MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Węzeł Intermodalny w Białymstoku. Nie było chętnych do pomysłu na przyszłość terenu przy centrum przesiadkowym. Tam, gdzie było CH Park

OPRAC.: wal
Na tym terenie miasto widziałoby m.in. zielony parking. Na razie nie było chętnych do przygotowania koncepcji zagospodarowania miejsca przy wejściu do tunelu, który zastąpił niebieską kładkę
Na tym terenie miasto widziałoby m.in. zielony parking. Na razie nie było chętnych do przygotowania koncepcji zagospodarowania miejsca przy wejściu do tunelu, który zastąpił niebieską kładkę Fot. Wojciech Wojtkielewicz
Fiaskiem zakończył się przetarg na przygotowanie koncepcji zagospodarowania części węzła intermodalnego w Białymstoku. Nikt się nie zgłosił do tego zadania. Chodzi o teren nieopodal wejścia do tunelu pieszo-rowerowego pod torami PKP. W pobliżu miejsca, gdzie przed inwestycją mieściły się pawilony dawnego Centrum Handlowego Park.

Budowa węzła intermodalnego została ukończona 8 maja. Ostatnim akordem było otwarcie miejskiego tunelu pieszo-rowerowego pod torami stacji PKP Białystok. Zastąpił on słynną niebieską kładkę, którą przez lata białostoczanie i przyjezdni pokonywali tory, by dostać się na ul. Kolejową lub św. Rocha. Poza budową podziemnej przeprawy w ramach budowy węzła intermodalnego przebudowano:

  • ul. Bohaterów Monte Cassino i Łomżyńską
  • ul. Kolejową i Zwycięstwa przed dworcem PKP
  • wybudowano centrum przesiadkowe od strony dworca PKS
  • zakupiono 20 autobusów elektrycznych

Zielony parking w centrum Białegostoku

Całość inwestycji kosztowała 212 mln złotych, z czego 154,6 to unijne dofinansowanie. Dzień po otwarciu ostatniej części węzła, miasto ogłosiło przetarg na zagospodarowanie terenu w pobliżu wejścia do tunelu pieszo-rowerowego. To obszar o powierzchni 6200 metrów kwadratowych, gdzie przed laty znajdowało się CH Park. W ramach usługi należało:

  • zaprojektować zagospodarowanie terenu m. in. „zielony parking”, który powinien być spójny z otoczeniem pod kątem istniejącej zieleni, ciągów komunikacyjnych oraz nieść korzyści związane z zacienieniem i zagospodarowaniem wody opadowej (błękitno-zielona infrastruktura); nawierzchnia parkingu z materiałów wodoprzepuszczalnych, rozważyć system antykompresyjny, zapobiegający zagęszczaniu podłoża umożliwiający swobodny przepływ wody, zgodnie z obowiązującymi przepisami unikając wycinki drzew i krzewów,
  • przewidzieć obszary biologicznie czynne w formie wydzieleń, wysepek, wyniesień itp. między miejscami parkingowymi, pod nasadzenia zieleni wysokiej i niskiej – rośliny powinny dostosowane do miejskich warunków oraz klimatu północno – wschodniej Polski; nasadzenia roślin w formie bylin i krzewów o dużych walorach dekoracyjnych dobrane pod kątem zachowania ciągłości kwitnienia w okresie wegetacyjnym,

Przetarg bez odzewu

Potencjalni chętni mieli tydzień na składanie ofert. Jak się dowiedzieliśmy w Zarządzie Dróg Miejskich w Białymstoku nie było jednak chętnych do wykonania zadania. Nie wpłynęła żadna oferta. To oznacza, że przetarg zostanie unieważniony i prawdopodobnie ogłoszony ponownie.

od 7 lat
Wideo

Jak politycy typują wyniki polskiej reprezentacji?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny