Dwanaście firm chce budować ul. Kleeberga

(jsz)
Ulica Kleeberga czeka na przebudowę
Ulica Kleeberga czeka na przebudowę Wojciech Wojtkielewicz
Najtańsza została wyceniona na niespełna 107 mln zł, a najdroższa - 147 mln zł. Wszystkie zaproponowane kwoty są wyższe od tej, jaką miasto założyło w swoim kosztorysie.

- W swojej wycenie nie ujmowaliśmy przebudowy sieci wodociągowej i kanalizacyjnej - przyznaje Janusz Ostrowski, dyrektor Zarządu Dróg i Inwestycji w białostockim magistracie. - Chcemy natomiast, by odpowiadał za to generalny wykonawca, bo to znacznie usprawni budowę. Pieniądze za to zwrócą nam Wodociągi Białostockie. Być może to one będą od razu opłacać faktury - forma rozliczania jest do uzgodnienia.

Drugi powód rozbieżności to konieczność zastosowania dość kosztownej konstrukcji pod drogę. Ma to związek z tym, że teren jest podmokły.

- Pewnych rozwiązań, droższych niż przy pozostałych odcinkach trasy generalskiej nie braliśmy pod uwagę - mówi dyrektor Ostrowski.

Zapewnia jednak, że na zakres prac przewidzianych w tym roku pieniędzy w budżecie wystarczy. Nie powinno z tym być problemu także w przyszłym roku.

Miasto chce rozstrzygnąć przetarg jak najszybciej tak, by wprowadzić wykonawcę na plac budowy już w przyszłym miesiącu.
Prace potrwają zaś do września przyszłego roku.

Ulica Kleeberga to już ostatni odcinek trasy generalskiej. Jej standard ma być taki sam, jak ulic Andersa czy Maczka. Będą więc po dwa pasy ruchu w każdą stronę, oświetlenie, chodniki i ścieżki rowerowe.

W planie jest także budowa estakady nad skrzyżowaniem z ul. Narodowych Sił Zbrojnych oraz nowego skrzyżowania u zbiegu ulic Przędzalnianej i Kołłątaja. Ten standard skończy się jednak przed wiaduktem nad torami kolejowymi. Dalej, aż do skrzyżowania z ul. Jana Pawła II nadal będzie po jednym pasie ruchu w każdą stronę.

Wspomniany teren leży już poza granicami miasta i inwestycje na nim należą do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Miasto opracowało jednak koncepcję, która obejmuje również przebudowę ul. JP II. Zamierza się też ubiegać o unijne dofinansowanie na ten cel.

Czytaj e-wydanie »

Motoryzacja do pełna! Ogłoszenia z Twojego regionu, testy, porady, informacje

Wideo

Komentarze 7

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

m
miskoziolek
Ciekawe czy beda erkrany od ogrodkow dzialkowych i czy Zustand wielkie brzozy ?
Tupolew przyleci i pościna brzozy
G
Gość
Ciekawe czy beda erkrany od ogrodkow dzialkowych i czy zostaną wielkie brzozy ?
E
Edi
Ciekawe czy beda erkrany od ogrodkow dzialkowych i czy Zustand wielkie brzozy ?
D
Dudek
W skrobaku trwa akcja ,, wygraj szefie coś jeszcze to nie pojedziem za Ufę" żeby tylko nie skończyło się jak z szefem Eurowji podlaskiej. Cena 106mln....= 8,5 mln straty.
m
mikin
"Pieniądze za to zwrócą nam Wodociągi Białostockie. Być może to one będą od razu opłacać faktury – forma rozliczania jest do uzgodnienia." - to oznacza że zaplacą wszyscy mieszkańcy w podatku zawartym w wodzie i ściekach. Cena tych mediów jest celowo zawyżana aby można było finansować rózne zachcianki budowlane . Pieniądze z podatków na to przeznaczone jak wiemy przejada potężna administracja zatrudniająca już prawie wszystkich w mieście zwoleniików wladz.
M
Mega
Standardowo... nagrody + łapówki, a za resztę będzie asfalcik.
UE powinna wstrzymać wszystkie tego typu dofinansowania za przekręty przy przetargach - nie tylko na asfalcie kręcą lody, tymi "parawanami" też powinno zainteresować się ABW.
c
ciekawy jestem
a moze ktos powiedzieć ile to miasto przewidywalo zaplacic za budowe tej drogi?
Dodaj ogłoszenie