Zakończyła się ósma edycja Ekonomicznego Uniwersytetu Dziecięcego organizowana w murach Politechniki Białostockiej, na Wydziale Inżynierii Zarządzania. Pomimo trudnej sytuacji związanej z pandemią grupa nastolatków zmierzyła się z niełatwymi zagadnieniami związanymi z ekonomią. W tym samym czasie ich rodzice i opiekunowie wzięli udział w wykładach z zakresu wychowania i kształtowania postaw u najmłodszych.
Młodzi studenci uczestniczący w EDU, mieli okazję wziąć udział w konkursie polegającym na opracowaniu kampanii promocyjnej wymyślonego przez studentów produktu. Młodzi ekonomiści w swoich projektach musieli uwzględnić sześć tak zwanych obszarów kampanii promocyjnej: wybór odbiorców – adresatów kampanii promocyjnej, określenie celów promocji, wyznaczenie budżetu promocji, wybór instrumentów promocyjnych, przygotowanie i realizacja przekazu promocyjnego oraz pomiar skuteczności kampanii promocyjnej. Kreatywność i innowacyjność młodych ekonomistów została oceniona przez Kapitułę Konkursu, w skład której weszli wykładowcy EUD – dr Łukasz Nazarko, dr Joanna Szydło, dr Izabela Stalończyk oraz dr Marta Jarocka. Kapituła wyłoniła trzy zwycięskie projekty:
- Miejsce 1. Makal Aleksandra (kampania promocyjna pierzgi pszczelej u-Ol-e),
- Miejsce 2. Dawidziuk Jakub (kampania promocyjna pudełkowego domu),
- Miejsce 3. Kitlas Maja (kampania promocyjna zegarka teleportacyjnego).
Po raz pierwszy zostali również wyłonieni zwycięzcy testu wiedzy ekonopedycznej w semestrze letnim 2020/2021. W Białymstoku nagrodę (tablet graficzny) odebrała Gabriela Sadowska.
Politechnika Białostocka dołączyła do ogólnopolskiego projektu EDU cztery lata temu. Inicjatywa prowadzona jest przez Fundację Promocji i Akredytacji Kierunków Ekonomicznych we współpracy z lokalnymi partnerami – najlepszymi polskimi wyższymi uczelniami ekonomicznymi. W tym gronie jest Politechnika Białostocka.
Projekt Ekonomicznego Uniwersytetu Dziecięcego działa w systemie semestralnym, gdzie każdy semestr nauki obejmuje sześć spotkań, trwających po dwie godziny lekcyjne. Bezpłatne zajęcia – składające się z wykładów i części warsztatowej – prowadzone są przez nauczycieli akademickich oraz ekspertów. W ramach EUD są także przewidziane wykłady dla rodziców, które prowadzone są równolegle z zajęciami dla dzieci. Służą jako wsparcie i umożliwiają pozyskanie nowej użytecznej wiedzy niezbędnej do odpowiedzialnego wkraczania w świat ekonomii wspólnie z dzieckiem.
Kolejna edycja EDU już pod koniec roku. Rekrutacja rozpocznie się w październiku.
Zobacz też:
Uwaga na Instagram - nowe oszustwo
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?