Zwycięzca przetargu zaprojektuje i wybuduje drugą jezdnię (lewą) na obwodnicy Szczuczyna. Nowa droga będzie miała 6,58 km długości oraz nawierzchnię z betonu cementowego. Przewidziano również budowę obiektów inżynierskich wraz z poszerzeniem fragmentu istniejącej jezdni.
Podlaskie drogi to priorytet. A wśród nich Via Carpatia i Via Baltica
Wczoraj otwarto oferty od firm, które chciałyby wykonać to zadanie. – Najtańszą ofertę złożyła firma POLAQUA. Zaproponowała 75 mln zł. To ta sama firma, która wykonała w latach 2014-2015 obwodnicę Szczuczyna, przejmując ją po hiszpańskim konsorcjum FCC, któremu GDDKiA wcześniej wypowiedziała umowę – przypomina Rafał Malinowski, rzecznik białostockiego oddziału GDDKiA.
Najdroższą ofertę – 99 mln zł – złożyło Konsorcjum - PORR Polska Infrastructure S.A., Porr Bau GmbH Austria oraz UNIBEP.
Via Baltica znów w budowie. Będzie nowa doga ekspresowa S61 relacji Kolno - Szczuczyn (mapa)
Obwodnica Szczuczyna to fragment S61, a tym samym Via Baltiki. Budowa drugiej nitki powinna ruszyć w ciągu najbliższych miesięcy. Czas na wykonanie inwestycji to 28 miesięcy.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?