Grażyna Ożarowska nigdy nie pracowała u kogoś na etacie. – Chyba wynika to z mojego charakteru. Zawsze chciałam coś sama robić, sama coś tworzyć, od początku budować – mówi pani Grażyna.
Wcześniej, przez lata prowadziła hurtownię kosmetyczną. Po rozstaniu się ze wspólnikami szukała pomysłu na przyszłość.
– Pomyślałam: jestem kosmetologiem. Dlaczego by nie wykorzystać swoich umiejętności. Tym bardziej, że wiedziałam dokładnie, czego na białostockim rynku brakuje – mówi.
Postanowiła otworzyć taki gabinet kosmetyczny, jaki sama chciałaby odwiedzić. – Zależało mi, by wszystko było na wysokim poziomie. To miał być salon dla klientów specyficznych, indywidualnych, żeby wszyscy wiedzieli, że trafią w dobre ręce i będą czuli się tu bezpiecznie – mówi.
Zaczęła od skompletowania kadry. Do współpracy namówiła znajomych, ale też fachowców, z których usług wcześniej korzystała sama – jako klientka. Umówili się, że każdy założy działalność gospodarczą i firmę poprowadzą wspólnie. Oni zajmują się klientkami, pani Grażyna jest od spraw papierkowych, rozmów z klientami i dostawcami, od promocji i reklamy.
Wspólnie znaleźli lokal. Akurat powstawała Galeria M.
– To galeria typowo usługowa, a nam zależało, by klient miał wszystko w jednym miejscu.
Do zaprojektowania wnętrza zatrudnili architekta – chcieli, by było naprawdę elegancko.
Zobacz: Im się udało: Salon Urody KaBe
– Chciałam, by był to gabinet XXI wieku w każdym calu. Takie małe SPA w centrum miasta – zapewnia pani Grażyna. Bardzo im zależy, by klient do nich wracał. Dlatego nie wyobrażają sobie, by wyszedł od nich niezadowolony.
– Oprócz typowych kosmetycznych i fryzjerskich usług, naszym klientkom proponujemy również szkolenia. I to nie tylko tym, które chcą pracować w tym zawodzie, ale też dla tych, które chcą przejść metamorfozę i nauczyć się malować, układać sobie włosy – wymienia pani Grażyna.
Można tu też skorzystać z bezpłatnej porady: jak pielęgnować skórę, jakie zabiegi można sobie robić w domu, jak dobrać sobie odpowiedni kosmetyk – do pielęgnacji skóry, ciała, włosów, paznokci, stóp.
Gabinet cieszy się popularnością, ale oni nie spoczywają na laurach. Cały czas myślą o rozwoju, o tym, co nowego można jeszcze zaproponować klientkom.
– Myślimy np. o organizowaniu sesji fotograficznych. Albo o nietypowych formach reklamy: o kuponach rabatowych wspólnie z siłownią, solarium czy kuponach upominkowych, które będą sprzedawane np. w drogeriach – planuje pani Grażyna.
Rady dla początkujących
- Myśl jest energią – wierz w to, co robisz. Bądź do tego optymistycznie nastawiony.
- Uparcie dąż do wytyczonego celu. Nie poddawaj się nawet w ciężkich momentach.
- Stawiaj na jakość. Pamiętaj, że najlepszą reklmą jest poczta pantoflowa. Ale nie zapominaj też o tradycyjnej reklamie.
- Przygotuj się do otwarcia działaności, przejrzyj przepisy i działaj zgodnie z nimi.
- Gdy będziesz wybierać branżę, pomyśl, co lubisz robić. Jesli nie masz do czegoś serca, to pewnie ci nie wyjdzie. Zastanów się, w czym czułbyś się dobrze, bezpiecznie, czy lubisz ludzi.
- Starannie dobierz personel. Musi być zgrany i niezawodny w każdej sytuacji.
Komu się udało
„Im się udało” to cykl, w którym prezentujemy ciekawych ludzi i ich sposób na życie. Jeżeli prowadzisz firmę, stworzyłeś coś z niczego, odniosłeś sukces zawodowy – podziel się z nami i Czytelnikami swoją receptą na powodzenie i satysfakcję w interesach.
Kontakt: Tel. 85 748 96 59, e-mail: [email protected]
Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?