Dobre, znane, nasze

AB
Pięć milionów rocznie przez prawie 10 lat - tyle kosztowało nas wypromowanie marki Łaciate. Ale opłaciło się - cieszy się Edmund Borawski, prezes SM Mlekpol. Łaciate znalazło się w elitarnym gronie 150 najbardziej znanych marek w Polsce

Rzeczpospolita opublikowanym wczoraj ranking najcenniejszych marek w kraju. Wśród nich jest dziewięć z Podlasia.

Szukali, myśleli... Wymyślili

Najdroższa na Podlasiu marka - Mlekovita (18 w rankingu) - istnieje na rynku już od 1991 roku i wcale nie było łatwo ją wymyślić. - Rozpisałem konkurs w gazecie, wpłynęło kilkaset zgłoszeń, ale żadna mi się nie podobała - wspomina Dariusz Sapiński, prezes SM Mlekovita. - Jedno podejście, drugie... czwarte. Wreszcie stworzyliśmy markę Mlekovita z grafikiem z Białegostoku - ja wymyśliłem nazwę, on opracował logo.
Wypromowanie już istniejącej marki trwa długo i niemało kosztuje. - Łaciate (32. pozycja) jest na rynku od 1995 roku, czyli za chwilę będziemy mieli mały jubileusz. Przez ten czas inwestowaliśmy w jakość produktu i jego dystrybucję. Chcieliśmy, żeby Łaciate było dostępne w górach, nad morzem i jeziorami - mówi Edmund Borawski, prezes SM Mlekpol do której należy marka Łaciate. - Średnio rocznie na promocję przeznaczaliśmy około 5 mln zł.

Jakość przede wszystkim

Jednak podstawowym warunkiem powodzenia produktu na rynku jest jego wysoka jakość. - Absolwent (48. na liście) jest przedmiotem naszej szczególnej dumy. Stworzyliśmy tę markę od podstaw, ma już 9 lat. Receptą na sukces jest to co w środku, czyli bardzo wysoka jakość - mówi Henryk Wnorowski, dyrektor handlowy Polmosu Białystok.
Produkty czy nazwy nie odnoszą jednak sukcesu przypadkiem. Zazwyczaj pracuje nad nim cały sztab ludzi. - O sukcesie decyduje żmudna i cierpliwa praca tych, którzy wyrób promują - przyznaje Marek Kosycarz, rzecznik prasowy British American Tobacco. - W przypadku produkowanych w Augustowie papierosów Jan III Sobieski (54. pozycja w rankingu), zadecydował dobrej jakości tytoń, atrakcyjna i dobrze kojarząca się klientom nazwa, efektowne opakowanie.

Mierzą wyżej

Obecność na liście najcenniejszych w kraju to powód do dumy, ale... - Myślę, że 108. miejsce w rankingu nie odzwierciedla rzeczywistej pozycji Żubrówki - uważa Henryk Wnorowski. - Ten produkt jest eksportowany do 40 krajów, a podejrzewamy, że pośrednio trafia na 60 rynków.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie