MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Droga S16. Przetarg na budowę odcinka Krynice-Knyszyn. To trasa Via Carpatia na północny- zachód od Białegostoku

wal
Opracowanie:
Obecna droga krajowa dk65 na odcinki za Krynicami w stronę Knyszyna
Obecna droga krajowa dk65 na odcinki za Krynicami w stronę Knyszyna T.Maleta
Białostocki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad ogłosił przetarg na wyłonienie wykonawcy odcinka S16 Knyszyn – Krynice. Ten niespełna 9-kilometrowy fragment trasy połączy w przyszłości drogi ekspresowe S16 i S19 w rejonie Białegostoku (na północny-zachód od miasta). Program Inwestycyjny na ten odcinek uzgodniono 19 lipca 2023 r.

Droga ekspresowa S16 pomiędzy Ełkiem a Knyszynem została wpisana Rozporządzeniem Rady Ministrów z 19 maja 2016 r. do sieci dróg ekspresowych w Polsce. Obecnie trwają nad nią prace planistyczne związane z wyborem najkorzystniejszego wariantu. Tego typu prace dla odcinka Knyszyn – Krynice zakończyły się wcześniej, za sprawą wykorzystania decyzji środowiskowej wydanej w grudniu 2015 roku (ostatecznej od lutego 2016) na wówczas jeszcze przygotowywany fragment S19 Korycin – Knyszyn – Dobrzyniewo – Choroszcz (obecnie węzeł Białystok Zachód). Program Inwestycyjny na odcinek S16 Knyszyn – Krynice uzgodniono 19 lipca 2023 r.

Startuje S16 w podlaskim na odcinku Krynice-Knyszyn

Rozpoczęty przetarg dotyczy zaprojektowania i budowy odcinka o długości 8,6 km od projektowanego węzła Knyszyn do okolic Krynic, gdzie będzie się ona łączyć z projektowaną drogą ekspresową S19 (planowany węzeł Dobrzyniewo). Dalej wspólnym przebiegiem S16 i S19 poprowadzona jest do węzła Białystok Zachód, gdzie połączy się z drogą ekspresową S8.

Po wyłonieniu wykonawcy w drodze przetargu planujemy podpisanie umowy w pierwszej połowie przyszłego roku. To pozwoliłoby uzyskać decyzje o zezwoleniu na realizacje inwestycji drogowej w 2025 roku i wybudowanie tego odcinka S16 w latach 2025-2028.

Standard S16 na odcinku Krynice-Knyszyn

Odcinek Knyszyn – Krynice będzie budowany w standardzie dwóch jezdni po dwa pasy ruchu o szerokości 3,5 metra wraz z pasem awaryjnym. Obie jezdnie będą oddzielone pasem rozdziału o szerokości co najmniej 5 metrów.

Zaplanowano dziewięć obiektów inżynierskich, w tym: trzy wiadukty, cztery przejścia dla zwierząt oraz dwa przepusty. Rodzaj nawierzchni, z asfaltu czy z cementu, wybierze wykonawca. Droga zostanie wykonana uwzględniając kategorię ruchu KR6 i nośność nawierzchni do 11,5 t/oś.

Drogowy kręgosłup województwa: S16-S19

Obie drogi ekspresowe, S16 Ełk – Białystok jak i S19 Kuźnica – Białystok – Lublin, są realizowane w ramach Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych do 2030 r. (z perspektywą do 2033 r.). Wraz z wprowadzoną 5 września br. do tego programu – drogą ekspresową S8 Knyszyn (Białystok) – Raczki (Suwałki) oraz praktycznie finalizowaną, jeśli chodzi o budowę, drogą S61 Ostrów Mazowiecka – Budzisko, będą razem tworzyć kręgosłup szybkiej i bezpiecznej komunikacji drogowej w województwie podlaskim. Ponadto wyprowadzą tranzyt poza granice miast i miejscowości łącząc region z resztą Polski i Europą. (źródło:gddkia)

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny