - twierdzi na łamach dziennika "Metro" dr. inż. Paweł Mieczkowski z Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego. Według niego dziurom na naszych drogach winny jest... kalendarz. „Problem nie w tym, co się na drogi kładzie, ale kiedy - wyjaśnia naukowiec. - Z grubsza polski kalendarz robót drogowych wygląda tak: wiosną rozpoczyna się procedurę przetargową, która kończy się późnym latem. Zleceniodawca naciska na firmę, by roboty rozpoczęła jak najszybciej, więc prace ruszają jesienią, zaś warstwę ścieralną asfaltu kończy się kłaść przy pierwszych mrozach. I to jest właśnie przepis na dziury. Warstwa ścieralna asfaltu powinna być kładziona wiosną lub latem, bezwzględnie przy dodatnich temperaturach i przy bezwietrznej i bezdeszczowej pogodzie - mówi Mieczkowski.” https://moto.wp.pl/wine-za-dziurawe-drogi-ponosi-kalendarz-6066975503832193a

Budimex asfaltuje przy wilgoci i przymrozkach, by pękający asfalt wymagał remontów? https://youtu.be/lq1bX0sp-Lw

17.02.2019 Białystok budowa Trasy Niepodległości węzeł drogowy ul. Armii Krajowej osiedle Leśna Dolina: sobota godz. 2 w nocy: Prognoza pogody na sobotę/niedzielę 16-17 luty 2019: „pojawi się słaby mróz - ok. -3; -1 stopni”

Dlaczego Urząd Miasta w Białymstoku dalej planuje odciąć dojazd do sklepu i sal bankietowych Promenada państwa Bzura przy ul. Wiklinowej 10 ekranami akustycznymi, które spowoduja przekierowanie hałasu z zakładu kamieniarskiego na domy mieszkalne zamiast chronić przed hałasem z ulicy, podczas gdy np. Tor Wschodzący Białystok dalej nie ma ekranów akustycznych, na skutek czego hałas z toru słychać nawet w odległości 2,5 km w Parku Konstytucji 3 Maja przy Filharmonii na ul. Podleśnej, akcencie ZOO?

O sprawie: http://www.polsatnews.pl/wideo-program/panstwo-w-panstwie-urzednicza-demolka_6713437/

Dodaj ogłoszenie