Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Podlaskie drogi to priorytet. A wśród nich Via Carpatia i Via Baltica

Marta Gawina
Marta Gawina
Wojciech Wojtkielewicz
Wśród najważniejszych inwestycji są Via Carpatia i Via Baltica. Tak twierdzi ministerstwo infrastruktury w swoim piśmie do radnych

To odpowiedź na stanowisko białostockiej rady w sprawie najważniejszych szlaków drogowych przyjęte pod koniec ubiegłego roku. Co można wyczytać w ministerialnym piśmie? Że o budowę Via Carpatii i Via Baltiki teoretycznie możemy być spokojni. Obydwie drogi są ujęte w Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2020. - Naszym celem jest jak najszybsza realizacja tych tras - pisze do radnych wiceminister infrastruktury Jerzy Szmit.

Wiadomo, że bardziej zaawansowane prace dotyczą Via Baltiki (rozpoczęła się budowa obwodnicy Suwałk, ruszył też przetarg na wykonawcę odcinków S 61 od węzła Kolno do Stawisk i od Stawisk do Szczuczyna).

Przeczytaj też: Obwodnica Suwałk ma zielone światło. Wojewoda podlaski zezwolił na inwestycję

W przypadku Via Carpatii, której największy fragment to S19 trwają dopiero przygotowania inwestycyjne. Chodzi o prace nad studium ekonomiczno-środowiskowym, które dopiero pozwoli ubiegać się o decyzję środowiskową. - Z uwagi na priorytetowy charakter Via Carpatia oraz jej znaczenie dla zrównoważonego rozwoju całej ściany wschodniej, MiB deklaruje pełne poparcie dla tej inwestycji - dodaje Jerzy Szmit. Zaznacza jednak, że inwestycje zawarte w PBDK warte są ok. 200 mld zł. A na realizację przeznaczono połowę pieniędzy. - Odpowiedź ministra jest zbyt ogólnikowa, brakuje w niej konkretów. Nie ma harmonogramu, kiedy będą ogłaszane przetargi i czy na pewno będą pieniądze na budowę - uważa Zbigniew Nikitorowicz, radny miejski PO.

Sprawdź także: Premier Beata Szydło w Łomży. Via Baltica na trasie S61 Ostrów Mazowiecka - Szczuczyn powstanie

- Z odpowiedzi pana ministra wynika, że rząd chce rozbudowywać infrastrukturę w naszym regionie. I to jest dobra wiadomość, szczególnie jeśli chodzi o nasze „Via”. Z drugiej strony widać skalę zapóźnień w Podlaskiem spowodowane brakiem finansowania i złymi decyzjami za czasów rządu PO-PSL - uważa z kolei Tomasz Madras, radny PiS.

Z ministerialnego pisma wynika też, że w przypadku Via Carparii aktualny jest przebieg w okolicach Białegostoku, a nie przez Warszawę. - Nie ma pomysłu, aby trasa omijała stolicę naszego regionu - potwierdza poseł PiS Dariusz Piontkowski.

Zobacz też:

S16 z Knyszyna do Ełku połączy Via Carpatię i Via Baltikę

Via Baltica połączy się z Via Carpatią. Dzięki odcinkowi S16...

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na poranny.pl Kurier Poranny