MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Zbudować własną markę na rynku pracy

Maciej Mituła
Pracę nad kreowaniem własnej zawodowej marki można podzielić na kilka etapów.
Pracę nad kreowaniem własnej zawodowej marki można podzielić na kilka etapów. pixabay
Pojęcie personal brandingu pojawiło się w Polsce na przestrzeni kilku ostatnich lat. Popularny w zachodzie zatacza u nas coraz szersze kręgi.

Ze strategii personal brandingu, stosowanej głównie przez osoby publiczne, warto skorzystać budując swoją pozycję na rynku pracy. Starannie wypracowany wizerunek profesjonalisty pomoże odnieść zawodowy sukces. Należy pamiętać, że najważniejszą zasadą personal brandingu jest wiarygodność. Jeśli zależy nam, żeby być postrzeganym jako profesjonalista w swojej dziedzinie, musimy mieć podparcie w odpowiednim wykształceniu, szkoleniach i doświadczeniu. Ważne są także opinie innych na nasz temat.

Pracę nad kreowaniem własnej zawodowej marki można podzielić na kilka etapów. Po pierwsze należy ustalić w czym jest się dobrym oraz jakie umiejętności warto podkreślać. Budując swój wizerunek powinniśmy opierać się na swoich mocnych stronach. Elementem personal brandingu będzie też umiejętność „sprzedawania siebie”. Nie wystarczy być w czymś dobrym i mieć najlepsze pomysły. Jeśli mamy pewien plan i chcemy by świat o nas usłyszał, trzeba pokazać ludziom siebie i swoje najlepsze cechy. Można to zrobić np. za pomocą własnego bloga, udzielania się na branżowych spotkaniach, bycia aktywnym w serwisach społecznościowych dla profesjonalistów. To działania, które sprawią, że staniemy się bardziej zauważalni na rynku pracy.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny