Kurier Poranny: Myśli Pani, że warto w dzisiejszych czasach angażować przedsiębiorców w kształtowanie społeczeństwa światłego, oczytanego i aktywnego intelektualnie?
Dr Grażyna Klamecka-Roszkowska, rektor WSE: Obserwując zainteresowanie sobotnią ogólnopolską akcją "Narodowe czytanie Pana Tadeusza", widać, jak duże jest zapotrzebowanie naszego społeczeństwa na wydarzenia kulturalne. Działania takie, o charakterze jednorazowym, sporadycznym lub ciągłym, mogą być z powodzeniem inicjowane przez przedsiębiorców. Firmy społecznie zaangażowane niejednokrotnie przecież promują lokalnych artystów, organizują cykliczne konkursy edukacyjne czy też pomagają instytucjom, działającym na rzecz rozwoju kultury i sztuki. Forma działalności zależy nie tylko od menedżerów, ale również od pracowników firmy. Osoby zarządzające powinny pamiętać, że w takich działaniach ważna jest ich spójność i powiązanie z głównymi celami biznesowymi firmy.
Odwiedź serwis poświęcony naszej kampanii społecznej Czytam, więc wiem www.poranny.pl/wiem
Czy firma, która się tak angażuje, czerpie też korzyści dla siebie?
- Do motywów, dla których firmy decydują się prowadzić biznes w sposób społecznie odpowiedzialny, należą m.in. poprawa wizerunku i reputacji przedsiębiorstwa, wykreowanie marki, zajęcie pozycji lidera w branży, wzrost zaufania klientów. Przekłada się to na zwiększenie przychodów, a te z kolei na poprawę wyniku finansowego. Podstawą jest zachowanie równowagi między ekonomią, ekologią i etyką oraz pogodzenie interesów firmy z potrzebami otoczenia. Wskutek światowego kryzysu gospodarczego polscy przedsiębiorcy przeżywają obecnie trudny okres. Jednak firma odpowiedzialna społecznie powinna być nią niezależnie od gospodarczej koniunktury.
Skorzystają inni. Skorzystasz i Ty
Naszą akcję pod hasłem "Czytam, więc wiem" prowadzimy od początku września. Bardzo serdecznie zapraszamy przedstawicieli lokalnego biznesu do współudziału w jej prowadzeniu poprzez fundowanie poszczególnym szkołom kwartalnych pakietów prenumeraty naszych wydawnictw (kwota - zależnie od opcji waha się między 200 a 270 zł). W ten sposób włączalibyśmy Państwa do grona Mecenasów Wiedzy, którzy wspierają rozwój - edukację dzieci i młodzieży oraz działają na rzecz lokalnej społeczności, promując czytelnictwo i tworząc świadome, oczytane społeczeństwo.
W podziękowaniu za ten rodzaj aktywności nazwa firmy - Mecenasa Wiedzy - zostanie wymieniona na stronach internetowych kampanii - www.poranny.pl/wiem i www.wspolczesna.pl/wiem - przez cały czas trwania akcji.
Mecenasów Wiedzy przedstawimy także na łamach "Kuriera Porannego" i "Gazety Współczesnej" oraz wydawnictwa "Wiem. Nauka Polska Świat". Mecenas uhonorowany będzie także dyplomem z podziękowaniami od organizatorów i patronów akcji. Informacja na temat Mecenasa i jego gestu przekazana zostanie również uczniom i ich rodzicom oraz opublikowana będzie na stronie internetowej szkoły, której Mecenas ufunduje prenumeratę. Akcji patronują Podlaski Kurator Oświaty i Wojewoda Podlaski. Medialną opieką akcję otoczyły Polskie Radio Białystok i Telewizja Polska SA Oddział w Białymstoku.
Czytaj e-wydanie »Lokalny portal przedsiębiorcówDołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?