Łapy pozostaną jednak bez logo. Nie zgodzili się na nie radni

Magda Ciasnowska
Magda Ciasnowska
Agencja reklamowa przygotowała grafiki, a mieszkańcy, po dwóch turach głosowania, wybrali tę, która miała stać się logiem gminy. Radni odrzucili jednak projekt uchwały.

Do połowy marca mieszkańcy Łap mogli głosować na jeden z trzech projektów graficznych opracowanych przez agencję reklamową. Logo gminy miało być wykorzystywane w działaniach promocyjnych, reklamowych, korespondencyjnych oraz popularyzacyjnych.

Dwie tury

W pierwszej turze głosowania na logo gminy, wszystkie trzy projekty otrzymały niemal identyczną ilość głosów, dlatego przedłużono głosowanie o kolejne dwa tygodnie. Łącznie w obu turach głosowania oddano 125 głosów, w tym 109 głosów ważnych i 16 nieważnych. Propozycja logo nr 1 otrzymała 30 głosów, propozycja logo nr 2 – 44 głosy i propozycja logo nr 3 – 35 głosów.

I to właśnie projekt nr 2, który zdobył największą liczbę głosów, miał zostać logiem Łap. Tak się jednak nie stanie.

Burzliwa sesja

Projektem uchwały w sprawie ustanowienia logo gminy, podczas sesji zajmowali się radni. U części z nich, temat logo wzbudził wiele emocji. Władzom gminy zarzucono brak konsultacji z nimi podczas całego procesu tworzenia loga. Skrytykowano też jego walory estetyczne.

- Widać że kierownictwo urzędu ma słaby gust, przedstawiając takie loga mieszkańcom. Mi byłoby wstyd dawać takie propozycje - mówił Piotr Łapszko, radny gminy, odnosząc się do przeczytanych w Internecie opinii mieszkańców.

Pojawiła się również kwestia, że warto byłoby zaproponować stworzenie takiego loga nie agencji, a artystom związanych z Łapami.

- Wolałabym tryb procedowania związany z ogłoszeniem jakiegoś konkursu na logo gminy. Te środki, które poszły na realizację umowy, mogły by zostać przeznaczone dla mieszkańców, którzy w nim zwyciężyli - przyznała Emilia Malinowska, radna gminy - Trochę szkoda, że zostało to zlecone jakieś firmie z Rzeszowa, która zapewne po raz pierwszy słyszała o naszej gminie.

Projekt uchwały ostatecznie odrzucono. Było 11 „przeciw” przy 10 głosach „za”.

Opracowanie logo przez agencję reklamową kosztowały gminę łącznie prawie 4,3 tys. złotych.

Zobacz też:

Polacy pracują najciężej w Europie. Są wyniki badania WHO

Wideo

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Ł
Łukaszek

Jak będzie więcej tak merytorycznych (haha) artykułów, to się chyba nawet zarejestruje. Od razu uśmiech gości na mej twarzy.

Dodaj ogłoszenie