Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

MPK Ostrołęka. Cena gwarantowana nie uchroniła przed podwyżką

(jul)
Przedsiębiorstwo zagwarantowało, że cena za wywóz nieczystości nie zmieni się przez  24 miesiące.
Przedsiębiorstwo zagwarantowało, że cena za wywóz nieczystości nie zmieni się przez 24 miesiące. sxc.hu
Firma zapewniała, że przez dwa lata nie będę płacił więcej za śmieci, jednak słowa nie dotrzymała - mówi pan Marcin.

Pan Marcin w maju ubiegłego roku podpisał z firmą MPK z Ostrołęki umowę na wywóz śmieci.

Przedsiębiorstwo zagwarantowało, że cena za wywóz nieczystości nie zmieni się przez 24 miesiące. - Tymczasem 31 grudnia ubiegłego roku dostałem zawiadomienie, że czeka mnie podwyżka. Firma zapowiedziała wzrost ceny o 50 procent - napisał do nas Czytelnik.

I jako dowód przesłał kopię umowy z ostrołęckim przedsiębiorstwem. Pan Marcin czuje się oszukany. Według niego, firma nie dotrzymała umowy i złamała przepisy. Czytelnik chciałby też wyjaśnić co oznacza zapis "niezmienność ceny przez 24 miesiące".

O wyjaśnienie sprawy poprosiliśmy Jarosława Brzozowskiego, miejskiego rzecznika praw konsumenta w Białymstoku, który zapoznał się umową pomiędzy panem Marcinem a firmą MPK.

- Mam wątpliwości co do pisma zleceniobiorcy z 21 grudnia 2011 roku. Czy traktować je jako aneks do umowy czy spełnienie zobowiązania o powiadomieniu klienta o podwyżce - zastanawia się Jarosław Brzozowski.

Według rzecznika praw konsumenta, roszczenie MPK, jest niezasadne. - Podwyżka nie dotyczy konsumenta Do końca trwania umowy klienta nie obowiązują nowe, wyższe stawki za wywóz śmieci - wyjaśnia Brzozowski.

Dodaje, że jeśliby klient otrzymywał rachunki wyższe, czyli niezgodne z umową, to powinien wpłacić niższą kwotę - ustaloną w umowie.

- Jeśli według firmy konsument będzie musiał płacić więcej, to spór niech rozstrzygnie sąd. W mojej ocenie zakończy się on na korzyść klienta - dodaje Brzozowski.

Ryszard Ciruk, dyrektor oddziału MPK w Białymstoku, jest zaskoczony. - Robimy wszystko, by nasi klienci byli usatysfakcjonowani. Są różne umowy, i różne obowiązują w nich zasady. Być może zaszła pomyłka. Jeśli ten pan do nas się zgłosi, znajdziemy sposób, by był zadowolony - zapewnił dyrektor Ciruk. Poinformowaliśmy go też o opinii rzecznika praw konsumenta.

Ryszard Ciruk zaapelował, by wszyscy klienci, którzy dostali pismo powiadamiające o podwyżkach wbrew umowie, zgłosili się do MPK.

Czytaj e-wydanie »

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny