W tej chwili zaawansowanie prac wynosi ok. 88 procent. Wykonano już nawierzchnię trasy głównej z betonu cementowego oraz większość elementów odwodnienia drogi - mówi Rafał Malinowski, rzecznik Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Białymstoku.
Obecnie drogowcy umacniają skarpy nasypów i wykopów, trwają roboty bitumiczne na obiektach mostowych, prowadzone są prace porządkowe i wykończeniowe.
To oznacza, że budowa drugiej nitki obwodnicy Szczuczyna i poszerzanie istniejącej jezdni o pas awaryjny powoli zbliża się ku końcowi.
- Ukończenie robót zasadniczych i uzyskanie pozwolenia na użytkowanie planowane jest na maj 2020 roku - dodaje rzecznik GDDKiA w Białymstoku.
Obwodnica Szczuczyna powstała kilka lat temu jako droga jednojezdniowa. W 2018 roku temu rozpoczęła się budowa drugiej nitki, która połączy się z istniejącym już dwujezdniowym węzłem Szczuczyn. To ważna inwestycja, bo powstaje w ramach S61 i międzynarodowej trasy Via Baltiki.
Ta przebiega przez województwo mazowieckie, podlaskie i warmińsko–mazurskie. Co ważne, cały podlaski odcinek S61 ma już wykonawców. Poszczególne fragmenty albo są w budowie, albo są projektowane.
Lada moment rozpocznie się budowa pierwszej części obwodnicy Łomży. Chodzi o fragment od węzła Łomża Południe do węzła Łomża Zachód. Będzie to ok. 7,2 km dwujezdniowej drogi ekspresowej z nawierzchnią betonową i z dwoma pasami ruchu. W ramach inwestycji powstanie 14 wiaduktów, most oraz przejście dla zwierząt.
TU ZOBACZ:
TU OGLĄDASZ: Budowa drogi Via Baltica, Łomża
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?