Inwestorem jest Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Ogłoszenia o przetargach wkrótce zostaną opublikowane. Poinformował o tym w poniedziałek w Stawiskach Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury i budownictwa.
Przeczytaj też: Via Baltica przez Łomżę, Ełk i Suwałki. Via Carpatia przez Choroszcz, Dobrzyniewo i Knyszyn. Samorządowcy ratują drogi
Chodzi o fragment drogi od węzła Kolno do Stawisk (ponad 16 kilometrów). Drugi odcinek prowadzi od Stawisk do Szczuczyna (około 18 kilometrów). Umowy przetargowe mają być zawarte do końca tego roku. Prace budowlane zaplanowano na 2019 rok, zaś przewidywane zakończenie ma nastąpić w 2021 roku. Powstanie dwujezdniowa droga z pasem awaryjnym, praktycznie w całości po nowym śladzie.
Zobacz na mapie odcinek drogi ekspresowej S61
- To ważna inwestycja, bo budowa drogi ekspresowej S61 stanowi istotny kanał komunikacyjny. To spotkanie jest także dowodem na to, że obecny rząd realizuje złożone deklaracje i obietnice - mówił podczas konferencji prasowej minister Andrzej Adamczyk.
Odcinek drogi ekspresowej liczący łącznie 34,5 km będzie kosztował ponad 970 mln złotych. Projekt ma zostać zrealizowany w oparciu o nowe standardy budownictwa drogowego, które są wynikiem prac działającej przy Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa rady ekspertów.
Sprawdź także: Via Baltica połączy się z Via Carpatią. Dzięki odcinkowi S16 Knyszyn - Ełk (mapa)
- Chcemy budować drogi w Polsce szybciej i taniej, jednocześnie zachowując wszystkie warunki dotyczące np. bezpieczeństwa - tłumaczył wiceminister Jerzy Szmit.
Po raz pierwszy tak duże przedsięwzięcie będzie realizowane w systemie Projektuj i Buduj. Oznacza to, że wykonawca ma przygotować projekt budowlany, uzyskać w imieniu inwestora zezwolenie na realizacje inwestycji, a następnie wybudować odcinek drogi wraz z całą infrastrukturą towarzyszącą. Przy ocenie najkorzystniejszej oferty będą też brane pod uwagę kryteria nie związane z ceną.
Droga S61 ma stanowić jedną z polskich części trasy Via Baltica, czyli połączenia krajów nadbałtyckich z południową Europą. W Ostrowi Mazowieckiej ma odbijać na północ w stronę Łomży, Szczuczyna, Ełku i Suwałk, do granicy Polski z Litwą w Budzisku. Tam będzie się łączyć z litewską drogą A5 w stronę Kowna, a stamtąd do Rygi na Łotwie.
Więcej o szczegółach przetargu przeczytasz na stronie gddkia.gov.pl
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?