Droga Białystok - Kleosin zostanie przebudowana za 43 mln złotych

Marta Gawina
Droga Białystok - Kleosin zostanie przebudowana
Droga Białystok - Kleosin zostanie przebudowana sxc.hu
Polsko-litewskie konsorcjum przebuduje tę trasę. - 6 lipca planujemy podpisać umowę. W ciągu następnych siedmiu dni chcemy przekazać plac budowy - mówi Maria Gawryluk, zastępca dyrektora Podlaskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Białymstoku.

Przetarg na przebudowę 2,3 km drogi wojewódzkiej od Białymstoku, przez Kleosin, do Horodnian wygrało konsorcjum firm Unibep z Bielska Podlaskiego i UAB Siauliu Plentas z Litwy. Złożyło najkorzystniejszą ofertę - około 43 milionów zł. To o 10 milionów mniej niż wynosiła najdroższa propozycja. Jeżeli w ciągu najbliższych dni nie będzie odwołań, umowa z konsorcjum zostanie podpisana 6 lipca.

- Potem w ciągu następnego tygodnia chcemy przekazać plac budowy - podkreśla Maria Gawryluk.

Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich już podpisał umowę z warszawską firmą DRO-KONSULT. To ona wygrała przetarg na nadzór inwestorski. Za swoją pracę otrzyma 544 tysiące zł. Ponad 577 tysięcy zł dostanie natomiast Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów w Mińsku Mazowieckim za obsługę laboratoryjną inwestycji.

Same roboty budowlane na trasie Białystok - Kleosin powinny rozpocząć się pod koniec lipca. Najpierw zostanie zbudowana jezdnia od strony lasu. Na nią będzie przerzucony cały ruch i dopiero wtedy zacznie się budowa drugiej jezdni. - Od 1 sierpnia może rozpocząć się wycinka drzew. Tak przewiduje decyzja środowiskowa - dodaje Maria Gawryluk.

Przebudowa trasy ma zakończyć się w 2013 roku. Przewidziane są dwa wiadukty kolejowe, most i kładka dla pieszych przez rzekę Horodniankę. Główna ulica w Kleosinie zmieni się całkowicie. Do istniejącej jezdni zostanie dobudowana druga, o szerokości 7-8 metrów. Pojawią się ekrany akustyczne i ścieżki rowerowe wzdłuż nowej ulicy. Zaprojektowano również budowę zatoki do kontroli i ważenia pojazdów.

W trakcie robót kierowcy muszą liczyć się z utrudnieniami. - Szczególnie przy pracach na rzece Horodniance. Tu najpierw trzeba będzie zbudować tymczasowy most. Na niego zostanie przerzucony ruch, gdy rozpocznie się budowa nowego mostu - wyjaśnia Maria Gawryluk.

Inwestycja jest współfinansowana z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego. Unijna dotacja wynosi 61 mln zł. Za przebudowę wiaduktu między Białymstokiem a Kleosinem odpowiada miasto.

Czytaj e-wydanie »

Wideo

Komentarze 9

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

l
liliputek

Coś d.....ługo się do tej drogi przymierzali, już w 2010 r. trąbili, że w styczniu będą las ciąć pod drogę. Las jak stał tak stoi. Chyba, że trąbili o następnym styczniu 2012 r., a to była by heca. Teraz trąbią, że już teraz w środku lata będą ciąć, a to chyba nie sezon na wycinkę lasu, czy tylko mi się tak zdaję?

g
gosc
To, z czego ma być wykonana ta droga wynika z specyfikacji istotnych warunków zamówienia (siwz)

Dbajmy o kulturę i poziom dyskusji.

Swoją drogą ciekawe ile wynosiła różnica pomiędzy ofertą zwycięską a drugą

"Złożyło najkorzystniejszą ofertę – około 43 milionów zł. To o 10 milionów mniej niż wynosiła najdroższa propozycja."
G
GŁOS

To, z czego ma być wykonana ta droga wynika z specyfikacji istotnych warunków zamówienia (siwz)

Dbajmy o kulturę i poziom dyskusji.

Swoją drogą ciekawe ile wynosiła różnica pomiędzy ofertą zwycięską a drugą

e
edek z krainy kredek

fik: twoim zdaniem kryterium cenowe zabezpiecza interesy społeczeństwa i niedopuszcza przekrętów ? pamiętaj, ze pod latarnią najciemniej

długi temat do rozważań... nadal utrzymuję swoje zdanie, "matoły z urzędów" nie potrafią przeprowadzan przetargów z innymi kryteriami.

A
Andrew

–„ konsorcjum firm Unibep z Bielska Podlaskiego i UAB Siauliu Plentas z Litwy. Złożyło najkorzystniejszą ofertę – około 43 milionów zł.” - --- Unijna dotacja wynosi 61 mln zł
Różnica dla kogo ?

f
fik

gościu i edku - przy obecnych przepisach każda ekipa, która nie przyjęłaby ceny jako kryterium głównego zostałaby oskarżona o przekręty, łapówki, kombinatorstwo, ustawianie przetargów pod konkretną firmę itp.
się nie dziwcie więc. zmieńcie prawo

e
edek z krainy kredek

ale te procedury w Polsce się śmimaczą...tyle czasu zmarnowanego na pozwolenia, zezwolenia, decyzje...tyle czasu zmarnowanego na odcinek 2,3km.... ŻAL

a co do przetargu....zawsze powtarzam, w polskich urzędach mamy takich FACHOWCÓW, którzy innych kryteriów nie potrafią wpisać a potem egzekwować... wiec wpisują cenę i wybieraja najtańszą...i tak za to nie ponoszą odpowiedzialności w razie przyszłych problemów...

e
elo

napiszcie lepiej o przekrętach przy planach obwodnicy Księżyna..

g
gosc

Najważniejsze kryterium przetargu CENA !
Czyli jak ktoś zbuduje drogę z g_ó_*** , bo najtaniej wygra, i nie ważne, że potem trzeba będzie ja remontować za rok, a za trzy na nowo budować to nie ma to znaczenia ! Ważne, że przetarg został prawidłowo przeprowadzony.

Dodaj ogłoszenie