Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Logo - używamy znaku słońca. Nadal

Aneta Boruch
Władze Białegostoku na razie nie mają zamiaru rezygnować z posługiwania się żółto-czerwonym słońcem jako symbolem miasta.
Władze Białegostoku na razie nie mają zamiaru rezygnować z posługiwania się żółto-czerwonym słońcem jako symbolem miasta.
Wrzawa wokół logo Białegostoku nie cichnie. Sprawą nawet zainteresowały się zagraniczne serwisy dotyczące public relations, odkąd wyszło na jaw, że logo jest podobne do znaku graficznego gejów z Nowego Jorku. Ale miasto nie ma zamiaru ze znaczka rezygnować. Przynajmniej na razie.

Do czasu ewentualnego uchylenia znaku przez radę miejską logo jest obowiązującym znakiem miasta - mówi Urszula Sienkiewicz-Nogal, rzeczniczka urzędu miejskiego. - Dlatego go nadal używamy.

Gaycenter zdecyduje za parę dni

Władze Białegostoku na razie nie mają zamiaru rezygnować z posługiwania się żółto-czerwonym słońcem jako symbolem miasta. Dlatego urząd zamówił noworoczną reklamę w gazetach. Prezydent z przewodniczącym rady miejskiej składają życzenia mieszkańcom na Nowy Rok. A nad nimi jest kontrowersyjne logo, które okazało się łudząco podobne do symbolu gejowskiej organizacji z Nowego Jorku.

Nasze słoneczko przygotowała Grupa Eskadra z Krakowa. Twierdzi, że to jej autorski projekt. Jej szefowie podobieństwa z "gejowskim" logo widzą, ale twierdzą, że to nie jest plagiat.

Ale z tej sprawy robi się już awantura światowa. Donoszą o niej nie tylko media i internetowe serwisy polskie, ale i zagraniczne. Niektóre określają aferę już jako "PR-ową katastrofę".

Nowojorskie Gaycenter już wie, że Białystok posługuje się podobnym do ich symbolu znakiem. Przedstawiciele tej organizacji zapowiedzieli w lokalnej "Gazecie Wyborczej", że pod koniec tygodnia poinformują, czy autor znaku lub organizacja podejmą w tej sprawie kroki prawne.

Tymczasem w Internecie zaczął się ruch. Jeden z użytkowników zarejestrował dwie domeny: gaystok.pl oraz gejstok.pl. Obie tego samego dnia: 30 grudnia. Czyli wtedy, gdy już wszystkie serwisy telewizyjne podały informację o logo naszego miasta.
Próbowaliśmy się skontaktować z firmą w Bielsku-Białej, która rejestrowała oba adresy. Bez skutku. Na obu stronach są linki do różnych innych serwisów internetowych. To znany sposób na zarabianie w Internecie.

Nowych gadżetów nie będzie

A miasto czeka. Na razie na dwie ekspertyzy z prawa autorskiego. Mają one dać odpowiedź na pytanie, czy doszło do plagiatu. Od nich będą też zależały dalsze działania reklamowe miasta. - Do czasu rozstrzygnięcia przez ekspertów nie będą zamawiane nowe materiały promocyjne - mówi Sienkiewicz. - Ale te, które już są, będą wykorzystywane.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny